Golf a jeho deriváty se v poslední době objevují v mnoha titulcích. V únoru ukázal Volkswagen studií Concept A výhled na Golf-SUV. Jak se však menší bratr Touaregu bude jmenovat, není ještě rozhodnuto
Další horkou novinkou je Golf GT, který právě v těchto dnech přichází na trh. Opticky upravená verze má pod kapotou silnou techniku. Jsou zde nasazeny nové TSI - Twincharger motory. Vybavené kompresorem a turbodmychadlem jsou plné tlaku, avšak hospodárné. K dispozici je 1,4 l benzínový agregát se 140 nebo 170 koňmi.
Vedle toho vychazí v německých novinách články, že již v roce 2008 příjde další generace Golfu, což je o dva roky dříve než byl plánovaný termín. Tyto zprávy však ještě Volkswagen nepotvrdil. V rámci faceliftu dostane Golf V chromovou masku od VW Jetta. Další změny budou vykonány pro vylepšení bezpečnosti a v ineriéru vozu. Na takto oživené modely si však budeme muset počkat do podzimu 2006.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?