Audi rozšiřuje svůj sportovní program pro rok 2006: Vedle okruhového šampionátu DTM a 24hodinovky v Le Mans se v americkém seriálu vytrvalostních závodů ALMS objeví dva nové speciály Audi R10 TDI.
Tovární tým Audi se tak vrací do nejpopulárnějšího seriálu závodů sportovních vozů.
Prototypy Audi R10, poháněné turbodiesely V12 TDI o výkonu přibližně 650 k, si svůj závodní debut odbudou 18. března na okruhu v Sebringu. Dvanáctihodinový závod poslouží jako závěrečný test vozů Audi R10 před vrcholem sezony – vytrvalostním závodem na 24 hodin v Le Mans, který se jede 17. a 18. června.
Po premiéře v Sebringu, který je zároveň zahajovacím závodem letošního seriálu ALMS, poputují vozy Audi R10 do Evropy, aby se připravily na Le Mans. Po Le Mans bude tým Audi Sport North America s podporou divize Champion Racing pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS. Do třech závodů ALMS mezi Sebringem a návratem vozů Audi R10 z Evropy do USA nasadí tým Audi Sport North America prověřené vozy Audi R8, které si z dosavadních 77 startů přivezly 61 vítězství.
Tovární tým Audi se již v šampionátu ALMS objevil v letech 2000 až 2002. V následujících třech letech barvy Audi hájil americký importérský tým, který doplnil celkový počet titulů ze šampionátu ALMS na šest.
„Hlavním důvodem vývoje modelu Audi R10 je účast v závodě v Le Mans – chceme se totiž stát první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport. „Zároveň jsme ale od samého počátku počítali s tím, že prototyp R10 nasadíme i do seriálu ALMS – tento šampionát je totiž příležitostí, jak americkým zákazníkům demonstrovat kvality motorů Audi TDI.“
Program šampionátu ALMS 200618.3. Sebring Audi R1012.5. Houston Audi R821.5. Mid-Ohio Audi R81.7. Lime Rock Audi R815.7. Salt Lake City Audi R1022.7. Portland Audi R1020.8. Road America Audi R103.9. Mosport (Kanada) Audi R1030.9. Road Atlanta Audi R1021.10. Laguna Seca Audi R10AUDI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.