Tento Sportvan bude představen jako nový model na ženevském autosalonu. Snoubí se v něm prvky sportovního vozu s přednostmi prostorné limuzíny.
S 4,79 metry délky leží někde uprostřed mezi Vanem Galaxy a Minivanem Focus C-Max. Výškou 1,55 m patří taky mezi dva jmenované Vany, avšak mnohem blíže tímto rozměrem má k C-Maxu. S-Max působí sportovnějším dojmem než variance Focusu. Nápadná jsou široká mlhová světla směřující dovnitř vozu, při pohledu z boku si všimneme klesající linie střechy vzadu a dynamicky působícího sloupku. Také podběhy s naznačenými otvory pro vstup vzduchu podnou rychle do oka.
V interiéru je nápadná střední konsola, která spíše připomíná limuzínu než minivan. K dispozici je i panoramatická střecha. Sériově je S-Max pětimístný, na přání však může být i pro 7 cestujících. O variabilitu se stará systém FFS, který umožní sedadla druhé, popřípadě třetí řady uložit do upravené podlahy, čímž vznikne prostor 2.000 litrů. S-Max i Galaxy jsou sériově vybaveny komunikačním rozhraním HMI (Human Machine Interface). Tento systém umožňuje řídít pomocí ovladačů na volantu a středního displeje audio a ostatní elektroniku. K bezpečnosti přispívaji hlavové/ramenní airbagy pro první a druhou řadu, kolenní airbag pro řidiče a ESP. Stejně jako u Galaxy by měl v létě 2006 přijít systém podvozku IVDC (Interactive Vehicles Dynamics Control).
Motorová paleta pro Ford S-Max čítá dva dieselové a dva benzínové motory. Vrcholovou motorizací je 220 k 2,5 l pětiválcový agregát známý z Fucusu ST, následuje 2,0 l čtyřválec s 145 koňmi. Pro fandy nafty je k dispozici 2,0 TDCi se sériovým filtrem pevných částic, který se nabízí ve dvou variantách - 130 a 140 k. Výchozí cena pro Ford S-Max je 24.625 EUR (což odpovídá více jak 700.000,- Kč).
Foto: Ford Motor Company
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).