Fiesta nedávno oslavila 30. narozeniny spolu s nejvyšší prodejnosti, dnes má další důvod k oslavě, v posledních dvou měsících se zvýšila prodejnost o dalších 10 procent.
V prvních dvou měsících tohoto roku prodal Ford 55.000 Fiest, což představuje zvýšení o 5.100 vozidel oproti předchozímu roku 2005. Podíl má na tom i několik změn, kterými Fiesta prošla koncem roku 2005, nové nárazníky zvýraznili zevnějšek stejně jako nová paleta barev, uvnitř nalezneme příjemnější materiály a možnost komunikace s mobilem přes bluetooth.
Navzdory slabému britskému průmyslu se Fordu daří zvyšovat prodeje a je stalé automobilkou číslo 1 na území Velké Británie s tržním podílem 17,7 % oproti loňským 16,1%. Společnosti Ford se daří také v zahraničí. V Rusku se podíl zvýšil z 8,9 % na 12,2 % za stejné období v roce 2005. V Turecku prodal Ford 7.200 vozů, o 1.300 více než-li v předchozím roce. V 19-ti evropských zemích se prodalo v roce 2005 99.600 vozidel.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.