Tento Sportvan bude představen jako nový model na ženevském autosalonu. Snoubí se v něm prvky sportovního vozu s přednostmi prostorné limuzíny.
S 4,79 metry délky leží někde uprostřed mezi Vanem Galaxy a Minivanem Focus C-Max. Výškou 1,55 m patří taky mezi dva jmenované Vany, avšak mnohem blíže tímto rozměrem má k C-Maxu. S-Max působí sportovnějším dojmem než variance Focusu. Nápadná jsou široká mlhová světla směřující dovnitř vozu, při pohledu z boku si všimneme klesající linie střechy vzadu a dynamicky působícího sloupku. Také podběhy s naznačenými otvory pro vstup vzduchu podnou rychle do oka.
V interiéru je nápadná střední konsola, která spíše připomíná limuzínu než minivan. K dispozici je i panoramatická střecha. Sériově je S-Max pětimístný, na přání však může být i pro 7 cestujících. O variabilitu se stará systém FFS, který umožní sedadla druhé, popřípadě třetí řady uložit do upravené podlahy, čímž vznikne prostor 2.000 litrů. S-Max i Galaxy jsou sériově vybaveny komunikačním rozhraním HMI (Human Machine Interface). Tento systém umožňuje řídít pomocí ovladačů na volantu a středního displeje audio a ostatní elektroniku. K bezpečnosti přispívaji hlavové/ramenní airbagy pro první a druhou řadu, kolenní airbag pro řidiče a ESP. Stejně jako u Galaxy by měl v létě 2006 přijít systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control).
Motorová paleta pro Ford S-Max čítá dva dieselové a dva benzínové motory. Vrcholovou motorizací je 220 k 2,5 l pětiválcový agregát známý z Fucusu ST, následuje 2,0 l čtyřválec s 145 koňmi. Pro fandy nafty je k dispozici 2,0 TDCi se sériovým filtrem pevných částic, který se nabízí ve dvou variantách - 130 a 140 k. Výchozí cena pro Ford S-Max je 24.625 EUR (což odpovídá více jak 700.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.