TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu, stalo se tak při vytrvalostním závodu ALMS v Sebringu.
V mnoha ohledech revoluční vznětový závodní speciál Audi R10 TDI, se kterým bude Audi v polovině června bojovat o další triumf v legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se hned při svém prvním "ostrém" startu zapsal do historie motoristického sportu. Při víkendovém závodě šampionátu ALMS na 12 hodin v americkém Sebringu s ním posádka Dindo Capello (Itálie), Tom Kristensen (Dánsko) a Allan McNish (Skotsko) zvítězila v absolutním pořadí. Poprvé v historii tak slavil vítězství závodní vůz poháněný vznětovým motorem!
Tom Kristensen se zároveň stal prvním pilotem historie, kterému se podařilo triumfovat počtvrté za sebou v nejznámější americké sérii vytrvalostních závodů ALMS, přičemž na svém kontě už má i rekordních sedm vítězství v závodě na 24 hodin v Le Mans.
Historický úspěch vznětového motoru V12 TDI o výkonu 650 k v extrémně náročných podmínkách, které na Floridě panovaly (teplota vzduchu přes 30 stupňů ve stínu, teplota asfaltu až 43 stupňů Celsia, mimořádná vlhkost vzduchu) vysoce ocenil i Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG: "Vítězství v Sebringu znovu potvrdilo vyspělost TDI motorů Audi. Skvělé je, že vůz Audi R10 TDI triumfoval hned při svém prvním nasazení!"
"Skvělý závod a výborný test před startem v Le Mans," hodnotí úspěch v Sebringu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel týmu Audi Motorsport. "Myslím, že jsme celému světu jasně dokázali, jaký potenciál se ukrývá v našich závodních vozech a jejich TDI motorech."
"Určitě nejenom mně se líbí odvaha, s jakou stáj Audi nasadila poměrně "mladý" vůz do závodu," říká Tom Kristensen, pilot vítězného Audi R10 TDI. "Vím, že značka Audi má v USA velmi dobrý image a jsem si jistý, že i díky našemu vítězství tam budou mít brzy stejně skvělou pověst i motory TDI."
Premiéra Audi R10 TDI v Sebringu proběhla lépe, než kdo očekával. Nyní se tým Audi se svými vozy přesune do Evropy, aby se připravil na legendární vytrvalostní závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června. Po Le Mans pak bude tým Audi Sport North America pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS.Audi se netají tím, že chce v Le Mans s vozy Audi R10 TDI zvítězit a stát se tak první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem. Triumf v Sebringu je jasným důkazem, že tento cíl není nereálný.AUDI
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).