Díky své praktičnosti je Honda Civic Type R vozem vhodným ke každodenním běžným jízdám, přesto ovšem nabízí skvělou akceleraci a požitek z jízdy.
Její dvojí tvář oslovila přes 35 000 zákazníků, tedy mnohem více, než bylo možné za relativně krátké výrobní období očekávat. V loňském roce Honda oznámila svůj úmysl postavit nástupce tohoto vozu. Ačkoliv navázat na úspěch předchozího modelu nebude snadné, parametry nové Hondy Civic Type R, která v Ženevě zažívá svou premiéru, naznačují, že přiláká novou vlnu nadšenců. Odvážný a emocionální design je tu spojen s další generací osvědčených, vysoce výkonných motorů DOHC i-VTEC. Tento jedinečný motor s výkonem 200 k o objemu 2,0 litry, a to i bez přeplňování turbodmychadlem, definoval charakter předchozí generace a zůstává i v novém modelu. Zdá se, že řidiči počátkem roku 2007 dostanou do rukou skutečně výkonný hatchback.
Nová třídveřová verze Hondy Civic, která má DNA shodnou s konceptem Type R, přijde v Evropě na trh ještě letos. Využívá řadu stylových motivů, které přinesly obrovský úspěch nedávno představené pětidveřové Hondě Civic.
Honda Civic Type R a třídveřové modely Civic se budou vyrábět výlučně v továrně HUM (Honda UK Manufacturing) ve Swindonu, kde se vyrábí i pětidveřový model.
zdroj: Honda motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.