Od února 2006 je v prodeji Grande Punto s novou motorizací. Novinkou v rodině benzínových pohonných jednotek pro Grande Punto je motor 1.4 16v PDA.
Nový motor je určený pouze pro verze Dynamic a Sport. Na rozdíl od základního provedení tento motor využívá šestnáctiventilovou techniku a systém recirkulace výfukových plynů pomocí zpětného ventilu EGR. Tento motor je jako stvořen pro sportovní jízdu. S Grande Puntem zrychlí z 0-100 km/h za méně než 10 sekund.
Základní technické specifikace:
Objem válců: 1368 cm3Maximální výkon: 70 kW (95 k) při 6000 ot./minMaximální točivý moment: 127 Nm při 4500 ot./minMaximální rychlost: 180 km/hZrychlení 0-100 km/h: 9,8 sSpotřeba - dle směrnice EU- městský provoz: 8,0 l/100 km- mimoměstský provoz: 4,7 l/100 km- kombinovaný provoz: 5,9 l/100 kmEmise CO2: 141 g/kmEmisní norma: EURO 4
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.