Model Škoda Roomster se již za týden představí veřejnosti na lipském autosalonu Auto Mobil International, který je letos nejdůležitější automobilovou akcí v Německu a ve střední Evropě.
Na návštěvníky autosalonu čeká od soboty 1. dubna celkem 18 vozů Škoda stávajících modelových řad Fabia, Octavia a Super a čtyři vozy Roomster. Lipská expozice Škoda Auto v hale č. 1 má celkovou rozlohu 1.800 m2 a kromě vystavovaných automobilů zde návštěvníci shlédnou i přehlídku kolekcí módní návrhářky Hany Havelkové. Vozy Fabia, Octavia a Superb budou navíc připraveny i pro zkušební jízdu.
Roomster nabízí díky své délce 4.205 milimetrů nadprůměrně velký prostor pro pasažéry i zavazadla. Posuvná zadní sedadla skýtají variabilní objem zavazadlového prostoru od 450 do 530 litrů, který patří k největším v této třídě. Sklopením zadních sedadel vznikne rovná plocha (úložný prostor 1.555 litrů) a po jejich snadném vyjmutí se pak úložný prostor zvětší až na 1.780 litrů. Cestující na zadních sedadlech sedí o 46 mm výš a velká, dolů protažená boční okna jim umožňují vynikající výhled z vozu. Panoramatická střecha, velká téměř jeden metr čtvereční, interiér navíc celkově projasní a provzdušní. Vybírat lze ze tří benzínových a tří naftových motorů - od velmi hospodárného tříválcového benzínového motoru 1,2 l/47 kW (64 PS) až po silný a úsporný motor 1,9 l TDI/77 kW (105 PS). Filtr pevných částic bude v nabídce již při zahájení prodeje.
Na hlavních evropských trzích bude Škoda Roomster uvedena v létě 2006.Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.