Peugeot představí na Auto Mobil International v Leipzigu poprvé motor HDi slabší než 100 koní se sériovým filtrem pevných částic FAP v modelové řadě 307.
Čtyřválcový motor splňuje emisní limity Euro4 a objem 1.560 cm3 produkuje výkon 90 koňských sil. Tento dieselový agregát umožňuje 307 zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,5 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,9 litru na sto kilometrů. Tato varianta 1,6 HDi by se měla od dubna 2006 pomalu dostávat do prodeje.
Ekologická FAP technologie osvobozuje výfukové plyny od sazí a byla poprvé prezentována v roce 2000 coby sériová výbava modelu 607. S novou 307 má francouzská automobilka v nabídce 68 vozů v pěti modelových řadách se sériovou technologií filtru pevných částic.
Foto: Peugeot
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.