Motor AMG 5,5 V8 s kompresorem se stal terčem Kleemannovy úpravy, pro tento agregát vyvinul speciální součástky, výsledkem jsou 4 výkonové stupně od K1 po K4 s maximálním výkonem 640 koní.
Kleemann AMG 5,5 litr V8 program je k dispozici ke všem modelům Mercedes – Benz s motorem 5,5 kompresor, jedná se o třídu E, CLS, SL, S, CL a G.
Stage kit K1 První stupeň úpravy zahrnuje výkonový kit pomocí nového softwaru řídící jednotky a odlehčení setrvačníku. Výsledkem je 520 koní a 750 N.m. kroutícího momentu.
Stage kit K2 Se skládá ze speciálně upravených svodů se zvětšeným průměrem pro každý válec. Další úpravě podlehla výfuková soustava a katalyzátor byl nahrazen sportovním pro maximální výkon, k tomu byl opět přizpůsoben program v řídící jednotce, výkon se tak vyšplhal až na hranici 560 k a 780 N.m.
Stage kit K3 Třetí úprava zahrnuje kit K1 a K2 doplněn o Kleemann super sportovní vačkovou hřídel a kompletní dvojité výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli. Motor má nyní výkon 610 k a 835 N.m.
Stage kit K4 Poslední úprava přidá na výkonu motoru dalších 30 koní a 75 N.m kroutivé síly, tedy 640 k a 900 N.m. To bylo dosaženo optimalizací pro nový modifikovaný sací box a skříň škrtící klapky.
zdroj: Kleemann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.