Kabrioletem roku 2006 se stala Alfa Spider. O tuto cenu se mohou ucházet pouze ta auta, která jsou v daném roce poprvé představena na Ženevském autosalonu a jejich cena nepřekročí 60 tis. franků.
Fiat Auto získal tuto cenu již podruhé. V roce 1995 byl titul “Kabriolet roku” udělen Fiatu Barchetta. Cenu předal presidentovi značky Alfa Romeo panu Antoniu Baravalle pan Luc Argand, předseda Ženevského mezinárodního autosalonu.
“Je to významné ocenění,” prohlásil president Alfa Romeo, “protože potvrzuje záměr naší značky zůstat významným hráčem v sektoru kabrioletů. Tento typ vozu byl pro Alfu Romeo vždycky důležitý, neboť tak vznikly některé nejkrásnější automobily, jaké kdy byly vůbec vyrobeny: počínaje modelem Giulietta Spider v padesátých letech, přes Duetto až ke Spiderovi v devadesátých letech.”
Nový Spider je odvozen od fascinující Alfy Brera coupé. Vnitřní prostor pro cestující je velice příjemný a vysoce promyšlený, a to díky použití luxusních materiálů a dalších vynikajících prvků vybavení (ty jsou standardní v závislosti na verzi): počínaje klimatizací, přes ovládací prvky rádia umístěné ve volantu, až po VDC či tempomat.
Auto se nabízí ve dvojím možném vybavení; zákazník si může rovněž vybrat mezi dvěma benzinovými motory JTS (2,2 o výkonu 185 k a 3,2 V6 o výkonu 260 k). Nový vůz zaručuje temperament Alfy a vynikající dynamické jízdní vlastnosti díky vysokému dvojitému zavěšení s příčným trojúhelníkovým ramenem na přední nápravě a použití systému Multilink na zadní nápravě. Alfa Spider spojuje vynikající komfort a sportovní ráz a pohon na všechna čtyři kola “Alfa Q4” (u verze 3.2 V6 260 k). Pokud se týká bezpečnosti, je Spider vybaven nejdůmyslnějšími elektronickými přístroji pro ovládání jeho dynamického chování, a to od brzdění až po tažnou sílu.
zdroj: Alfa Romeo ČR
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.