Dnes se na autosalonu v Ženevě světu představila v oficiální premiéře nová Škoda Roomster.
Dnešním dnem si čtvrtá modelová řada značky Škoda odbyla svoji ženevskou premiéru. Expozice Škoda Auto v hale č. 2 má celkovou rozlohu 1155 m2. Významu nové modelové řady Škoda Roomster odpovídá i plocha určená pro jeho představení – 723 m2 a počet exponátů – celkem šest vozů Roomster v různých stupních výbavy.Roomster se poprvé objevil v roce 2003 jako designová studie na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Velmi příznivý ohlas odborné i laické veřejnosti potvrdil, že Škoda Auto má potenciál i nápady pro netradiční řešení, která jsou životaschopná.
Škoda Roomster nabízí vynikající vnitřní prostor při zachování vnějších kompaktních rozměrů. Díky unikátnímu vysoce variabilnímu systému zadních sedadel VarioFlex může být interiér koncipován jako čtyř- nebo pětimístný. Zvýšená pozice sezení cestujících na zadních sedadlech a velké prosklení zadních dveří spolu s panoramatickou střechou umožňují posádce výjimečný výhled z vozu a dodávají procit prostoru.
Již základní verze modelu Roomster jsou vybavené čtyřmi airbagy a pěticí tříbodových samonavíjecích pásů, poprvé v této kategorii jsou v nabídce projektorové halogenové světlomety s natáčením a mlhové světlomety s „Corner“ funkcí. Filtr pevných částic bude v nabídce již při zahájení prodeje.
Na hlavních evropských trzích bude Škoda Roomster uvedena v létě 2006.Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.