Od 23.3. do 25.3.2006 probíhá na pražském Výstavišti Mezinárodní plynárenský veletrh Intergas 2006 se specializovanou sekcí AUTOGAS.
V rámci expozice Českého plynárenského svazu bude prezentováno vozidlo Fiat Doblo Cargo Van 1.6 16v / CNG. Společnost Fiat již řadu let podporuje alternativní pohony a kromě mnoha navržených studií i sériově vyrábí několik vozidel s pohonem CNG. Jedná se o již zmíněné Doblo Cargo Van, ale také o osobní vůz Fiat Multipla a další. Předností pohonu na CNG je značná úspora provozních nákladů a hlavně ekologičnost provozu. CNG má velmi nízké emise CO2 a téměr nulové emise pevných částic. Zvláště v dnešní době, kdy ceny ropy dosahují historických maxim, je výhodné, že zemní plyn není na produkci ropy závislý.
O prospěšnosti provozu na zemní plyn je přesvědčena i česká vláda, proto byla 16.3.2006 uzavřena dobrovolná dohoda mezi zástupci plynárenských společností a Ministerstvem průmyslu a obchodu o krocích, které zajistí větší rozšíření zemního plynu v dopravě. V současné době je v České republice 18 plnících stanic na zemní plyn a dohoda předpokládá, že do jednoho roku bude v každém regionu alespoň jedna čerpací stanice. Do roku 2020 je plánováno více než 100 čerpacích stanic v celé České republice, hlavní silniční tahy by měly být pokryty již v roce 2013. Ekologičnost a ekonomičnost dopravy je dnes hlavním tématem a proto řada státní institucí investuje do nákupu ekologických vozidel. Ta jsou oblíbené zejména v Itálii, Německu a Švédsku.Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.