Brabus S V12 Biturbo v Ženevě

Martin Kovalčík, 8. března 2006, 20:23 Google+

Na ženevském autosaloně si také odbude debut světově nejrychlejší limuzína Brabus S V12 Biturbo se silou 730 koní a maximální rychlostí 340km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S Brabus

S Brabus | foto: Brabus

Sdílejte článek

Brabus vychází z Mercedesu S 600 s 12-ti válcovým motorem a obsahem 5,5 litru. Díkyjiné klikové hřídele, kovaných pístů s větším průměrem a upravenou hlavou válců se obsah zvýšil na 6,3 litru. Čtyři upravené vačkové hřídele, dvojice větších turbodmychadel a modifikované výfukové potrubí s vyladěným softwarem od Brabusu posunul výkon na závratných 537kw / 730 koní. Totéž platí o kroutícím momentu, ten nyní disponuje hodnotou 1.320N.m a to už od 2.100 ot/min. Pro přenos mamutí síly bylo třeba kroutící moment snížit na 1.100N.m.

Mimořádný výkon dělá z Brabusu S V12 Biturbo nejsilnější a nejrychlejší luxusní vozidlo na světě. Hodnota zrychlení z 0 na 100km/h má číslici 4,0 vteřin za dalších 7,9 vteřin upalujete 200km/h. Rychlost se zastaví až ručička rychloměru ukáže 340km/h, v tu chvíli zasáhne také omezovač. Síla motoru je přenášena na kola přes 5-ti stupňovou automatickou převodovku.

Zvláště vysoké požadavky byly kladeny na aerodynamické komponenty, přední spoiler má proto specifický tvar pro snadný přívod vzduchu k brzdám a chlazení motoru. Stejně tak postranní prahy mají optimalizovaný „airflow“ (tok vzduchu). Vzadu potom nalezneme malé přítlačné křidýlko s integrovaným brzdným světlem a sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami. Pro bezpečnou adhezi se postarají pneumatiky Michaelin nebo Yokohama o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu. 12-ti pístové třmeny vpředu a 6-ti pístové vzadu se zakusují do obřích kotoučů o průměru 380mm, které snadno zastaví 21“ palcová kola Brabus monoblok.

Interiér nás hýčká kombinací kůže Mastik a alcantary. Nejluxusnější třída může mít na přání i exklusivní multimediální balík Brabus.

zdroj: Brabus

Vytisknout

Diskuze: Brabus S V12 Biturbo v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

959

Návrat do minulosti: Porsche 959

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud