Logan je nyní k dispozici s nejmodernějším 1,5 dCi naftovým motorem druhé generace s vícebodovým vstřikováním paliva s kombinovanou spotřebou pouhých 4,7l na 100km.
Logan 1,5 dCi je jedno z nejvíce ekonomických vozidel na trhu a posilovačem řízení jako standard. Základní cena tohoto modelu ve výbavě Ambiance činí v přepočtu necelých 300tis. kč. Dacia na něj poskytuje tříletou záruku nebo 100tis. ujetých km.
Nové vstřikovací zařízení dovoluje lepší kontrolu nad kvalitou spalování a zvláště předstřiku. Díky APC (Accelerometer pilot control) funkci se zlepšil výkon motoru a hladina zvuku. Výkon dosahuje hodnoty 50kw / 70 koní a 160N.m točivého momentu již v 1700ot. Výfukové plyny splňují emisní normu Euro 4. Logan zrychlí na stovku do 15 vteřin a svou pružnost si uchová i při vyšším zatížení. S 50-ti litrovou nádrží ujedete přes 1000km.
zdroj: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?