Mazda Motor Corporation oznámila, že koncem února vyrobila již milióntou Mazu 6. Od okamžiku, kdy byla ve výrobním závodě Hofu vyrobena v únoru 2002 zcela první šestka uplynuly již 4 roky a 1 měsíc.
Mazda6 se tak stala modelem, který ve výrobě dosáhl miliónové hranice nejrychleji v historii Mazdy. V říjnu 2002 zahájila Mazda výrobu Mazdy6 ve Spojených státech v továrně AutoAlliance International, která se nachází v Michiganu a kterou Mazda sdílí spolu s Ford Motor Company. V lednu tohoto roku se navíc rozjela výrobu Mazdy6 také v FAW Car Co. Ltd. (FCC) v provincii Jilin, v Číně.
Globální prodej vozu Mazda6 byl zahájen v roce 2002. K dispozici je ve třech karosářských variantách – sedan, hatchback a wagon. Vůz nabízí sportovní styl, vynikající ovládání a vysoký jízdní komfort všem cestujícím. Vůz je chytrým spojením výbavy, prostorného interiéru a kvality zpracování, kterou je Mazda u zákazníků proslulá. To Mazdě6 od její premiéry přineslo mnoho prestižních ocenění.
Ve skutečnosti Mazda6 získala celosvětově 110 automobilových ocenění, včetně prestižního RJC Car of the Year 2003 v Japonsku. Ocenění se jí dostalo jak od médií, tak od zákazníků na celém světě. A Mazda6 do dnešního dne stále pokračuje v silným prodejních číslech.
Mazdě6 se navíc dostalo dalšího rozměru, když byla v červnu odhalena inovovaná Mazda6 (Atenza). Tu navíc následovala vysoce výkonná verze Mazdy6 – Mazda6 MPS (nazývaná v Japonsku Mazdaspeed Atenza a Mazdaspeed6 v Severní Americe). Právě tyto novinky jsou příčinou vzrušení u všech sportovně smýšlejících řidičů na cestách po celém světě.
zdroj: Mazda cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.