Fiesta nedávno oslavila 30. narozeniny spolu s nejvyšší prodejnosti, dnes má další důvod k oslavě, v posledních dvou měsících se zvýšila prodejnost o dalších 10 procent.
V prvních dvou měsících tohoto roku prodal Ford 55.000 Fiest, což představuje zvýšení o 5.100 vozidel oproti předchozímu roku 2005. Podíl má na tom i několik změn, kterými Fiesta prošla koncem roku 2005, nové nárazníky zvýraznili zevnějšek stejně jako nová paleta barev, uvnitř nalezneme příjemnější materiály a možnost komunikace s mobilem přes bluetooth.
Navzdory slabému britskému průmyslu se Fordu daří zvyšovat prodeje a je stalé automobilkou číslo 1 na území Velké Británie s tržním podílem 17,7 % oproti loňským 16,1%. Společnosti Ford se daří také v zahraničí. V Rusku se podíl zvýšil z 8,9 % na 12,2 % za stejné období v roce 2005. V Turecku prodal Ford 7.200 vozů, o 1.300 více než-li v předchozím roce. V 19-ti evropských zemích se prodalo v roce 2005 99.600 vozidel.
zdroj: Ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.