SX4 je novým vozidlem automobilky Suzuki a zaujímá pozici v segmentu UXC (Urban Cross Car), vychází z lehkého SUV doplněné o terénními schopnosti.
Dlouholeté zkušenosti společnosti Suzuki s lehkými terénními vozidly budou výhodou nového modelu SX4. Japonská automobilka slibuje excelentní jízdní vlastnosti a typický terénní design. Pro vysokou bezpečnost je použit inteligentnější pohon všech kol. Za normálních podmínek využívá vůz pohonu jen předních kol, v náročnějších situacích se ihned připojí zadní kola. Pro zákazníky je k dispozici i verze s pohonem jen předních kol.
Pod kapotou nalezneme zatím jediný agregát o obsahu 1,6 s výkonem 79kw a točivým momentem 145N.m. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h, u čtyřkolka potom o deset méně. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládá SX4 za 11,5 s. Později se objeví i turbodiesel 1,9 l z koncernu Fiat.
SX4 bude veřejnosti představen na 76. ročníku mezinárodního autosalonu v Ženevě od 2. do 12.března 2006.
zdroj: Suzuki
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?