Dalším překvapením ženevského autosalonu se stane nové Porsche 911 GT3, které se poprvé představí veřejnosti 28.února. Toto dvousedadlové sportovní kupé bude na prodej v květnu 2006.
Zkratka GT3 znamená v modelové řadě 911 čisté, pravé potěšení z řízení. Jeho nekompromisní dynamika je použitelná jak v každodenním ježdění, tak na okruhu.
3,6 – litrový plochý atmosférický motor s šesti válci uložený za zadní nápravou produkuje 305kw neboli 415 koňských sil v 7.600 ot. Měrný výkon dosahuje hodnoty 115,3 k na litr, což je vůbec nejvíce v této kategorii. Zásluhu má na tom především optimalizované a zvětšené sací porubí z 76mm na 82mm, nová hlava válců a výfukové potrubí s nízkou kompresí.
GT3 je spojena s 6-ti stupňovou převodovkou s kratičkým řazením a každý stupeň se vám zobrazí na displeji. Pro včasné a správně přeřazení upozorní kontrolka. Porsche zrychli z 0 na 100 km/h během 4,3 vteřin, 160 km/h upalujete za pouhých 8,7 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 310 km/h.
Chloubou GT3 je nově použitý aktivní podvozek PASM (Porsche active suspension management) s dvěmi módy, základní, pro použití na běžném povrchu a sportovní s tvrdším tlumením pro okruh.
Pro maximální přenos výkonu na vozovku je GT3 vybavena 19-ti palcovými koly se sportovními pneumatiky, kontrolou trakce – přizpůsobenou z Carrera GT. Řídící jednotka vám dovolí projet zatáčku smykem, v krajním případě okamžitě zasáhne. Pro náročné řidiče je možnost úplného vypnutí trakční kontroly.
Základní cena 911 GT3 bude 93.000 eur.
zdroj: Porsche
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.