Kabrioletem roku 2006 se stala Alfa Spider. O tuto cenu se mohou ucházet pouze ta auta, která jsou v daném roce poprvé představena na Ženevském autosalonu a jejich cena nepřekročí 60 tis. franků.
Fiat Auto získal tuto cenu již podruhé. V roce 1995 byl titul “Kabriolet roku” udělen Fiatu Barchetta. Cenu předal presidentovi značky Alfa Romeo panu Antoniu Baravalle pan Luc Argand, předseda Ženevského mezinárodního autosalonu.
“Je to významné ocenění,” prohlásil president Alfa Romeo, “protože potvrzuje záměr naší značky zůstat významným hráčem v sektoru kabrioletů. Tento typ vozu byl pro Alfu Romeo vždycky důležitý, neboť tak vznikly některé nejkrásnější automobily, jaké kdy byly vůbec vyrobeny: počínaje modelem Giulietta Spider v padesátých letech, přes Duetto až ke Spiderovi v devadesátých letech.”
Nový Spider je odvozen od fascinující Alfy Brera coupé. Vnitřní prostor pro cestující je velice příjemný a vysoce promyšlený, a to díky použití luxusních materiálů a dalších vynikajících prvků vybavení (ty jsou standardní v závislosti na verzi): počínaje klimatizací, přes ovládací prvky rádia umístěné ve volantu, až po VDC či tempomat.
Auto se nabízí ve dvojím možném vybavení; zákazník si může rovněž vybrat mezi dvěma benzinovými motory JTS (2,2 o výkonu 185 k a 3,2 V6 o výkonu 260 k). Nový vůz zaručuje temperament Alfy a vynikající dynamické jízdní vlastnosti díky vysokému dvojitému zavěšení s příčným trojúhelníkovým ramenem na přední nápravě a použití systému Multilink na zadní nápravě. Alfa Spider spojuje vynikající komfort a sportovní ráz a pohon na všechna čtyři kola “Alfa Q4” (u verze 3.2 V6 260 k). Pokud se týká bezpečnosti, je Spider vybaven nejdůmyslnějšími elektronickými přístroji pro ovládání jeho dynamického chování, a to od brzdění až po tažnou sílu.
zdroj: Alfa Romeo ČR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?