Peugeot představí na Auto Mobil International v Leipzigu poprvé motor HDi slabší než 100 koní se sériovým filtrem pevných částic FAP v modelové řadě 307.
Čtyřválcový motor splňuje emisní limity Euro4 a objem 1.560 cm3 produkuje výkon 90 koňských sil. Tento dieselový agregát umožňuje 307 zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,5 vteřiny a dosáhnout maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,9 litru na sto kilometrů. Tato varianta 1,6 HDi by se měla od dubna 2006 pomalu dostávat do prodeje.
Ekologická FAP technologie osvobozuje výfukové plyny od sazí a byla poprvé prezentována v roce 2000 coby sériová výbava modelu 607. S novou 307 má francouzská automobilka v nabídce 68 vozů v pěti modelových řadách se sériovou technologií filtru pevných částic.
Foto: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.