Kabrioletem roku 2006 se stala Alfa Spider. O tuto cenu se mohou ucházet pouze ta auta, která jsou v daném roce poprvé představena na Ženevském autosalonu a jejich cena nepřekročí 60 tis. franků.
Fiat Auto získal tuto cenu již podruhé. V roce 1995 byl titul “Kabriolet roku” udělen Fiatu Barchetta. Cenu předal presidentovi značky Alfa Romeo panu Antoniu Baravalle pan Luc Argand, předseda Ženevského mezinárodního autosalonu.
“Je to významné ocenění,” prohlásil president Alfa Romeo, “protože potvrzuje záměr naší značky zůstat významným hráčem v sektoru kabrioletů. Tento typ vozu byl pro Alfu Romeo vždycky důležitý, neboť tak vznikly některé nejkrásnější automobily, jaké kdy byly vůbec vyrobeny: počínaje modelem Giulietta Spider v padesátých letech, přes Duetto až ke Spiderovi v devadesátých letech.”
Nový Spider je odvozen od fascinující Alfy Brera coupé. Vnitřní prostor pro cestující je velice příjemný a vysoce promyšlený, a to díky použití luxusních materiálů a dalších vynikajících prvků vybavení (ty jsou standardní v závislosti na verzi): počínaje klimatizací, přes ovládací prvky rádia umístěné ve volantu, až po VDC či tempomat.
Auto se nabízí ve dvojím možném vybavení; zákazník si může rovněž vybrat mezi dvěma benzinovými motory JTS (2,2 o výkonu 185 k a 3,2 V6 o výkonu 260 k). Nový vůz zaručuje temperament Alfy a vynikající dynamické jízdní vlastnosti díky vysokému dvojitému zavěšení s příčným trojúhelníkovým ramenem na přední nápravě a použití systému Multilink na zadní nápravě. Alfa Spider spojuje vynikající komfort a sportovní ráz a pohon na všechna čtyři kola “Alfa Q4” (u verze 3.2 V6 260 k). Pokud se týká bezpečnosti, je Spider vybaven nejdůmyslnějšími elektronickými přístroji pro ovládání jeho dynamického chování, a to od brzdění až po tažnou sílu.
zdroj: Alfa Romeo ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.