Dalším překvapením ženevského autosalonu se stane nové Porsche 911 GT3, které se poprvé představí veřejnosti 28.února. Toto dvousedadlové sportovní kupé bude na prodej v květnu 2006.
Zkratka GT3 znamená v modelové řadě 911 čisté, pravé potěšení z řízení. Jeho nekompromisní dynamika je použitelná jak v každodenním ježdění, tak na okruhu.
3,6 – litrový plochý atmosférický motor s šesti válci uložený za zadní nápravou produkuje 305kw neboli 415 koňských sil v 7.600 ot. Měrný výkon dosahuje hodnoty 115,3 k na litr, což je vůbec nejvíce v této kategorii. Zásluhu má na tom především optimalizované a zvětšené sací porubí z 76mm na 82mm, nová hlava válců a výfukové potrubí s nízkou kompresí.
GT3 je spojena s 6-ti stupňovou převodovkou s kratičkým řazením a každý stupeň se vám zobrazí na displeji. Pro včasné a správně přeřazení upozorní kontrolka. Porsche zrychli z 0 na 100 km/h během 4,3 vteřin, 160 km/h upalujete za pouhých 8,7 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 310 km/h.
Chloubou GT3 je nově použitý aktivní podvozek PASM (Porsche active suspension management) s dvěmi módy, základní, pro použití na běžném povrchu a sportovní s tvrdším tlumením pro okruh.
Pro maximální přenos výkonu na vozovku je GT3 vybavena 19-ti palcovými koly se sportovními pneumatiky, kontrolou trakce – přizpůsobenou z Carrera GT. Řídící jednotka vám dovolí projet zatáčku smykem, v krajním případě okamžitě zasáhne. Pro náročné řidiče je možnost úplného vypnutí trakční kontroly.
Základní cena 911 GT3 bude 93.000 eur.
zdroj: Porsche
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?