Audi rozšiřuje svůj sportovní program pro rok 2006: Vedle okruhového šampionátu DTM a 24hodinovky v Le Mans se v americkém seriálu vytrvalostních závodů ALMS objeví dva nové speciály Audi R10 TDI.
Tovární tým Audi se tak vrací do nejpopulárnějšího seriálu závodů sportovních vozů.
Prototypy Audi R10, poháněné turbodiesely V12 TDI o výkonu přibližně 650 k, si svůj závodní debut odbudou 18. března na okruhu v Sebringu. Dvanáctihodinový závod poslouží jako závěrečný test vozů Audi R10 před vrcholem sezony – vytrvalostním závodem na 24 hodin v Le Mans, který se jede 17. a 18. června.
Po premiéře v Sebringu, který je zároveň zahajovacím závodem letošního seriálu ALMS, poputují vozy Audi R10 do Evropy, aby se připravily na Le Mans. Po Le Mans bude tým Audi Sport North America s podporou divize Champion Racing pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS. Do třech závodů ALMS mezi Sebringem a návratem vozů Audi R10 z Evropy do USA nasadí tým Audi Sport North America prověřené vozy Audi R8, které si z dosavadních 77 startů přivezly 61 vítězství.
Tovární tým Audi se již v šampionátu ALMS objevil v letech 2000 až 2002. V následujících třech letech barvy Audi hájil americký importérský tým, který doplnil celkový počet titulů ze šampionátu ALMS na šest.
„Hlavním důvodem vývoje modelu Audi R10 je účast v závodě v Le Mans – chceme se totiž stát první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport. „Zároveň jsme ale od samého počátku počítali s tím, že prototyp R10 nasadíme i do seriálu ALMS – tento šampionát je totiž příležitostí, jak americkým zákazníkům demonstrovat kvality motorů Audi TDI.“
Program šampionátu ALMS 200618.3. Sebring Audi R1012.5. Houston Audi R821.5. Mid-Ohio Audi R81.7. Lime Rock Audi R815.7. Salt Lake City Audi R1022.7. Portland Audi R1020.8. Road America Audi R103.9. Mosport (Kanada) Audi R1030.9. Road Atlanta Audi R1021.10. Laguna Seca Audi R10AUDI
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.