Již v září 2005 zveřejnila Hyundai na frankfurtském autosalonu konkrétní představu, jak by měla nová generace Accentu vypadat, a to prostřednictvím studie Accent SR.
Sériový model nové generace Accentu oslavil světovou premiéru na nedávno skončeném ženevském autosalonu a jeho příchod do prodeje je očekáván v červnu 2006. Osvěžená verze příjde ve tří nebo čtyřdvéřové verzi. Ve srovnání s předchozí generací je nová pozměněna nejen zvenku, ale i zevnitř. Pozoruhodná je přehledná, moderní, dvoubarevná přístrojová deska. Délka vozu se zkrátila z 4,21 na 4,05 m u třídveřové verze, avšak rozvorem 2,5 m slibuje dostatek místa na předních i zadních sedadlech.
Bezpečnostní paket zahrnuje přední a boční airbagy, aktivní hlavové opěrky na předních sedadlech a k dostání je i elektronický stabilizační systém. Zavazadlový prostor u třídveřové verze disponuje 370 litry, po sklopení sedadel 1.100 l. Čtyřdveřová varianta má 390 l a umožňuje také další zvětšení. Nabízeny budou pro tyto modely s pohonem přední nápravy tři motory. Dva benzínové 1,4 l a 1,6 l s výkony 97 a 112 koní a dieselový s objemem 1,5 litru disponující výkonem 110 koní. U všech motorizací bude sériově pětistupňová manuálně řazená převodovka, na přání bude k dispozici čtyřstupňový automat. Informace o jízdních výkonech a spotřebě zatím nejsou známy.
Foto: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.