Fiesta nedávno oslavila 30. narozeniny spolu s nejvyšší prodejnosti, dnes má další důvod k oslavě, v posledních dvou měsících se zvýšila prodejnost o dalších 10 procent.
V prvních dvou měsících tohoto roku prodal Ford 55.000 Fiest, což představuje zvýšení o 5.100 vozidel oproti předchozímu roku 2005. Podíl má na tom i několik změn, kterými Fiesta prošla koncem roku 2005, nové nárazníky zvýraznili zevnějšek stejně jako nová paleta barev, uvnitř nalezneme příjemnější materiály a možnost komunikace s mobilem přes bluetooth.
Navzdory slabému britskému průmyslu se Fordu daří zvyšovat prodeje a je stalé automobilkou číslo 1 na území Velké Británie s tržním podílem 17,7 % oproti loňským 16,1%. Společnosti Ford se daří také v zahraničí. V Rusku se podíl zvýšil z 8,9 % na 12,2 % za stejné období v roce 2005. V Turecku prodal Ford 7.200 vozů, o 1.300 více než-li v předchozím roce. V 19-ti evropských zemích se prodalo v roce 2005 99.600 vozidel.
zdroj: Ford motor company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?