TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu, stalo se tak při vytrvalostním závodu ALMS v Sebringu.
V mnoha ohledech revoluční vznětový závodní speciál Audi R10 TDI, se kterým bude Audi v polovině června bojovat o další triumf v legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se hned při svém prvním "ostrém" startu zapsal do historie motoristického sportu. Při víkendovém závodě šampionátu ALMS na 12 hodin v americkém Sebringu s ním posádka Dindo Capello (Itálie), Tom Kristensen (Dánsko) a Allan McNish (Skotsko) zvítězila v absolutním pořadí. Poprvé v historii tak slavil vítězství závodní vůz poháněný vznětovým motorem!
Tom Kristensen se zároveň stal prvním pilotem historie, kterému se podařilo triumfovat počtvrté za sebou v nejznámější americké sérii vytrvalostních závodů ALMS, přičemž na svém kontě už má i rekordních sedm vítězství v závodě na 24 hodin v Le Mans.
Historický úspěch vznětového motoru V12 TDI o výkonu 650 k v extrémně náročných podmínkách, které na Floridě panovaly (teplota vzduchu přes 30 stupňů ve stínu, teplota asfaltu až 43 stupňů Celsia, mimořádná vlhkost vzduchu) vysoce ocenil i Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG: "Vítězství v Sebringu znovu potvrdilo vyspělost TDI motorů Audi. Skvělé je, že vůz Audi R10 TDI triumfoval hned při svém prvním nasazení!"
"Skvělý závod a výborný test před startem v Le Mans," hodnotí úspěch v Sebringu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel týmu Audi Motorsport. "Myslím, že jsme celému světu jasně dokázali, jaký potenciál se ukrývá v našich závodních vozech a jejich TDI motorech."
"Určitě nejenom mně se líbí odvaha, s jakou stáj Audi nasadila poměrně "mladý" vůz do závodu," říká Tom Kristensen, pilot vítězného Audi R10 TDI. "Vím, že značka Audi má v USA velmi dobrý image a jsem si jistý, že i díky našemu vítězství tam budou mít brzy stejně skvělou pověst i motory TDI."
Premiéra Audi R10 TDI v Sebringu proběhla lépe, než kdo očekával. Nyní se tým Audi se svými vozy přesune do Evropy, aby se připravil na legendární vytrvalostní závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června. Po Le Mans pak bude tým Audi Sport North America pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS.Audi se netají tím, že chce v Le Mans s vozy Audi R10 TDI zvítězit a stát se tak první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem. Triumf v Sebringu je jasným důkazem, že tento cíl není nereálný.AUDI
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?