Dalším překvapením ženevského autosalonu se stane nové Porsche 911 GT3, které se poprvé představí veřejnosti 28.února. Toto dvousedadlové sportovní kupé bude na prodej v květnu 2006.
Zkratka GT3 znamená v modelové řadě 911 čisté, pravé potěšení z řízení. Jeho nekompromisní dynamika je použitelná jak v každodenním ježdění, tak na okruhu.
3,6 – litrový plochý atmosférický motor s šesti válci uložený za zadní nápravou produkuje 305kw neboli 415 koňských sil v 7.600 ot. Měrný výkon dosahuje hodnoty 115,3 k na litr, což je vůbec nejvíce v této kategorii. Zásluhu má na tom především optimalizované a zvětšené sací porubí z 76mm na 82mm, nová hlava válců a výfukové potrubí s nízkou kompresí.
GT3 je spojena s 6-ti stupňovou převodovkou s kratičkým řazením a každý stupeň se vám zobrazí na displeji. Pro včasné a správně přeřazení upozorní kontrolka. Porsche zrychli z 0 na 100 km/h během 4,3 vteřin, 160 km/h upalujete za pouhých 8,7 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 310 km/h.
Chloubou GT3 je nově použitý aktivní podvozek PASM (Porsche active suspension management) s dvěmi módy, základní, pro použití na běžném povrchu a sportovní s tvrdším tlumením pro okruh.
Pro maximální přenos výkonu na vozovku je GT3 vybavena 19-ti palcovými koly se sportovními pneumatiky, kontrolou trakce – přizpůsobenou z Carrera GT. Řídící jednotka vám dovolí projet zatáčku smykem, v krajním případě okamžitě zasáhne. Pro náročné řidiče je možnost úplného vypnutí trakční kontroly.
Základní cena 911 GT3 bude 93.000 eur.
zdroj: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.