Motor AMG 5,5 V8 s kompresorem se stal terčem Kleemannovy úpravy, pro tento agregát vyvinul speciální součástky, výsledkem jsou 4 výkonové stupně od K1 po K4 s maximálním výkonem 640 koní.
Kleemann AMG 5,5 litr V8 program je k dispozici ke všem modelům Mercedes – Benz s motorem 5,5 kompresor, jedná se o třídu E, CLS, SL, S, CL a G.
Stage kit K1 První stupeň úpravy zahrnuje výkonový kit pomocí nového softwaru řídící jednotky a odlehčení setrvačníku. Výsledkem je 520 koní a 750 N.m. kroutícího momentu.
Stage kit K2 Se skládá ze speciálně upravených svodů se zvětšeným průměrem pro každý válec. Další úpravě podlehla výfuková soustava a katalyzátor byl nahrazen sportovním pro maximální výkon, k tomu byl opět přizpůsoben program v řídící jednotce, výkon se tak vyšplhal až na hranici 560 k a 780 N.m.
Stage kit K3 Třetí úprava zahrnuje kit K1 a K2 doplněn o Kleemann super sportovní vačkovou hřídel a kompletní dvojité výfukové potrubí se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli. Motor má nyní výkon 610 k a 835 N.m.
Stage kit K4 Poslední úprava přidá na výkonu motoru dalších 30 koní a 75 N.m kroutivé síly, tedy 640 k a 900 N.m. To bylo dosaženo optimalizací pro nový modifikovaný sací box a skříň škrtící klapky.
zdroj: Kleemann
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.