Renault Clio III přijíždí ve verzi Sport, stejně jako předchozí generace je nabitá sportovními vlastnostmi a dynamikou, výsledkem je výjimečné auto, které klade důraz na výkon a potěšení z řízení.
Široký a placatý výraz propůjčuje vozu snížený podvozek. Boční linie jsou rozšířeny, podběhy jsou vyplněny 17-ti palcovými koly s pneumatikami 215/45 17“, do kterých se zakusují brzdy Brembo.
Zadní nárazník vystihuje tvar odvozený z formule 1, přední potom jako aerodynamický prvek pro vyšší přítlak. Interiér je komplet ve sportovním duchu, vládne zde hliník, tvarovaná sklápěcí sedadla Recaro a bílé budíky na černém pozadí.
Oproti předchůdci je vše zase o krok dále, motor vychází z původního čtyřválcového 2,0 16v, je ovšem vyladěn na neuvěřitelných 197 koní, což představuje téměř 100koní na litr! Maximální kroutící moment vrcholí v 5.550 ot. s hodnotu 215 N.m. S novou 6-ti stupňovou manuální převodovkou je vozidlo velmi silné a živý motor nabízí prvotřídní potěšení z řízení. Prudké akceleraci zastaví až omezovač v 7.500ot.
Zdroj: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?