Motor AMG 5,5 V8 s kompresorem se stal terčem Kleemannovy úpravy, pro tento agregát vyvinul speciální součástky, výsledkem jsou 4 výkonové stupně od K1 po K4 s maximálním výkonem 640 koní.
Kleemann AMG 5,5 litr V8 program je k dispozici ke všem modelům Mercedes – Benz s motorem 5,5 kompresor, jedná se o třídu E, CLS, SL, S, CL a G.
Stage kit K1 První stupeň úpravy zahrnuje výkonový kit pomocí nového softwaru řídící jednotky a odlehčení setrvačníku. Výsledkem je 520 koní a 750 N.m. kroutícího momentu.
Stage kit K2 Se skládá ze speciálně upravených svodů se zvětšeným průměrem pro každý válec. Další úpravě podlehla výfuková soustava a katalyzátor byl nahrazen sportovním pro maximální výkon, k tomu byl opět přizpůsoben program v řídící jednotce, výkon se tak vyšplhal až na hranici 560 k a 780 N.m.
Stage kit K3 Třetí úprava zahrnuje kit K1 a K2 doplněn o Kleemann super sportovní vačkovou hřídel a kompletní dvojité výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli. Motor má nyní výkon 610 k a 835 N.m.
Stage kit K4 Poslední úprava přidá na výkonu motoru dalších 30 koní a 75 N.m kroutivé síly, tedy 640 k a 900 N.m. To bylo dosaženo optimalizací pro nový modifikovaný sací box a skříň škrtící klapky.
zdroj: Kleemann
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?