TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu, stalo se tak při vytrvalostním závodu ALMS v Sebringu.
V mnoha ohledech revoluční vznětový závodní speciál Audi R10 TDI, se kterým bude Audi v polovině června bojovat o další triumf v legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se hned při svém prvním "ostrém" startu zapsal do historie motoristického sportu. Při víkendovém závodě šampionátu ALMS na 12 hodin v americkém Sebringu s ním posádka Dindo Capello (Itálie), Tom Kristensen (Dánsko) a Allan McNish (Skotsko) zvítězila v absolutním pořadí. Poprvé v historii tak slavil vítězství závodní vůz poháněný vznětovým motorem!
Tom Kristensen se zároveň stal prvním pilotem historie, kterému se podařilo triumfovat počtvrté za sebou v nejznámější americké sérii vytrvalostních závodů ALMS, přičemž na svém kontě už má i rekordních sedm vítězství v závodě na 24 hodin v Le Mans.
Historický úspěch vznětového motoru V12 TDI o výkonu 650 k v extrémně náročných podmínkách, které na Floridě panovaly (teplota vzduchu přes 30 stupňů ve stínu, teplota asfaltu až 43 stupňů Celsia, mimořádná vlhkost vzduchu) vysoce ocenil i Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG: "Vítězství v Sebringu znovu potvrdilo vyspělost TDI motorů Audi. Skvělé je, že vůz Audi R10 TDI triumfoval hned při svém prvním nasazení!"
"Skvělý závod a výborný test před startem v Le Mans," hodnotí úspěch v Sebringu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel týmu Audi Motorsport. "Myslím, že jsme celému světu jasně dokázali, jaký potenciál se ukrývá v našich závodních vozech a jejich TDI motorech."
"Určitě nejenom mně se líbí odvaha, s jakou stáj Audi nasadila poměrně "mladý" vůz do závodu," říká Tom Kristensen, pilot vítězného Audi R10 TDI. "Vím, že značka Audi má v USA velmi dobrý image a jsem si jistý, že i díky našemu vítězství tam budou mít brzy stejně skvělou pověst i motory TDI."
Premiéra Audi R10 TDI v Sebringu proběhla lépe, než kdo očekával. Nyní se tým Audi se svými vozy přesune do Evropy, aby se připravil na legendární vytrvalostní závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června. Po Le Mans pak bude tým Audi Sport North America pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS.Audi se netají tím, že chce v Le Mans s vozy Audi R10 TDI zvítězit a stát se tak první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem. Triumf v Sebringu je jasným důkazem, že tento cíl není nereálný.AUDI
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?