Mercedes-Benz se pochlubí na 76. ženevském autosalonu výkonnými modely CLS 63 AMG a CLK 63 AMG ve verzi Coupé i Cabrio. První vystoupení bude mít také inovovaná třída SL ve verzi 55 a 65 AMG.
CLS 63 AMG je poháněno motorem 6,3l V8, který byl vyvinut samostatně firmou AMG. Produkuje výkon 514 koní, což mu dává titul nejsilnějšího sériového osmiválcového sacího motoru na světě. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy, maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Motor je kombinovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou od AMG Speedshift 7G-Tronic. Ta dává řidiči na výběr mezi automatickým a manuálním řazením stupňů. Pohon koresponduje se sportovním podvozkem na bázi vzduchového pérování Airmatic DC a adaptivním tlumícím systémem ADS II a novými vysoce výkonnými brzdami. K sériové výbavě patří nová AMG sportovní sedadla, nový sportovní volant s hliníkovými páčkami na řazení nebo tachometr do 320 km/h s novým červeným ukazatelem.
Také pod kapotou Cabria i Coupé CLK 63 AMG se ukrývá motor 6,3l V8. Se 481 k a maximálním točivým momentem 630 Nm dává vůz k dispozici více koňských sil a točivého momentu než kterýkoli jiný vůz v této kategorii. Stejně jako u CLS je nabízeno s převodovkou Speedshift 7G-Tronic. Sportovní podvozek a nová 18 palcová kola dělají model CLK ještě sportovnější. Nový přední nárazník s markantními konturami a bočními výdechy vzduchu charakterizují AMG Styling.
O modelu R 63 AMG bylo již napsáno dříve, pokud jste nečetli, článek je k dispozici po kliknutí sem. Článek o SL 55 AMG a SL 65 AMG naleznete zase zde. Nově také Mercedes představí v Ženevě modelovou řadu GL s dieselovými motory 320 CDI a 420 CDI.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.