Od 23.3. do 25.3.2006 probíhá na pražském Výstavišti Mezinárodní plynárenský veletrh Intergas 2006 se specializovanou sekcí AUTOGAS.
V rámci expozice Českého plynárenského svazu bude prezentováno vozidlo Fiat Doblo Cargo Van 1.6 16v / CNG. Společnost Fiat již řadu let podporuje alternativní pohony a kromě mnoha navržených studií i sériově vyrábí několik vozidel s pohonem CNG. Jedná se o již zmíněné Doblo Cargo Van, ale také o osobní vůz Fiat Multipla a další. Předností pohonu na CNG je značná úspora provozních nákladů a hlavně ekologičnost provozu. CNG má velmi nízké emise CO2 a téměr nulové emise pevných částic. Zvláště v dnešní době, kdy ceny ropy dosahují historických maxim, je výhodné, že zemní plyn není na produkci ropy závislý.
O prospěšnosti provozu na zemní plyn je přesvědčena i česká vláda, proto byla 16.3.2006 uzavřena dobrovolná dohoda mezi zástupci plynárenských společností a Ministerstvem průmyslu a obchodu o krocích, které zajistí větší rozšíření zemního plynu v dopravě. V současné době je v České republice 18 plnících stanic na zemní plyn a dohoda předpokládá, že do jednoho roku bude v každém regionu alespoň jedna čerpací stanice. Do roku 2020 je plánováno více než 100 čerpacích stanic v celé České republice, hlavní silniční tahy by měly být pokryty již v roce 2013. Ekologičnost a ekonomičnost dopravy je dnes hlavním tématem a proto řada státní institucí investuje do nákupu ekologických vozidel. Ta jsou oblíbené zejména v Itálii, Německu a Švédsku.Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.