Společnost Renault rozhodla o investici 308 milionů eur na produkci nového naftového motoru a převodovky. Nová továrna by se měla vystavit na francouzském území Cleón.
Moderní technologie se uplatní na novém dieselovém motoru 2,0 dCi (M9R) a propracovanou 6-ti stupňovou manuální převodovkou (PK4). Dodávat by se měla do modelu Megane II, Laguna II, Espace IV a Vel Satis. Motor i převodovka je vyvinuta společně pod křídly Renaultu a Nissanu.
Část Cléon na území Normandie poskytne také nové pracovní příležitosti. Renault investoval do tohoto projektu celkem 308 milionu eur, z toho 250 milionu padne na motorovou produkci a zbylých 58 milionu na převodovky.
zdroj: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?