Peugeot představí na Auto Mobil International v Leipzigu poprvé motor HDi slabší než 100 koní se sériovým filtrem pevných částic FAP v modelové řadě 307.
Čtyřválcový motor splňuje emisní limity Euro4 a objem 1.560 cm3 produkuje výkon 90 koňských sil. Tento dieselový agregát umožňuje 307 zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,5 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,9 litru na sto kilometrů. Tato varianta 1,6 HDi by se měla od dubna 2006 pomalu dostávat do prodeje.
Ekologická FAP technologie osvobozuje výfukové plyny od sazí a byla poprvé prezentována v roce 2000 coby sériová výbava modelu 607. S novou 307 má francouzská automobilka v nabídce 68 vozů v pěti modelových řadách se sériovou technologií filtru pevných částic.
Foto: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?