Od února 2006 je v prodeji Grande Punto s novou motorizací. Novinkou v rodině benzínových pohonných jednotek pro Grande Punto je motor 1.4 16v PDA.
Nový motor je určený pouze pro verze Dynamic a Sport. Na rozdíl od základního provedení tento motor využívá šestnáctiventilovou techniku a systém recirkulace výfukových plynů pomocí zpětného ventilu EGR. Tento motor je jako stvořen pro sportovní jízdu. S Grande Puntem zrychlí z 0-100 km/h za méně než 10 sekund.
Základní technické specifikace:
Objem válců: 1368 cm3Maximální výkon: 70 kW (95 k) při 6000 ot./minMaximální točivý moment: 127 Nm při 4500 ot./minMaximální rychlost: 180 km/hZrychlení 0-100 km/h: 9,8 sSpotřeba - dle směrnice EU- městský provoz: 8,0 l/100 km- mimoměstský provoz: 4,7 l/100 km- kombinovaný provoz: 5,9 l/100 kmEmise CO2: 141 g/kmEmisní norma: EURO 4
zdroj: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?