Díky své praktičnosti je Honda Civic Type R vozem vhodným ke každodenním běžným jízdám, přesto ovšem nabízí skvělou akceleraci a požitek z jízdy.
Její dvojí tvář oslovila přes 35 000 zákazníků, tedy mnohem více, než bylo možné za relativně krátké výrobní období očekávat. V loňském roce Honda oznámila svůj úmysl postavit nástupce tohoto vozu. Ačkoliv navázat na úspěch předchozího modelu nebude snadné, parametry nové Hondy Civic Type R, která v Ženevě zažívá svou premiéru, naznačují, že přiláká novou vlnu nadšenců. Odvážný a emocionální design je tu spojen s další generací osvědčených, vysoce výkonných motorů DOHC i-VTEC. Tento jedinečný motor s výkonem 200 k o objemu 2,0 litry, a to i bez přeplňování turbodmychadlem, definoval charakter předchozí generace a zůstává i v novém modelu. Zdá se, že řidiči počátkem roku 2007 dostanou do rukou skutečně výkonný hatchback.
Nová třídveřová verze Hondy Civic, která má DNA shodnou s konceptem Type R, přijde v Evropě na trh ještě letos. Využívá řadu stylových motivů, které přinesly obrovský úspěch nedávno představené pětidveřové Hondě Civic.
Honda Civic Type R a třídveřové modely Civic se budou vyrábět výlučně v továrně HUM (Honda UK Manufacturing) ve Swindonu, kde se vyrábí i pětidveřový model.
zdroj: Honda motor
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?