Dodge Caliber se vydává na světový trh a zcela nově definuje základní model v nabídce značky.
Automobil byl navržen pro zákazníky z celého světa, kteří si žádají styl značky Dodge, doplněný o schopnosti a praktičnost automobilu SUV.
Caliber je jakýmsi nosným prvkem celosvětové expanze značky Dodge. Mimo trhy Severní Ameriky, zejména pak v Evropě, se bude model Caliber řadit do velmi konkurenčního segmentu C.
Trojice zážehových motorů (1,8, 2,0, resp. 2,4 l) nabízí v daných kategoriích rekordní hodnoty výkonu – 103 kW (140 k), 110 kW (150 k), resp. 125 kW (170 k). Na trzích mimo Severní Ameriku bude k dispozici též dvoulitrový turbodiesel. Dodge Caliber může být na přání vybaven pohonem všech kol a stabilizačním systémem ESP, případně také druhou generací převodovky CVT2 s plynulou změnou převodu. K dispozici je rovněž funkce AutoStick®, která simuluje šestistupňovou sekvenční převodovku.
Nový Dodge Caliber bude v USA i na ostatních trzích dostupný ve druhém čtvrtletí roku 2006.Foto: DaimlerChrysler a 4x4AUTOmagazín
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?