Volkswagen odhalil studii Concept A 16. února na starém poštovním nádraží v Berlíně. Nyní bude k vidění na ženevském autosalonu od 3. do 20. března.
Concept A ukazuje novou řadu terénních automobilů, která má, coby menší sourozenec Touaregu, přijít na trh v roce 2008. Volkswagen se nechal slyšet, že v následujících pěti letech chce na trh přivést 20 nových modelů. Concept A nemá ještě konkrétní jméno, zato má velmi dynamický design. Podled do budoucnosti designu VW umožňuje nová mřížka chladiče s leštěným hliníkem. Studie je 4,35 m dlouhá, 1,85 široká a 1,55 m vysoká. Rozvor kol činí 2,60 metru, což je o 2 cm více než u Golfu. Mřížka a výrazně vytvarované světlomety propůjčují srdnatému VW progresivní projev.
Linie střechy se táhne dozadu jako jako u Coupé. Bylo upuštěno od středního sloupku, zadní dveře jsou uchyceny vzadu. Toto malé SUV jezdí na 20 palcových kolech s lehkých slitin s pneumatikami 295. Krátké přesahy karoserie, dlouhá kapota a výrazné sloupky dávají Conceptu A lehce shrbený, avšak silný postoj. Dveře zavazadlového prostoru jsou dvoudílné. Část pod zadními světly se otevírá jako u Pick-upu. Ještě o kousek níž vydechuje motor skrz chromové koncovky výfuku. Poháněn bude Concept A Twincharger motorem (TSI) s kompresorem a turbodmychadlem. Tento 1,4 l agregát přichází nyní do Golfu GT a v Conceptu A poskytuje výkon 150 koní. Síla je přenášena pomocí šestistupňové převodovky na všechna kola. Bude k dispozici také motor TDI s filtrem pevných částic a 200 k motor FSI z Golfu GTI.
Foto: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?