SX4 je novým vozidlem automobilky Suzuki a zaujímá pozici v segmentu UXC (Urban Cross Car), vychází z lehkého SUV doplněné o terénními schopnosti.
Dlouholeté zkušenosti společnosti Suzuki s lehkými terénními vozidly budou výhodou nového modelu SX4. Japonská automobilka slibuje excelentní jízdní vlastnosti a typický terénní design. Pro vysokou bezpečnost je použit inteligentnější pohon všech kol. Za normálních podmínek využívá vůz pohonu jen předních kol, v náročnějších situacích se ihned připojí zadní kola. Pro zákazníky je k dispozici i verze s pohonem jen předních kol.
Pod kapotou nalezneme zatím jediný agregát o obsahu 1,6 s výkonem 79kw a točivým momentem 145N.m. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h, u čtyřkolka potom o deset méně. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládá SX4 za 11,5 s. Později se objeví i turbodiesel 1,9 l z koncernu Fiat.
SX4 bude veřejnosti představen na 76. ročníku mezinárodního autosalonu v Ženevě od 2. do 12.března 2006.
zdroj: Suzuki
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.