Stoleté výročí Poháru Milán – Sanremo

6C 1500 Super Sport
6C 1500 Super Sport, foto: Alfa Romeo
Martin Kovalčík 18. března 2006 16:47
Sdílej:

Alfa Romeo se podílela na Poháru Milán – Sanremo, historickém obnovení závodu, který se konal v letech 1906 – 1973 a přitahoval ty nejslavnější výrobce automobilů a nejlepší řidiče své doby.

Tento rok je ve znamení stoletého výročí tohoto nevšedního motoristického svátku a není možné nestát se jeho součástí; jak říká slogan stvořený pro tuto příležitost: „Chyběli jste tam před sto lety… Tentokrát to nepropásněte!“.

Alfa Romeo přijala pozvání s nadšením, protože se Pohár Milán – Sanremo stal úvodním závodem historických aut v sezóně a je součástí kalendáře klasických mezinárodních závodů. Ale také proto, protože se ve stejný čas jede druhý závod Alfa Romeo Trophy: nejlepší důkaz silného pouta mezi výrobcem aut, městem Milán a světem závodů.

Pohár Milán – Sanremo se konal od 10. do 12. března a skládal se ze 14 zkoušek na krásné, 400 km dlouhé cestě, která se vine jedněmi z nejkrásnějších míst Itálie: ze závodní dráhy v Monze do Piazza del Dumo v Miláně, z Piazza Ducale ve Vigevanu přes oblast Lomellina do Golfo del Tigullio a nakonec kolem pobřeží až do San Rema – Města květin. Oficiální začátek závodu je v sobotu 11. března v Piazza del Duomo a končila následujícího dne v 5 hodin odpoledne v Lungomare Italo Calvino v San Remu.

Stranou od soutěžní stránky závodu zůstává návrat k minulosti pro více než 200 vozů, pocházejících z Evropy, Japonska, Ruské federace a Spojených států. Mezi nimi široká paleta modelů Alfy Romeo, přihlášené jak oficiálně, tak soukromě a které napsaly jedny z nejslavnějších kapitol v knize mezinárodních motorismu.

Oficiální tým Alfy Romeo ‘Alfa Romeo Historic Motoring’ soupeřila se sedmi vzácnými vozy, které zapůjčilo historické muzeum Alfy Romeo. Mezi nimi skvostná Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 řízená Lucianem Viarem a Michaelou Mairovou; párem z Friuli, který vyhrál poslední dvě Velké ceny Nuvolari 2005 ve voze, který zvítězil závodě ‘1000 Miglia’ v roce 1928 s posádkou Campari – Ramponi. Dalšími týmy jsou Mazzuoli – Axel ve voze 750 Competizione z roku 1955, Massino Tamaro - vedoucí akrobatické skupiny ‘Frecce tricolori’ ve voze 2000 Sportiva z roku 1954 s novinářem Sandro Chiaramonti, a novináři Francesca Grimaldi a Rossella Labate s vozem 6C 1750 Gran Sport, se kterým Nuvolari a Guidotti vyhráli Mille Miglia v roce 1930.

Vedle oficiálního týmu Alfa Romeo Historic Motoring se zúčastnily i dva týmy z Alfa Romeo Italian Register s vozy 6C 2500 Super Sport Cabriolet Touring z roku 1943 (posádka Rotundo - Riva) a Guliettou Sprint Speciale z roku 1961 (posádka Gilardi - Gilardi). V závodě byla i Gulietta Sprint Veloce řízená dvojicí Macrì – Ferecchi pro stáj Portello, která soutěžila v Carrera Panamericana a vyhrála svou třídu.

Pohár Milán – Sanremo je svátkem motorů a sportu – dobrá příležitost pro oslavu slavné minulosti Alfy Romeo – stejně jako lidské a technologické dědictví, které bylo nyní zdůrazněno na Ženevském autosalonu, kde debutovaly vozy Alfa 159 Sportwagon a Alfa Spider (Spider byl komisí 23 novinářů z 12 zemí zvolen Kabrioletem roku 2006).

Pohár Milán – Sanremo je stále schopen zaujmout veřejnost obdivem a vášnivostí. Každý ročník této soutěže je částečně závodem a částečně dobrodružstvím, ale žádné dva ročníky nikdy nejsou stejné – to je tajemství, které každoročně vzbuzuje velké emoce i u těch nejmenších diváků zaplňujících náměstí. Letos bude součástí ‘prestižního doprovodu’ i početná skupina celebrit ze světa politiky, zábavy a sportu.

Alfa Romeo také spolupracuje na dalších akcích, které se konají souběžně s Pohárem Milán – Sanremo. Například majitelé vozů Alfa 159 se také mohli soutěže zúčastnit a jet po stejné trase jako závodníci, zatímco veřejnost si o víkendu mohla otestovat několik modelů Alfy Romeo v Rapallu, Savoně a San Remu.

zdroj: Alfa Romeo CZ

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.