Již v září 2005 zveřejnila Hyundai na frankfurtském autosalonu konkrétní představu, jak by měla nová generace Accentu vypadat, a to prostřednictvím studie Accent SR.
Sériový model nové generace Accentu oslavil světovou premiéru na nedávno skončeném ženevském autosalonu a jeho příchod do prodeje je očekáván v červnu 2006. Osvěžená verze příjde ve tří nebo čtyřdvéřové verzi. Ve srovnání s předchozí generací je nová pozměněna nejen zvenku, ale i zevnitř. Pozoruhodná je přehledná, moderní, dvoubarevná přístrojová deska. Délka vozu se zkrátila z 4,21 na 4,05 m u třídveřové verze, avšak rozvorem 2,5 m slibuje dostatek místa na předních i zadních sedadlech.
Bezpečnostní paket zahrnuje přední a boční airbagy, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech a k dostání je i elektronický stabilizační systém. Zavazadlový prostor u třídveřové verze disponuje 370 litry, po sklopení sedadel 1.100 l. Čtyřdveřová varianta má 390 l a umožňuje také další zvětšení. Nabízeny budou pro tyto modely s pohonem přední nápravy tři motory. Dva benzínové 1,4 l a 1,6 l s výkony 97 a 112 koní a dieselový s objemem 1,5 litru disponující výkonem 110 koní. U všech motorizací bude sériově pětistupňová manuálně řazená převodovka, na přání bude k dispozici čtyřstupňový automat. Informace o jízdních výkonech a spotřebě zatím nejsou známy.
Foto: Hyundai
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?