Alfa Romeo se podílela na Poháru Milán – Sanremo, historickém obnovení závodu, který se konal v letech 1906 – 1973 a přitahoval ty nejslavnější výrobce automobilů a nejlepší řidiče své doby.
Tento rok je ve znamení stoletého výročí tohoto nevšedního motoristického svátku a není možné nestát se jeho součástí; jak říká slogan stvořený pro tuto příležitost: „Chyběli jste tam před sto lety… Tentokrát to nepropásněte!“.
Alfa Romeo přijala pozvání s nadšením, protože se Pohár Milán – Sanremo stal úvodním závodem historických aut v sezóně a je součástí kalendáře klasických mezinárodních závodů. Ale také proto, protože se ve stejný čas jede druhý závod Alfa Romeo Trophy: nejlepší důkaz silného pouta mezi výrobcem aut, městem Milán a světem závodů.
Pohár Milán – Sanremo se konal od 10. do 12. března a skládal se ze 14 zkoušek na krásné, 400 km dlouhé cestě, která se vine jedněmi z nejkrásnějších míst Itálie: ze závodní dráhy v Monze do Piazza del Dumo v Miláně, z Piazza Ducale ve Vigevanu přes oblast Lomellina do Golfo del Tigullio a nakonec kolem pobřeží až do San Rema – Města květin. Oficiální začátek závodu je v sobotu 11. března v Piazza del Duomo a končila následujícího dne v 5 hodin odpoledne v Lungomare Italo Calvino v San Remu.
Stranou od soutěžní stránky závodu zůstává návrat k minulosti pro více než 200 vozů, pocházejících z Evropy, Japonska, Ruské federace a Spojených států. Mezi nimi široká paleta modelů Alfy Romeo, přihlášené jak oficiálně, tak soukromě a které napsaly jedny z nejslavnějších kapitol v knize mezinárodních motorismu.
Oficiální tým Alfy Romeo ‘Alfa Romeo Historic Motoring’ soupeřila se sedmi vzácnými vozy, které zapůjčilo historické muzeum Alfy Romeo. Mezi nimi skvostná Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 řízená Lucianem Viarem a Michaelou Mairovou; párem z Friuli, který vyhrál poslední dvě Velké ceny Nuvolari 2005 ve voze, který zvítězil závodě ‘1000 Miglia’ v roce 1928 s posádkou Campari – Ramponi. Dalšími týmy jsou Mazzuoli – Axel ve voze 750 Competizione z roku 1955, Massino Tamaro - vedoucí akrobatické skupiny ‘Frecce tricolori’ ve voze 2000 Sportiva z roku 1954 s novinářem Sandro Chiaramonti, a novináři Francesca Grimaldi a Rossella Labate s vozem 6C 1750 Gran Sport, se kterým Nuvolari a Guidotti vyhráli Mille Miglia v roce 1930.
Vedle oficiálního týmu Alfa Romeo Historic Motoring se zúčastnily i dva týmy z Alfa Romeo Italian Register s vozy 6C 2500 Super Sport Cabriolet Touring z roku 1943 (posádka Rotundo - Riva) a Guliettou Sprint Speciale z roku 1961 (posádka Gilardi - Gilardi). V závodě byla i Gulietta Sprint Veloce řízená dvojicí Macrì – Ferecchi pro stáj Portello, která soutěžila v Carrera Panamericana a vyhrála svou třídu.
Pohár Milán – Sanremo je svátkem motorů a sportu – dobrá příležitost pro oslavu slavné minulosti Alfy Romeo – stejně jako lidské a technologické dědictví, které bylo nyní zdůrazněno na Ženevském autosalonu, kde debutovaly vozy Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider (Spider byl komisí 23 novinářů z 12 zemí zvolen Kabrioletem roku 2006).
Pohár Milán – Sanremo je stále schopen zaujmout veřejnost obdivem a vášnivostí. Každý ročník této soutěže je částečně závodem a částečně dobrodružstvím, ale žádné dva ročníky nikdy nejsou stejné – to je tajemství, které každoročně vzbuzuje velké emoce i u těch nejmenších diváků zaplňujících náměstí. Letos bude součástí ‘prestižního doprovodu’ i početná skupina celebrit ze světa politiky, zábavy a sportu.
Alfa Romeo také spolupracuje na dalších akcích, které se konají souběžně s Pohárem Milán – Sanremo. Například majitelé vozů Alfa 159 se také mohli soutěže zúčastnit a jet po stejné trase jako závodníci, zatímco veřejnost si o víkendu mohla otestovat několik modelů Alfy Romeo v Rapallu, Savoně a San Remu.
zdroj: Alfa Romeo CZ
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?