Dalším překvapením ženevského autosalonu se stane nové Porsche 911 GT3, které se poprvé představí veřejnosti 28.února. Toto dvousedadlové sportovní kupé bude na prodej v květnu 2006.
Zkratka GT3 znamená v modelové řadě 911 čisté, pravé potěšení z řízení. Jeho nekompromisní dynamika je použitelná jak v každodenním ježdění, tak na okruhu.
3,6 – litrový plochý atmosférický motor s šesti válci uložený za zadní nápravou produkuje 305kw neboli 415 koňských sil v 7.600 ot. Měrný výkon dosahuje hodnoty 115,3 k na litr, což je vůbec nejvíce v této kategorii. Zásluhu má na tom především optimalizované a zvětšené sací porubí z 76mm na 82mm, nová hlava válců a výfukové potrubí s nízkou kompresí.
GT3 je spojena s 6-ti stupňovou převodovkou s kratičkým řazením a každý stupeň se vám zobrazí na displeji. Pro včasné a správně přeřazení upozorní kontrolka. Porsche zrychli z 0 na 100 km/h během 4,3 vteřin, 160 km/h upalujete za pouhých 8,7 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 310 km/h.
Chloubou GT3 je nově použitý aktivní podvozek PASM (Porsche active suspension management) s dvěmi módy, základní, pro použití na běžném povrchu a sportovní s tvrdším tlumením pro okruh.
Pro maximální přenos výkonu na vozovku je GT3 vybavena 19-ti palcovými koly se sportovními pneumatiky, kontrolou trakce – přizpůsobenou z Carrera GT. Řídící jednotka vám dovolí projet zatáčku smykem, v krajním případě okamžitě zasáhne. Pro náročné řidiče je možnost úplného vypnutí trakční kontroly.
Základní cena 911 GT3 bude 93.000 eur.
zdroj: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.