Italský výrobce supersportu Pagani nyní nabízí model Zonda Roadster ve výbavě s označením F, toto výjimečné provedení se vyznačuje silnějším motorem, vylepšenými komponenty a poctivou ruční prací.
7,3 – litrový V12 motor vychází z Mercedesu AMG a pyšní se výkonem 650 koní a 760 N.m. Zajímavější hodnotou je ovšem hmotnost na jednotku výkonu, na jednoho koně připadají dva kilogramy. Dvoumístný roadster pak váží 1,3 tuny. Na stovku se dostane za 3,6 vteřin a dvoustovkou letíte za pouhých 9,8 vteřiny. Maximální rychlost se vyšplhá až k hodnotě 345 km/h.
Pro takto vysokou rychlost bylo třeba pro vůz vytvořit speciální aerodynamiku a příslušné komponenty. Brzdy byly posíleny o keramické kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 355mm vzadu. Další lahůdkou je karbonová karosérie či 19-ti palcová kola na přední nápravě, vzadu potom 20“ s pneumatikami o šířce 355. Pagani Zonda Roadster vám sáhne hluboko do kapsy, za cenu 600 tis eur ovšem získáte opravdu kvalitní nářádí.
foto: Autoindex.org
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.