Italský výrobce supersportu Pagani nyní nabízí model Zonda Roadster ve výbavě s označením F, toto výjimečné provedení se vyznačuje silnějším motorem, vylepšenými komponenty a poctivou ruční prací.
7,3 – litrový V12 motor vychází z Mercedesu AMG a pyšní se výkonem 650 koní a 760 N.m. Zajímavější hodnotou je ovšem hmotnost na jednotku výkonu, na jednoho koně připadají dva kilogramy. Dvoumístný roadster pak váží 1,3 tuny. Na stovku se dostane za 3,6 vteřin a dvoustovkou letíte za pouhých 9,8 vteřiny. Maximální rychlost se vyšplhá až k hodnotě 345 km/h.
Pro takto vysokou rychlost bylo třeba pro vůz vytvořit speciální aerodynamiku a příslušné komponenty. Brzdy byly posíleny o keramické kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 355mm vzadu. Další lahůdkou je karbonová karosérie či 19-ti palcová kola na přední nápravě, vzadu potom 20“ s pneumatikami o šířce 355. Pagani Zonda Roadster vám sáhne hluboko do kapsy, za cenu 600 tis eur ovšem získáte opravdu kvalitní nářádí.
foto: Autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.