Jaro klepe na dveře a s ním i nový Volkswagen Eos. Užívat si prvních slunečních paprsků a obtékajícího vzduchu - tento sen se může již brzy splnit s coupé-cabrio od Volkswagenu.
Prodejci Volkswagenu v Německu přijímají již objednávky na nový Eos, avšak uvedení na trh se uskuteční až 19. května. Od tohoto okamžiku budou k dispozici i zkušební jízdy s Eosem.
Toto coupé-cabrio se bude nabízet v pěti motorových variantách s výkonnostním spektrem od 115 do 250 koní. K obsáhlé sériové výbavě patří například ESP, klimatizace, elektrická okna, kola z lehkých slitin, kožený volant, bezpečnostně optimalizované hlavové opěrky vpředu, přední airbagy a nově vyvinuté hrudní airbagy. Sportovní čtyřmístné cabrio Eos se dá již v Německu objednávat za 25.950 EUR pro 115 k variantu. Konkurenti jako Renault Megane Coupé-Cabrio, Peugeot 307 CC nebo Opel Astra TwinTop jsou na německém trhu levnější než Volkswagen.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.