Mercedes-Benz se pochlubí na 76. ženevském autosalonu výkonnými modely CLS 63 AMG a CLK 63 AMG ve verzi Coupé i Cabrio. První vystoupení bude mít také inovovaná třída SL ve verzi 55 a 65 AMG.
CLS 63 AMG je poháněno motorem 6,3l V8, který byl vyvinut samostatně firmou AMG. Produkuje výkon 514 koní, což mu dává titul nejsilnějšího sériového osmiválcového sacího motoru na světě. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy, maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Motor je kombinovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou od AMG Speedshift 7G-Tronic. Ta dává řidiči na výběr mezi automatickým a manuálním řazením stupňů. Pohon koresponduje se sportovním podvozkem na bázi vzduchového pérování Airmatic DC a adaptivním tlumícím systémem ADS II a novými vysoce výkonnými brzdami. K sériové výbavě patří nová AMG sportovní sedadla, nový sportovní volant s hliníkovými páčkami na řazení nebo tachometr do 320 km/h s novým červeným ukazatelem.
Také pod kapotou Cabria i Coupé CLK 63 AMG se ukrývá motor 6,3l V8. Se 481 k a maximálním točivým momentem 630 Nm dává vůz k dispozici více koňských sil a točivého momentu než kterýkoli jiný vůz v této kategorii. Stejně jako u CLS je nabízeno s převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Sportovní podvozek a nová 18 palcová kola dělají model CLK ještě sportovnější. Nový přední nárazník s markantními konturami a bočními výdechy vzduchu charakterizují AMG Styling.
O modelu R 63 AMG bylo již napsáno dříve, pokud jste nečetli, článek je k dispozici po kliknutí sem. Článek o SL 55 AMG a SL 65 AMG naleznete zase zde. Nově také Mercedes představí v Ženevě modelovou řadu GL s dieselovými motory 320 CDI a 420 CDI.
Foto: DaimlerChrysler
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.