SX4 je novým vozidlem automobilky Suzuki a zaujímá pozici v segmentu UXC (Urban Cross Car), vychází z lehkého SUV doplněné o terénními schopnosti.
Dlouholeté zkušenosti společnosti Suzuki s lehkými terénními vozidly budou výhodou nového modelu SX4. Japonská automobilka slibuje excelentní jízdní vlastnosti a typický terénní design. Pro vysokou bezpečnost je použit inteligentnější pohon všech kol. Za normálních podmínek využívá vůz pohonu jen předních kol, v náročnějších situacích se ihned připojí zadní kola. Pro zákazníky je k dispozici i verze s pohonem jen předních kol.
Pod kapotou nalezneme zatím jediný agregát o obsahu 1,6 s výkonem 79kw a točivým momentem 145N.m. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h, u čtyřkolka potom o deset méně. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládá SX4 za 11,5 s. Později se objeví i turbodiesel 1,9 l z koncernu Fiat.
SX4 bude veřejnosti představen na 76. ročníku mezinárodního autosalonu v Ženevě od 2. do 12.března 2006.
zdroj: Suzuki
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?