Jiho – korejská společnost Hyundai motor se definitivně rozhodla pro vytvoření své nejvýznamnější továrny v České Republice. Výrobní linka vyroste v severomoravském kraji v Nošovicích.
Kim In – Seo, viceprezident společnosti Hyundai oznámil, že investice bude vyžadovat 0,8 – 1 miliardu eur, očekávaná produkce by měla představovat až 300.000 vozidel za rok. Česká vláda poskytne Hyundai daňové úlevy a přispěje částkou minimálně 6,6 miliard korun, naopak investice přinese cca 3.000 pracovních míst a přibližně dalších 10.000 míst v dodavatelských firmách v okolí Nošovic, tím by nezaměstnanost v tomto kraji klesla až o 2,5%.
Hyundai chce být mezi pěti světově nejlepšími výrobci vozů do roku 2010, v tom mu má také pomoci jeho partner Kia motors, který má výrobní středisko na Slovensku. Stavba nového montážního závodu by měla začít již letos a první vozidla mají sjet z linky v roce 2008.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?