Svým koncepčním vozidlem Genus společnost Hyundai předjímá budoucí poptávku evropských zákazníků v segmentu D, kombinující sportovní dynamiku kupé s všestranností tradičního kombi.
Evropské návrhářské centrum společnosti Hyundai v Rüsselsheimu u Frankfurtu definuje novou koncepci prémiového vozu. Tým návrhářů z Rüsselsheimu vyvinul Genus jako vůz segmentu D, přitažlivý pro mnoho cílových skupin. Díky své koncepci víceúčelového použití může být Genus používán pro pracovní účely, velké nákupy, rodinnou dovolenou i mnoho dalších aktivit ve volném čase. Model Genus bude k vidění na ženevském autosaloně.
Velký rozvor kol, snížený převis vepředu a vzadu a pevné postavení umožňují vyšší komfort v interiéru a nosnost, aniž by bylo nutné dělat kompromisy u základních proporcí vlastních vozům typu kupé.
Aby bylo docíleno maximální všestrannosti, je v podlaze vozu zabudován otvor, který lze otevřít a vyjmout z něj sklápěcí lavici. Tato lavice se po vytažení opírá o práh zavazadlového prostoru a spolu se zasunovací deskou skrytou v nárazníku vytváří víceúčelovou externí sedací plochu. Zasunovací desku lze rovněž využívat samostatně k transportu kol a dalšího sportovního vybavení.
Díky vestavěnému nosníku typu B tvoří boční okna jednolitou linii. Tato okna jsou plně otevíratelná. Společně s velkou panoramatickou střechou umožňují zážitek pro více smyslů, obvykle spojený s kupé a kabriolety.
Kombi střední velikosti je poháněno dieselovým motorem Common-Rail Diesel o objemu 2,2 litru a vyba-venou pětistupňovou automatickou převodovkou pro dynamickou, ale pohodlnou a úspornou jízdu. Sportovní povahu Genusu podtrhuje 4WD.
zdroj: Hyundai
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.