Kabrioletem roku 2006 se stala Alfa Spider. O tuto cenu se mohou ucházet pouze ta auta, která jsou v daném roce poprvé představena na Ženevském autosalonu a jejich cena nepřekročí 60 tis. franků.
Fiat Auto získal tuto cenu již podruhé. V roce 1995 byl titul “Kabriolet roku” udělen Fiatu Barchetta. Cenu předal presidentovi značky Alfa Romeo panu Antoniu Baravalle pan Luc Argand, předseda Ženevského mezinárodního autosalonu.
“Je to významné ocenění,” prohlásil president Alfa Romeo, “protože potvrzuje záměr naší značky zůstat významným hráčem v sektoru kabrioletů. Tento typ vozu byl pro Alfu Romeo vždycky důležitý, neboť tak vznikly některé nejkrásnější automobily, jaké kdy byly vůbec vyrobeny: počínaje modelem Giulietta Spider v padesátých letech, přes Duetto až ke Spiderovi v devadesátých letech.”
Nový Spider je odvozen od fascinující Alfy Brera coupé. Vnitřní prostor pro cestující je velice příjemný a vysoce promyšlený, a to díky použití luxusních materiálů a dalších vynikajících prvků vybavení (ty jsou standardní v závislosti na verzi): počínaje klimatizací, přes ovládací prvky rádia umístěné ve volantu, až po VDC či tempomat.
Auto se nabízí ve dvojím možném vybavení; zákazník si může rovněž vybrat mezi dvěma benzinovými motory JTS (2,2 o výkonu 185 k a 3,2 V6 o výkonu 260 k). Nový vůz zaručuje temperament Alfy a vynikající dynamické jízdní vlastnosti díky vysokému dvojitému zavěšení s příčným trojúhelníkovým ramenem na přední nápravě a použití systému Multilink na zadní nápravě. Alfa Spider spojuje vynikající komfort a sportovní ráz a pohon na všechna čtyři kola “Alfa Q4” (u verze 3.2 V6 260 k). Pokud se týká bezpečnosti, je Spider vybaven nejdůmyslnějšími elektronickými přístroji pro ovládání jeho dynamického chování, a to od brzdění až po tažnou sílu.
zdroj: Alfa Romeo ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.