Dodge Caliber se vydává na světový trh a zcela nově definuje základní model v nabídce značky.
Automobil byl navržen pro zákazníky z celého světa, kteří si žádají styl značky Dodge, doplněný o schopnosti a praktičnost automobilu SUV.
Caliber je jakýmsi nosným prvkem celosvětové expanze značky Dodge. Mimo trhy Severní Ameriky, zejména pak v Evropě, se bude model Caliber řadit do velmi konkurenčního segmentu C.
Trojice zážehových motorů (1,8, 2,0, resp. 2,4 l) nabízí v daných kategoriích rekordní hodnoty výkonu – 103 kW (140 k), 110 kW (150 k), resp. 125 kW (170 k). Na trzích mimo Severní Ameriku bude k dispozici též dvoulitrový turbodiesel. Dodge Caliber může být na přání vybaven pohonem všech kol a stabilizačním systémem ESP, případně také druhou generací převodovky CVT2 s plynulou změnou převodu. K dispozici je rovněž funkce AutoStick®, která simuluje šestistupňovou sekvenční převodovku.
Nový Dodge Caliber bude v USA i na ostatních trzích dostupný ve druhém čtvrtletí roku 2006.Foto: DaimlerChrysler a 4x4AUTOmagazín
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.