Asi každý z vás vzpomíná na legendární hothatch peugeot 205 Gti, který byl později nahrazen méně oblíbenější 206kou Gti, výrobce se hodlá vrátit ke sportovním kořenům a pečlivě připravuje 207 Gti.
Výrobce naznačil, že auto se bude podobat 207 RCup, konceptu přestaveném na letošním ženevském autosalonu. Peugeot zatím nezveřejnil žádné podrobnosti ani technické parametry, nic nechce uspěchat, ale hovoří se 2,0 litrovém motoru s 200 koňmi pod kapotou, který by byl doplněn o verzi s 2,0 turbodieselem se 150 k a 6-ti rychlostní převodovkou.
207 Gti by se měla dostat do výroby v příštím roce. Na podzim se představí model 207 s dieselovou jednotkou o obsahu 1,6 a výkonem 150 k, který vznikl ve spolupráci s Bmw, tato jednotka bude také v další generaci Mini.
foto: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.