Audi rozšiřuje svůj sportovní program pro rok 2006: Vedle okruhového šampionátu DTM a 24hodinovky v Le Mans se v americkém seriálu vytrvalostních závodů ALMS objeví dva nové speciály Audi R10 TDI.
Tovární tým Audi se tak vrací do nejpopulárnějšího seriálu závodů sportovních vozů.
Prototypy Audi R10, poháněné turbodiesely V12 TDI o výkonu přibližně 650 k, si svůj závodní debut odbudou 18. března na okruhu v Sebringu. Dvanáctihodinový závod poslouží jako závěrečný test vozů Audi R10 před vrcholem sezony – vytrvalostním závodem na 24 hodin v Le Mans, který se jede 17. a 18. června.
Po premiéře v Sebringu, který je zároveň zahajovacím závodem letošního seriálu ALMS, poputují vozy Audi R10 do Evropy, aby se připravily na Le Mans. Po Le Mans bude tým Audi Sport North America s podporou divize Champion Racing pokračovat s vozy Audi R10 ve zbývajících šesti podnicích seriálu ALMS. Do třech závodů ALMS mezi Sebringem a návratem vozů Audi R10 z Evropy do USA nasadí tým Audi Sport North America prověřené vozy Audi R8, které si z dosavadních 77 startů přivezly 61 vítězství.
Tovární tým Audi se již v šampionátu ALMS objevil v letech 2000 až 2002. V následujících třech letech barvy Audi hájil americký importérský tým, který doplnil celkový počet titulů ze šampionátu ALMS na šest.
„Hlavním důvodem vývoje modelu Audi R10 je účast v závodě v Le Mans – chceme se totiž stát první automobilkou, která tento prestižní závod vyhraje se vznětovým motorem,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport. „Zároveň jsme ale od samého počátku počítali s tím, že prototyp R10 nasadíme i do seriálu ALMS – tento šampionát je totiž příležitostí, jak americkým zákazníkům demonstrovat kvality motorů Audi TDI.“
Program šampionátu ALMS 200618.3. Sebring Audi R1012.5. Houston Audi R821.5. Mid-Ohio Audi R81.7. Lime Rock Audi R815.7. Salt Lake City Audi R1022.7. Portland Audi R1020.8. Road America Audi R103.9. Mosport (Kanada) Audi R1030.9. Road Atlanta Audi R1021.10. Laguna Seca Audi R10AUDI
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?