Od února 2006 je v prodeji Grande Punto s novou motorizací. Novinkou v rodině benzínových pohonných jednotek pro Grande Punto je motor 1.4 16v PDA.
Nový motor je určený pouze pro verze Dynamic a Sport. Na rozdíl od základního provedení tento motor využívá šestnáctiventilovou techniku a systém recirkulace výfukových plynů pomocí zpětného ventilu EGR. Tento motor je jako stvořen pro sportovní jízdu. S Grande Puntem zrychlí z 0-100 km/h za méně než 10 sekund.
Základní technické specifikace:
Objem válců: 1368 cm3Maximální výkon: 70 kW (95 k) při 6000 ot./minMaximální točivý moment: 127 Nm při 4500 ot./minMaximální rychlost: 180 km/hZrychlení 0-100 km/h: 9,8 sSpotřeba - dle směrnice EU- městský provoz: 8,0 l/100 km- mimoměstský provoz: 4,7 l/100 km- kombinovaný provoz: 5,9 l/100 kmEmise CO2: 141 g/kmEmisní norma: EURO 4
zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.