Na ženevském autosaloně si také odbude debut světově nejrychlejší limuzína Brabus S V12 Biturbo se silou 730 koní a maximální rychlostí 340km/h.
Brabus vychází z Mercedesu S 600 s 12-ti válcovým motorem a obsahem 5,5 litru. Díkyjiné klikové hřídele, kovaných pístů s větším průměrem a upravenou hlavou válců se obsah zvýšil na 6,3 litru. Čtyři upravené vačkové hřídele, dvojice větších turbodmychadel a modifikované výfukové potrubí s vyladěným softwarem od Brabusu posunul výkon na závratných 537kw / 730 koní. Totéž platí o kroutícím momentu, ten nyní disponuje hodnotou 1.320N.m a to už od 2.100 ot/min. Pro přenos mamutí síly bylo třeba kroutící moment snížit na 1.100N.m.
Mimořádný výkon dělá z Brabusu S V12 Biturbo nejsilnější a nejrychlejší luxusní vozidlo na světě. Hodnota zrychlení z 0 na 100km/h má číslici 4,0 vteřin za dalších 7,9 vteřin upalujete 200km/h. Rychlost se zastaví až ručička rychloměru ukáže 340km/h, v tu chvíli zasáhne také omezovač. Síla motoru je přenášena na kola přes 5-ti stupňovou automatickou převodovku.
Zvláště vysoké požadavky byly kladeny na aerodynamické komponenty, přední spoiler má proto specifický tvar pro snadný přívod vzduchu k brzdám a chlazení motoru. Stejně tak postranní prahy mají optimalizovaný „airflow“ (tok vzduchu). Vzadu potom nalezneme malé přítlačné křidýlko s integrovaným brzdným světlem a sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami. Pro bezpečnou adhezi se postarají pneumatiky Michaelin nebo Yokohama o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu. 12-ti pístové třmeny vpředu a 6-ti pístové vzadu se zakusují do obřích kotoučů o průměru 380mm, které snadno zastaví 21“ palcová kola Brabus monoblok.
Interiér nás hýčká kombinací kůže Mastik a alcantary. Nejluxusnější třída může mít na přání i exklusivní multimediální balík Brabus.
zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.