Model Škoda Roomster se již za týden představí veřejnosti na lipském autosalonu Auto Mobil International, který je letos nejdůležitější automobilovou akcí v Německu a ve střední Evropě.
Na návštěvníky autosalonu čeká od soboty 1. dubna celkem 18 vozů Škoda stávajících modelových řad Fabia, Octavia a Super a čtyři vozy Roomster. Lipská expozice Škoda Auto v hale č. 1 má celkovou rozlohu 1.800 m2 a kromě vystavovaných automobilů zde návštěvníci shlédnou i přehlídku kolekcí módní návrhářky Hany Havelkové. Vozy Fabia, Octavia a Superb budou navíc připraveny i pro zkušební jízdu.
Roomster nabízí díky své délce 4.205 milimetrů nadprůměrně velký prostor pro pasažéry i zavazadla. Posuvná zadní sedadla skýtají variabilní objem zavazadlového prostoru od 450 do 530 litrů, který patří k největším v této třídě. Sklopením zadních sedadel vznikne rovná plocha (úložný prostor 1.555 litrů) a po jejich snadném vyjmutí se pak úložný prostor zvětší až na 1.780 litrů. Cestující na zadních sedadlech sedí o 46 mm výš a velká, dolů protažená boční okna jim umožňují vynikající výhled z vozu. Panoramatická střecha, velká téměř jeden metr čtvereční, interiér navíc celkově projasní a provzdušní. Vybírat lze ze tří benzínových a tří naftových motorů - od velmi hospodárného tříválcového benzínového motoru 1,2 l/47 kW (64 PS) až po silný a úsporný motor 1,9 l TDI/77 kW (105 PS). Filtr pevných částic bude v nabídce již při zahájení prodeje.
Na hlavních evropských trzích bude Škoda Roomster uvedena v létě 2006.Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.