Tento Sportvan bude představen jako nový model na ženevském autosalonu. Snoubí se v něm prvky sportovního vozu s přednostmi prostorné limuzíny.
S 4,79 metry délky leží někde uprostřed mezi Vanem Galaxy a Minivanem Focus C-Max. Výškou 1,55 m patří taky mezi dva jmenované Vany, avšak mnohem blíže tímto rozměrem má k C-Maxu. S-Max působí sportovnějším dojmem než variance Focusu. Nápadná jsou široká mlhová světla směřující dovnitř vozu, při pohledu z boku si všimneme klesající linie střechy vzadu a dynamicky působícího sloupku. Také podběhy s naznačenými otvory pro vstup vzduchu podnou rychle do oka.
V interiéru je nápadná střední konsola, která spíše připomíná limuzínu než minivan. K dispozici je i panoramatická střecha. Sériově je S-Max pětimístný, na přání však může být i pro 7 cestujících. O variabilitu se stará systém FFS, který umožní sedadla druhé, popřípadě třetí řady uložit do upravené podlahy, čímž vznikne prostor 2.000 litrů. S-Max i Galaxy jsou sériově vybaveny komunikačním rozhraním HMI (Human Machine Interface). Tento systém umožňuje řídít pomocí ovladačů na volantu a středního displeje audio a ostatní elektroniku. K bezpečnosti přispívaji hlavové/ramenní airbagy pro první a druhou řadu, kolenní airbag pro řidiče a ESP. Stejně jako u Galaxy by měl v létě 2006 přijít systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control).
Motorová paleta pro Ford S-Max čítá dva dieselové a dva benzínové motory. Vrcholovou motorizací je 220 k 2,5 l pětiválcový agregát známý z Fucusu ST, následuje 2,0 l čtyřválec s 145 koňmi. Pro fandy nafty je k dispozici 2,0 TDCi se sériovým filtrem pevných částic, který se nabízí ve dvou variantách - 130 a 140 k. Výchozí cena pro Ford S-Max je 24.625 EUR (což odpovídá více jak 700.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.