Úvodní Grand Prix motockylů letošní sezony ve třídě 125ccm na okruhu Jerez de la Frontera vyhrál domácí jezdec Alvaro Bautista. Lukáš Pešek vybojoval vinikající druhou pozici!
Vítězem úvodního podniku letošního mistrovství světa silničních motocyklu ve třídě 125ccm je sice domácí jezdec Alvaro Bautista, pro nás je ale důležité, že český jezdec senzačním výkonem vstoupil do sezony druhou pozicí v cíli a potvrdil dobrou formu z celého víkendu. Na vítěze ztratil pouhé 3,072 sekundy!
Je to již přes tři desítky let, kdy Bohumil Staša na brněnském okruhu dojel ve třídě 350ccm na druhé pozici. Lukáš už naznačil letošní ambice v pátek, když vyhrál úvodní kvalifikaci. V sobotu, i když svůj čas ještě vylepšil, byl překonán dvěma jezdci a svoji první Pole position tedy neuhájil. Přesto vybojoval pro české barvy senzační výsledek.
Třetí projel pod šachovnicovým praporkem Ital Mattia Pasini, držitel Pole position. Další český zástupce Karel Abrahám dojel do cíle na 23. pozici. Držíme Lukáši Peškovi, ale i Karlovi Abrahámovi palce i do dalších závodů MotoGP. Foto: lukaspesek.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?