Díky své praktičnosti je Honda Civic Type R vozem vhodným ke každodenním běžným jízdám, přesto ovšem nabízí skvělou akceleraci a požitek z jízdy.
Její dvojí tvář oslovila přes 35 000 zákazníků, tedy mnohem více, než bylo možné za relativně krátké výrobní období očekávat. V loňském roce Honda oznámila svůj úmysl postavit nástupce tohoto vozu. Ačkoliv navázat na úspěch předchozího modelu nebude snadné, parametry nové Hondy Civic Type R, která v Ženevě zažívá svou premiéru, naznačují, že přiláká novou vlnu nadšenců. Odvážný a emocionální design je tu spojen s další generací osvědčených, vysoce výkonných motorů DOHC i-VTEC. Tento jedinečný motor s výkonem 200 k o objemu 2,0 litry, a to i bez přeplňování turbodmychadlem, definoval charakter předchozí generace a zůstává i v novém modelu. Zdá se, že řidiči počátkem roku 2007 dostanou do rukou skutečně výkonný hatchback.
Nová třídveřová verze Hondy Civic, která má DNA shodnou s konceptem Type R, přijde v Evropě na trh ještě letos. Využívá řadu stylových motivů, které přinesly obrovský úspěch nedávno představené pětidveřové Hondě Civic.
Honda Civic Type R a třídveřové modely Civic se budou vyrábět výlučně v továrně HUM (Honda UK Manufacturing) ve Swindonu, kde se vyrábí i pětidveřový model.
zdroj: Honda motor
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?