Stoleté výročí Poháru Milán – Sanremo

Martin Kovalčík, 18. března 2006, 16:47 Google+

Alfa Romeo se podílela na Poháru Milán – Sanremo, historickém obnovení závodu, který se konal v letech 1906 – 1973 a přitahoval ty nejslavnější výrobce automobilů a nejlepší řidiče své doby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
6C 1500 Super Sport

6C 1500 Super Sport | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Tento rok je ve znamení stoletého výročí tohoto nevšedního motoristického svátku a není možné nestát se jeho součástí; jak říká slogan stvořený pro tuto příležitost: „Chyběli jste tam před sto lety… Tentokrát to nepropásněte!“.

Alfa Romeo přijala pozvání s nadšením, protože se Pohár Milán – Sanremo stal úvodním závodem historických aut v sezóně a je součástí kalendáře klasických mezinárodních závodů. Ale také proto, protože se ve stejný čas jede druhý závod Alfa Romeo Trophy: nejlepší důkaz silného pouta mezi výrobcem aut, městem Milán a světem závodů.

Pohár Milán – Sanremo se konal od 10. do 12. března a skládal se ze 14 zkoušek na krásné, 400 km dlouhé cestě, která se vine jedněmi z nejkrásnějších míst Itálie: ze závodní dráhy v Monze do Piazza del Dumo v Miláně, z Piazza Ducale ve Vigevanu přes oblast Lomellina do Golfo del Tigullio a nakonec kolem pobřeží až do San Rema – Města květin. Oficiální začátek závodu je v sobotu 11. března v Piazza del Duomo a končila následujícího dne v 5 hodin odpoledne v Lungomare Italo Calvino v San Remu.

Stranou od soutěžní stránky závodu zůstává návrat k minulosti pro více než 200 vozů, pocházejících z Evropy, Japonska, Ruské federace a Spojených států. Mezi nimi široká paleta modelů Alfy Romeo, přihlášené jak oficiálně, tak soukromě a které napsaly jedny z nejslavnějších kapitol v knize mezinárodních motorismu.

Oficiální tým Alfy Romeo ‘Alfa Romeo Historic Motoring’ soupeřila se sedmi vzácnými vozy, které zapůjčilo historické muzeum Alfy Romeo. Mezi nimi skvostná Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 řízená Lucianem Viarem a Michaelou Mairovou; párem z Friuli, který vyhrál poslední dvě Velké ceny Nuvolari 2005 ve voze, který zvítězil závodě ‘1000 Miglia’ v roce 1928 s posádkou Campari – Ramponi. Dalšími týmy jsou Mazzuoli – Axel ve voze 750 Competizione z roku 1955, Massino Tamaro - vedoucí akrobatické skupiny ‘Frecce tricolori’ ve voze 2000 Sportiva z roku 1954 s novinářem Sandro Chiaramonti, a novináři Francesca Grimaldi a Rossella Labate s vozem 6C 1750 Gran Sport, se kterým Nuvolari a Guidotti vyhráli Mille Miglia v roce 1930.

Vedle oficiálního týmu Alfa Romeo Historic Motoring se zúčastnily i dva týmy z Alfa Romeo Italian Register s vozy 6C 2500 Super Sport Cabriolet Touring z roku 1943 (posádka Rotundo - Riva) a Guliettou Sprint Speciale z roku 1961 (posádka Gilardi - Gilardi). V závodě byla i Gulietta Sprint Veloce řízená dvojicí Macrì – Ferecchi pro stáj Portello, která soutěžila v Carrera Panamericana a vyhrála svou třídu.

Pohár Milán – Sanremo je svátkem motorů a sportu – dobrá příležitost pro oslavu slavné minulosti Alfy Romeo – stejně jako lidské a technologické dědictví, které bylo nyní zdůrazněno na Ženevském autosalonu, kde debutovaly vozy Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider (Spider byl komisí 23 novinářů z 12 zemí zvolen Kabrioletem roku 2006).

Pohár Milán – Sanremo je stále schopen zaujmout veřejnost obdivem a vášnivostí. Každý ročník této soutěže je částečně závodem a částečně dobrodružstvím, ale žádné dva ročníky nikdy nejsou stejné – to je tajemství, které každoročně vzbuzuje velké emoce i u těch nejmenších diváků zaplňujících náměstí. Letos bude součástí ‘prestižního doprovodu’ i početná skupina celebrit ze světa politiky, zábavy a sportu.

Alfa Romeo také spolupracuje na dalších akcích, které se konají souběžně s Pohárem Milán – Sanremo. Například majitelé vozů Alfa 159 se také mohli soutěže zúčastnit a jet po stejné trase jako závodníci, zatímco veřejnost si o víkendu mohla otestovat několik modelů Alfy Romeo v Rapallu, Savoně a San Remu.

zdroj: Alfa Romeo CZ

Vytisknout

Diskuze: Stoleté výročí Poháru Milán – Sanremo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

6

Mazda vyrobila milióntou Mazdu6

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud