Na ženevském autosaloně si také odbude debut světově nejrychlejší limuzína Brabus S V12 Biturbo se silou 730 koní a maximální rychlostí 340km/h.
Brabus vychází z Mercedesu S 600 s 12-ti válcovým motorem a obsahem 5,5 litru. Díkyjiné klikové hřídele, kovaných pístů s větším průměrem a upravenou hlavou válců se obsah zvýšil na 6,3 litru. Čtyři upravené vačkové hřídele, dvojice větších turbodmychadel a modifikované výfukové potrubí s vyladěným softwarem od Brabusu posunul výkon na závratných 537kw / 730 koní. Totéž platí o kroutícím momentu, ten nyní disponuje hodnotou 1.320N.m a to už od 2.100 ot/min. Pro přenos mamutí síly bylo třeba kroutící moment snížit na 1.100N.m.
Mimořádný výkon dělá z Brabusu S V12 Biturbo nejsilnější a nejrychlejší luxusní vozidlo na světě. Hodnota zrychlení z 0 na 100km/h má číslici 4,0 vteřin za dalších 7,9 vteřin upalujete 200km/h. Rychlost se zastaví až ručička rychloměru ukáže 340km/h, v tu chvíli zasáhne také omezovač. Síla motoru je přenášena na kola přes 5-ti stupňovou automatickou převodovku.
Zvláště vysoké požadavky byly kladeny na aerodynamické komponenty, přední spoiler má proto specifický tvar pro snadný přívod vzduchu k brzdám a chlazení motoru. Stejně tak postranní prahy mají optimalizovaný „airflow“ (tok vzduchu). Vzadu potom nalezneme malé přítlačné křidýlko s integrovaným brzdným světlem a sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami. Pro bezpečnou adhezi se postarají pneumatiky Michaelin nebo Yokohama o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu. 12-ti pístové třmeny vpředu a 6-ti pístové vzadu se zakusují do obřích kotoučů o průměru 380mm, které snadno zastaví 21“ palcová kola Brabus monoblok.
Interiér nás hýčká kombinací kůže Mastik a alcantary. Nejluxusnější třída může mít na přání i exklusivní multimediální balík Brabus.
zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.