Renault Clio III přijíždí ve verzi Sport, stejně jako předchozí generace je nabitá sportovními vlastnostmi a dynamikou, výsledkem je výjimečné auto, které klade důraz na výkon a potěšení z řízení.
Široký a placatý výraz propůjčuje vozu snížený podvozek. Boční linie jsou rozšířeny, podběhy jsou vyplněny 17-ti palcovými koly s pneumatikami 215/45 17“, do kterých se zakusují brzdy Brembo.
Zadní nárazník vystihuje tvar odvozený z formule 1, přední potom jako aerodynamický prvek pro vyšší přítlak. Interiér je komplet ve sportovním duchu, vládne zde hliník, tvarovaná sklápěcí sedadla Recaro a bílé budíky na černém pozadí.
Oproti předchůdci je vše zase o krok dále, motor vychází z původního čtyřválcového 2,0 16v, je ovšem vyladěn na neuvěřitelných 197 koní, což představuje téměř 100koní na litr! Maximální kroutící moment vrcholí v 5.550 ot. s hodnotu 215 N.m. S novou 6-ti stupňovou manuální převodovkou je vozidlo velmi silné a živý motor nabízí prvotřídní potěšení z řízení. Prudké akceleraci zastaví až omezovač v 7.500ot.
Zdroj: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.