Italský výrobce supersportu Pagani nyní nabízí model Zonda Roadster ve výbavě s označením F, toto výjimečné provedení se vyznačuje silnějším motorem, vylepšenými komponenty a poctivou ruční prací.
7,3 – litrový V12 motor vychází z Mercedesu AMG a pyšní se výkonem 650 koní a 760 N.m. Zajímavější hodnotou je ovšem hmotnost na jednotku výkonu, na jednoho koně připadají dva kilogramy. Dvoumístný roadster pak váží 1,3 tuny. Na stovku se dostane za 3,6 vteřin a dvoustovkou letíte za pouhých 9,8 vteřiny. Maximální rychlost se vyšplhá až k hodnotě 345 km/h.
Pro takto vysokou rychlost bylo třeba pro vůz vytvořit speciální aerodynamiku a příslušné komponenty. Brzdy byly posíleny o keramické kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 355mm vzadu. Další lahůdkou je karbonová karosérie či 19-ti palcová kola na přední nápravě, vzadu potom 20“ s pneumatikami o šířce 355. Pagani Zonda Roadster vám sáhne hluboko do kapsy, za cenu 600 tis eur ovšem získáte opravdu kvalitní nářádí.
foto: Autoindex.org
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?