Společnost Renault rozhodla o investici 308 milionů eur na produkci nového naftového motoru a převodovky. Nová továrna by se měla vystavit na francouzském území Cleón.
Moderní technologie se uplatní na novém dieselovém motoru 2,0 dCi (M9R) a propracovanou 6-ti stupňovou manuální převodovkou (PK4). Dodávat by se měla do modelu Megane II, Laguna II, Espace IV a Vel Satis. Motor i převodovka je vyvinuta společně pod křídly Renaultu a Nissanu.
Část Cléon na území Normandie poskytne také nové pracovní příležitosti. Renault investoval do tohoto projektu celkem 308 milionu eur, z toho 250 milionu padne na motorovou produkci a zbylých 58 milionu na převodovky.
zdroj: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.