Golf a jeho deriváty se v poslední době objevují v mnoha titulcích. V únoru ukázal Volkswagen studií Concept A výhled na Golf-SUV. Jak se však menší bratr Touaregu bude jmenovat, není ještě rozhodnuto
Další horkou novinkou je Golf GT, který právě v těchto dnech přichází na trh. Opticky upravená verze má pod kapotou silnou techniku. Jsou zde nasazeny nové TSI - Twincharger motory. Vybavené kompresorem a turbodmychadlem jsou plné tlaku, avšak hospodárné. K dispozici je 1,4 l benzínový agregát se 140 nebo 170 koňmi.
Vedle toho vychazí v německých novinách články, že již v roce 2008 příjde další generace Golfu, což je o dva roky dříve než byl plánovaný termín. Tyto zprávy však ještě Volkswagen nepotvrdil. V rámci faceliftu dostane Golf V chromovou masku od VW Jetta. Další změny budou vykonány pro vylepšení bezpečnosti a v ineriéru vozu. Na takto oživené modely si však budeme muset počkat do podzimu 2006.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.