TDI motor automobilky Audi přepisuje historii motoristického sportu, stalo se tak při vytrvalostním závodu ALMS v Sebringu.
V mnoha ohledech revoluční vznětový závodní speciál Audi R10 TDI, se kterým bude Audi v polovině června bojovat o další triumf v legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, se hned při svém prvním "ostrém" startu zapsal do historie motoristického sportu. Při víkendovém závodě šampionátu ALMS na 12 hodin v americkém Sebringu s ním posádka Dindo Capello (Itálie), Tom Kristensen (Dánsko) a Allan McNish (Skotsko) zvítězila v absolutním pořadí. Poprvé v historii tak slavil vítězství závodní vůz poháněný vznětovým motorem!
Tom Kristensen se zároveň stal prvním pilotem historie, kterému se podařilo triumfovat počtvrté za sebou v nejznámější americké sérii vytrvalostních závodů ALMS, přičemž na svém kontě už má i rekordních sedm vítězství v závodě na 24 hodin v Le Mans.
Historický úspěch vznětového motoru V12 TDI o výkonu 650 k v extrémně náročných podmínkách, které na Floridě panovaly (teplota vzduchu přes 30 stupňů ve stínu, teplota asfaltu až 43 stupňů Celsia, mimořádná vlhkost vzduchu) vysoce ocenil i Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG: "Vítězství v Sebringu znovu potvrdilo vyspělost TDI motorů Audi. Skvělé je, že vůz Audi R10 TDI triumfoval hned při svém prvním nasazení!"
"Skvělý závod a výborný test před startem v Le Mans," hodnotí úspěch v Sebringu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel týmu Audi Motorsport. "Myslím, že jsme celému světu jasně dokázali, jaký potenciál se ukrývá v našich závodních vozech a jejich TDI motorech."
"Určitě nejenom mně se líbí odvaha, s jakou stáj Audi nasadila poměrně "mladý" vůz do závodu," říká Tom Kristensen, pilot vítězného Audi R10 TDI. "Vím, že značka Audi má v USA velmi dobrý image a jsem si jistý, že i díky našemu vítězství tam budou mít brzy stejně skvělou pověst i motory TDI."
Premiéra Audi R10 TDI v Sebringu proběhla lépe, než kdo očekával. Nyní se tým Audi se svými vozy přesune do Evropy, aby se připravil na legendární vytrvalostní závod v Le Mans, který se jede 17. a 18. června. Po Le Mans pak bude tým Audi Sport North America pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS.Audi se netají tím, že chce v Le Mans s vozy Audi R10 TDI zvítězit a stát se tak první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem. Triumf v Sebringu je jasným důkazem, že tento cíl není nereálný.AUDI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.