Volkswagen odhalil studii Concept A 16. února na starém poštovním nádraží v Berlíně. Nyní bude k vidění na ženevském autosalonu od 3. do 20. března.
Concept A ukazuje novou řadu terénních automobilů, která má, coby menší sourozenec Touaregu, přijít na trh v roce 2008. Volkswagen se nechal slyšet, že v následujících pěti letech chce na trh přivést 20 nových modelů. Concept A nemá ještě konkrétní jméno, zato má velmi dynamický design. Podled do budoucnosti designu VW umožňuje nová mřížka chladiče s leštěným hliníkem. Studie je 4,35 m dlouhá, 1,85 široká a 1,55 m vysoká. Rozvor kol činí 2,60 metru, což je o 2 cm více než u Golfu. Mřížka a výrazně vytvarované světlomety propůjčují srdnatému VW progresivní projev.
Linie střechy se táhne dozadu jako jako u Coupé. Bylo upuštěno od středního sloupku, zadní dveře jsou uchyceny vzadu. Toto malé SUV jezdí na 20 palcových kolech s lehkých slitin s pneumatikami 295. Krátké přesahy karoserie, dlouhá kapota a výrazné sloupky dávají Conceptu A lehce shrbený, avšak silný postoj. Dveře zavazadlového prostoru jsou dvoudílné. Část pod zadními světly se otevírá jako u Pick-upu. Ještě o kousek níž vydechuje motor skrz chromové koncovky výfuku. Poháněn bude Concept A Twincharger motorem (TSI) s kompresorem a turbodmychadlem. Tento 1,4 l agregát přichází nyní do Golfu GT a v Conceptu A poskytuje výkon 150 koní. Síla je přenášena pomocí šestistupňové převodovky na všechna kola. Bude k dispozici také motor TDI s filtrem pevných částic a 200 k motor FSI z Golfu GTI.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.