Brabus S V12 Biturbo v Ženevě

Martin Kovalčík, 8. března 2006, 20:23 Google+

Na ženevském autosaloně si také odbude debut světově nejrychlejší limuzína Brabus S V12 Biturbo se silou 730 koní a maximální rychlostí 340km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S Brabus

S Brabus | foto: Brabus

Sdílejte článek

Brabus vychází z Mercedesu S 600 s 12-ti válcovým motorem a obsahem 5,5 litru. Díkyjiné klikové hřídele, kovaných pístů s větším průměrem a upravenou hlavou válců se obsah zvýšil na 6,3 litru. Čtyři upravené vačkové hřídele, dvojice větších turbodmychadel a modifikované výfukové potrubí s vyladěným softwarem od Brabusu posunul výkon na závratných 537kw / 730 koní. Totéž platí o kroutícím momentu, ten nyní disponuje hodnotou 1.320N.m a to už od 2.100 ot/min. Pro přenos mamutí síly bylo třeba kroutící moment snížit na 1.100N.m.

Mimořádný výkon dělá z Brabusu S V12 Biturbo nejsilnější a nejrychlejší luxusní vozidlo na světě. Hodnota zrychlení z 0 na 100km/h má číslici 4,0 vteřin za dalších 7,9 vteřin upalujete 200km/h. Rychlost se zastaví až ručička rychloměru ukáže 340km/h, v tu chvíli zasáhne také omezovač. Síla motoru je přenášena na kola přes 5-ti stupňovou automatickou převodovku.

Zvláště vysoké požadavky byly kladeny na aerodynamické komponenty, přední spoiler má proto specifický tvar pro snadný přívod vzduchu k brzdám a chlazení motoru. Stejně tak postranní prahy mají optimalizovaný „airflow“ (tok vzduchu). Vzadu potom nalezneme malé přítlačné křidýlko s integrovaným brzdným světlem a sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami. Pro bezpečnou adhezi se postarají pneumatiky Michaelin nebo Yokohama o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR21 vzadu. 12-ti pístové třmeny vpředu a 6-ti pístové vzadu se zakusují do obřích kotoučů o průměru 380mm, které snadno zastaví 21“ palcová kola Brabus monoblok.

Interiér nás hýčká kombinací kůže Mastik a alcantary. Nejluxusnější třída může mít na přání i exklusivní multimediální balík Brabus.

zdroj: Brabus

Vytisknout

Diskuze: Brabus S V12 Biturbo v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

959

Návrat do minulosti: Porsche 959

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud