Logan je nyní k dispozici s nejmodernějším 1,5 dCi naftovým motorem druhé generace s vícebodovým vstřikováním paliva s kombinovanou spotřebou pouhých 4,7l na 100km.
Logan 1,5 dCi je jedno z nejvíce ekonomických vozidel na trhu a posilovačem řízení jako standard. Základní cena tohoto modelu ve výbavě Ambiance činí v přepočtu necelých 300tis. kč. Dacia na něj poskytuje tříletou záruku nebo 100tis. ujetých km.
Nové vstřikovací zařízení dovoluje lepší kontrolu nad kvalitou spalování a zvláště předstřiku. Díky APC (Accelerometer pilot control) funkci se zlepšil výkon motoru a hladina zvuku. Výkon dosahuje hodnoty 50kw / 70 koní a 160N.m točivého momentu již v 1700ot. Výfukové plyny splňují emisní normu Euro 4. Logan zrychlí na stovku do 15 vteřin a svou pružnost si uchová i při vyšším zatížení. S 50-ti litrovou nádrží ujedete přes 1000km.
zdroj: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.