Volkswagen odhalil studii Concept A 16. února na starém poštovním nádraží v Berlíně. Nyní bude k vidění na ženevském autosalonu od 3. do 20. března.
Concept A ukazuje novou řadu terénních automobilů, která má, coby menší sourozenec Touaregu, přijít na trh v roce 2008. Volkswagen se nechal slyšet, že v následujících pěti letech chce na trh přivést 20 nových modelů. Concept A nemá ještě konkrétní jméno, zato má velmi dynamický design. Podled do budoucnosti designu VW umožňuje nová mřížka chladiče s leštěným hliníkem. Studie je 4,35 m dlouhá, 1,85 široká a 1,55 m vysoká. Rozvor kol činí 2,60 metru, což je o 2 cm více než u Golfu. Mřížka a výrazně vytvarované světlomety propůjčují srdnatému VW progresivní projev.
Linie střechy se táhne dozadu jako jako u Coupé. Bylo upuštěno od středního sloupku, zadní dveře jsou uchyceny vzadu. Toto malé SUV jezdí na 20 palcových kolech s lehkých slitin s pneumatikami 295. Krátké přesahy karoserie, dlouhá kapota a výrazné sloupky dávají Conceptu A lehce shrbený, avšak silný postoj. Dveře zavazadlového prostoru jsou dvoudílné. Část pod zadními světly se otevírá jako u Pick-upu. Ještě o kousek níž vydechuje motor skrz chromové koncovky výfuku. Poháněn bude Concept A Twincharger motorem (TSI) s kompresorem a turbodmychadlem. Tento 1,4 l agregát přichází nyní do Golfu GT a v Conceptu A poskytuje výkon 150 koní. Síla je přenášena pomocí šestistupňové převodovky na všechna kola. Bude k dispozici také motor TDI s filtrem pevných částic a 200 k motor FSI z Golfu GTI.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?