Jiho – korejská společnost Hyundai motor se definitivně rozhodla pro vytvoření své nejvýznamnější továrny v České Republice. Výrobní linka vyroste v severomoravském kraji v Nošovicích.
Kim In – Seo, viceprezident společnosti Hyundai oznámil, že investice bude vyžadovat 0,8 – 1 miliardu eur, očekávaná produkce by měla představovat až 300.000 vozidel za rok. Česká vláda poskytne Hyundai daňové úlevy a přispěje částkou minimálně 6,6 miliard korun, naopak investice přinese cca 3.000 pracovních míst a přibližně dalších 10.000 míst v dodavatelských firmách v okolí Nošovic, tím by nezaměstnanost v tomto kraji klesla až o 2,5%.
Hyundai chce být mezi pěti světově nejlepšími výrobci vozů do roku 2010, v tom mu má také pomoci jeho partner Kia motors, který má výrobní středisko na Slovensku. Stavba nového montážního závodu by měla začít již letos a první vozidla mají sjet z linky v roce 2008.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.