Peugeot představí na Auto Mobil International v Leipzigu poprvé motor HDi slabší než 100 koní se sériovým filtrem pevných částic FAP v modelové řadě 307.
Čtyřválcový motor splňuje emisní limity Euro4 a objem 1.560 cm3 produkuje výkon 90 koňských sil. Tento dieselový agregát umožňuje 307 zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,5 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,9 litru na sto kilometrů. Tato varianta 1,6 HDi by se měla od dubna 2006 pomalu dostávat do prodeje.
Ekologická FAP technologie osvobozuje výfukové plyny od sazí a byla poprvé prezentována v roce 2000 coby sériová výbava modelu 607. S novou 307 má francouzská automobilka v nabídce 68 vozů v pěti modelových řadách se sériovou technologií filtru pevných částic.
Foto: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.