Tento Sportvan bude představen jako nový model na ženevském autosalonu. Snoubí se v něm prvky sportovního vozu s přednostmi prostorné limuzíny.
S 4,79 metry délky leží někde uprostřed mezi Vanem Galaxy a Minivanem Focus C-Max. Výškou 1,55 m patří taky mezi dva jmenované Vany, avšak mnohem blíže tímto rozměrem má k C-Maxu. S-Max působí sportovnějším dojmem než variance Focusu. Nápadná jsou široká mlhová světla směřující dovnitř vozu, při pohledu z boku si všimneme klesající linie střechy vzadu a dynamicky působícího sloupku. Také podběhy s naznačenými otvory pro vstup vzduchu podnou rychle do oka.
V interiéru je nápadná střední konsola, která spíše připomíná limuzínu než minivan. K dispozici je i panoramatická střecha. Sériově je S-Max pětimístný, na přání však může být i pro 7 cestujících. O variabilitu se stará systém FFS, který umožní sedadla druhé, popřípadě třetí řady uložit do upravené podlahy, čímž vznikne prostor 2.000 litrů. S-Max i Galaxy jsou sériově vybaveny komunikačním rozhraním HMI (Human Machine Interface). Tento systém umožňuje řídít pomocí ovladačů na volantu a středního displeje audio a ostatní elektroniku. K bezpečnosti přispívaji hlavové/ramenní airbagy pro první a druhou řadu, kolenní airbag pro řidiče a ESP. Stejně jako u Galaxy by měl v létě 2006 přijít systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control).
Motorová paleta pro Ford S-Max čítá dva dieselové a dva benzínové motory. Vrcholovou motorizací je 220 k 2,5 l pětiválcový agregát známý z Fucusu ST, následuje 2,0 l čtyřválec s 145 koňmi. Pro fandy nafty je k dispozici 2,0 TDCi se sériovým filtrem pevných částic, který se nabízí ve dvou variantách - 130 a 140 k. Výchozí cena pro Ford S-Max je 24.625 EUR (což odpovídá více jak 700.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?