Na ženevském autosaloně si také odbude debut světově nejrychlejší limuzína Brabus S V12 Biturbo se silou 730 koní a maximální rychlostí 340km/h.
Brabus vychází z Mercedesu S 600 s 12-ti válcovým motorem a obsahem 5,5 litru. Díkyjiné klikové hřídele, kovaných pístů s větším průměrem a upravenou hlavou válců se obsah zvýšil na 6,3 litru. Čtyři upravené vačkové hřídele, dvojice větších turbodmychadel a modifikované výfukové potrubí s vyladěným softwarem od Brabusu posunul výkon na závratných 537kw / 730 koní. Totéž platí o kroutícím momentu, ten nyní disponuje hodnotou 1.320N.m a to už od 2.100 ot/min. Pro přenos mamutí síly bylo třeba kroutící moment snížit na 1.100N.m.
Mimořádný výkon dělá z Brabusu S V12 Biturbo nejsilnější a nejrychlejší luxusní vozidlo na světě. Hodnota zrychlení z 0 na 100km/h má číslici 4,0 vteřin za dalších 7,9 vteřin upalujete 200km/h. Rychlost se zastaví až ručička rychloměru ukáže 340km/h, v tu chvíli zasáhne také omezovač. Síla motoru je přenášena na kola přes 5-ti stupňovou automatickou převodovku.
Zvláště vysoké požadavky byly kladeny na aerodynamické komponenty, přední spoiler má proto specifický tvar pro snadný přívod vzduchu k brzdám a chlazení motoru. Stejně tak postranní prahy mají optimalizovaný „airflow“ (tok vzduchu). Vzadu potom nalezneme malé přítlačné křidýlko s integrovaným brzdným světlem a sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami. Pro bezpečnou adhezi se postarají pneumatiky Michaelin nebo Yokohama o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu. 12-ti pístové třmeny vpředu a 6-ti pístové vzadu se zakusují do obřích kotoučů o průměru 380mm, které snadno zastaví 21“ palcová kola Brabus monoblok.
Interiér nás hýčká kombinací kůže Mastik a alcantary. Nejluxusnější třída může mít na přání i exklusivní multimediální balík Brabus.
zdroj: Brabus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?