Svým koncepčním vozidlem Genus společnost Hyundai předjímá budoucí poptávku evropských zákazníků v segmentu D, kombinující sportovní dynamiku kupé s všestranností tradičního kombi.
Evropské návrhářské centrum společnosti Hyundai v Rüsselsheimu u Frankfurtu definuje novou koncepci prémiového vozu. Tým návrhářů z Rüsselsheimu vyvinul Genus jako vůz segmentu D, přitažlivý pro mnoho cílových skupin. Díky své koncepci víceúčelového použití může být Genus používán pro pracovní účely, velké nákupy, rodinnou dovolenou i mnoho dalších aktivit ve volném čase. Model Genus bude k vidění na ženevském autosaloně.
Velký rozvor kol, snížený převis vepředu a vzadu a pevné postavení umožňují vyšší komfort v interiéru a nosnost, aniž by bylo nutné dělat kompromisy u základních proporcí vlastních vozům typu kupé.
Aby bylo docíleno maximální všestrannosti, je v podlaze vozu zabudován otvor, který lze otevřít a vyjmout z něj sklápěcí lavici. Tato lavice se po vytažení opírá o práh zavazadlového prostoru a spolu se zasunovací deskou skrytou v nárazníku vytváří víceúčelovou externí sedací plochu. Zasunovací desku lze rovněž využívat samostatně k transportu kol a dalšího sportovního vybavení.
Díky vestavěnému nosníku typu B tvoří boční okna jednolitou linii. Tato okna jsou plně otevíratelná. Společně s velkou panoramatickou střechou umožňují zážitek pro více smyslů, obvykle spojený s kupé a kabriolety.
Kombi střední velikosti je poháněno dieselovým motorem Common-Rail Diesel o objemu 2,2 litru a vyba-venou pětistupňovou automatickou převodovkou pro dynamickou, ale pohodlnou a úspornou jízdu. Sportovní povahu Genusu podtrhuje 4WD.
zdroj: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.