Svým koncepčním vozidlem Genus společnost Hyundai předjímá budoucí poptávku evropských zákazníků v segmentu D, kombinující sportovní dynamiku kupé s všestranností tradičního kombi.
Evropské návrhářské centrum společnosti Hyundai v Rüsselsheimu u Frankfurtu definuje novou koncepci prémiového vozu. Tým návrhářů z Rüsselsheimu vyvinul Genus jako vůz segmentu D, přitažlivý pro mnoho cílových skupin. Díky své koncepci víceúčelového použití může být Genus používán pro pracovní účely, velké nákupy, rodinnou dovolenou i mnoho dalších aktivit ve volném čase. Model Genus bude k vidění na ženevském autosaloně.
Velký rozvor kol, snížený převis vepředu a vzadu a pevné postavení umožňují vyšší komfort v interiéru a nosnost, aniž by bylo nutné dělat kompromisy u základních proporcí vlastních vozům typu kupé.
Aby bylo docíleno maximální všestrannosti, je v podlaze vozu zabudován otvor, který lze otevřít a vyjmout z něj sklápěcí lavici. Tato lavice se po vytažení opírá o práh zavazadlového prostoru a spolu se zasunovací deskou skrytou v nárazníku vytváří víceúčelovou externí sedací plochu. Zasunovací desku lze rovněž využívat samostatně k transportu kol a dalšího sportovního vybavení.
Díky vestavěnému nosníku typu B tvoří boční okna jednolitou linii. Tato okna jsou plně otevíratelná. Společně s velkou panoramatickou střechou umožňují zážitek pro více smyslů, obvykle spojený s kupé a kabriolety.
Kombi střední velikosti je poháněno dieselovým motorem Common-Rail Diesel o objemu 2,2 litru a vyba-venou pětistupňovou automatickou převodovkou pro dynamickou, ale pohodlnou a úspornou jízdu. Sportovní povahu Genusu podtrhuje 4WD.
zdroj: Hyundai
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?