Mazda Motor Corporation oznámila, že koncem února vyrobila již milióntou Mazu 6. Od okamžiku, kdy byla ve výrobním závodě Hofu vyrobena v únoru 2002 zcela první šestka uplynuly již 4 roky a 1 měsíc.
Mazda6 se tak stala modelem, který ve výrobě dosáhl miliónové hranice nejrychleji v historii Mazdy. V říjnu 2002 zahájila Mazda výrobu Mazdy6 ve Spojených státech v továrně AutoAlliance International, která se nachází v Michiganu a kterou Mazda sdílí spolu s Ford Motor Company. V lednu tohoto roku se navíc rozjela výrobu Mazdy6 také v FAW Car Co. Ltd. (FCC) v provincii Jilin, v Číně.
Globální prodej vozu Mazda6 byl zahájen v roce 2002. K dispozici je ve třech karosářských variantách – sedan, hatchback a wagon. Vůz nabízí sportovní styl, vynikající ovládání a vysoký jízdní komfort všem cestujícím. Vůz je chytrým spojením výbavy, prostorného interiéru a kvality zpracování, kterou je Mazda u zákazníků proslulá. To Mazdě6 od její premiéry přineslo mnoho prestižních ocenění.
Ve skutečnosti Mazda6 získala celosvětově 110 automobilových ocenění, včetně prestižního RJC Car of the Year 2003 v Japonsku. Ocenění se jí dostalo jak od médií, tak od zákazníků na celém světě. A Mazda6 do dnešního dne stále pokračuje v silným prodejních číslech.
Mazdě6 se navíc dostalo dalšího rozměru, když byla v červnu odhalena inovovaná Mazda6 (Atenza). Tu navíc následovala vysoce výkonná verze Mazdy6 – Mazda6 MPS (nazývaná v Japonsku Mazdaspeed Atenza a Mazdaspeed6 v Severní Americe). Právě tyto novinky jsou příčinou vzrušení u všech sportovně smýšlejících řidičů na cestách po celém světě.
zdroj: Mazda cz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.