Dnes se na autosalonu v Ženevě světu představila v oficiální premiéře nová Škoda Roomster.
Dnešním dnem si čtvrtá modelová řada značky Škoda odbyla svoji ženevskou premiéru. Expozice Škoda Auto v hale č. 2 má celkovou rozlohu 1155 m2. Významu nové modelové řady Škoda Roomster odpovídá i plocha určená pro jeho představení – 723 m2 a počet exponátů – celkem šest vozů Roomster v různých stupních výbavy.Roomster se poprvé objevil v roce 2003 jako designová studie na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Velmi příznivý ohlas odborné i laické veřejnosti potvrdil, že Škoda Auto má potenciál i nápady pro netradiční řešení, která jsou životaschopná.
Škoda Roomster nabízí vynikající vnitřní prostor při zachování vnějších kompaktních rozměrů. Díky unikátnímu vysoce variabilnímu systému zadních sedadel VarioFlex může být interiér koncipován jako čtyř- nebo pětimístný. Zvýšená pozice sezení cestujících na zadních sedadlech a velké prosklení zadních dveří spolu s panoramatickou střechou umožňují posádce výjimečný výhled z vozu a dodávají procit prostoru.
Již základní verze modelu Roomster jsou vybavené čtyřmi airbagy a pěticí tříbodových samonavíjecích pásů, poprvé v této kategorii jsou v nabídce projektorové halogenové světlomety s natáčením a mlhové světlomety s „Corner“ funkcí. Filtr pevných částic bude v nabídce již při zahájení prodeje.
Na hlavních evropských trzích bude Škoda Roomster uvedena v létě 2006.Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?