Společnost Peugeot představuje u příležitosti 76. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu ve světové premiéře model Peugeot 207, pokračovatele a zároveň i současníka úspěšného modelu 206.
206 se stala v listopadu 2005 držitelem nového historického výrobního rekordu značky. Za sedm let jeho existence bylo prodáno 5 350 000 vozů. Takovým počtem se doposud pyšnil pouze model 205 se svými 5 278 000 vyrobenými exempláři v průběhu patnácti let.
V samotném srdci expozice jsou na obdiv vystaveny všechny soukmenovci modelu 207 v segmentu B: vozy 107, 1007 a 206. Ostatní novinky značky Peugeot jsou soustředěny kolem centrálního pódia: nové motory modelů 407 a 607, verze 407 Coupé, expozice alternativních pohonů s hlavním představitelem 307 CC Hybride HDI, vozem poháněným novým motorem vyvinutým ve spolupráci se společností BMW.
A v neposlední řadě, po velkých emocích a zájmu, který vzbudil koncept 20Cup na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005, představuje Peugeot v Ženevě koncepční vůz pokřtěný 207 RCup, který v ryzí podobě zosobňuje styl a dynamiku nového modelu 207.
Peugeot 207, hlavní hvězda
Model 207 kompletuje po boku svých předchůdců 107, 1007 a samozřejmě 206 nabídku značky Peugeot v této kategorii a představuje novou odpověď na stále náročnější a různorodější potřeby zákazníků tohoto typu vozidla.
Za svůj dynamický projev vůz vděčí mimo jiné také ideálním proporcím a tuhosti nápravových skupin, jenž jsou mimořádně efektivně ovládány elektrickým posilovačem řízení zaručujícím účinnost a komfort používání ve městě i na dálnici. Nabídnout navíc může optimální zabezpečení pasivní a aktivní bezpečnosti.
Tři benzinové a tři dieselové motory jsou k dispozici ihned od uvedení na trh. V blízké budoucnosti pak bude nabídka pohonů obohacena o další motorizaci, která je výsledkem vzájemné spolupráce skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
Kvalita života na palubě modelu 207 je znásobena i velkorysostí a vysokou úrovní výbavy vnitřního prostoru, se kterou se obvykle setkáváme u vozů vyšších tříd: automatická dvouzónová klimatizace, osvěžovač vzduchu, funkce statického osvětlení zatáčky nebo akustický sound-systém Hi-fi JBL špičkové kvality.
Ukázkový 307 CC HYBRIDE HDI
V souladu s vysokou úrovní kultury značky, představuje společnost Automobiles Peugeot ukázkový model, vystavěný na bázi vozu 307 Coupé Cabriolet a poháněný hybridním motorem HDI, který je příkladnou ukázkou profesních zkušeností a znalostí Peugeotu v oblasti ekologických technologií a ochraně životního prostředí.
Po vzoru vozu 307 sedan Hybride HDI, představeného odborné tiskové veřejnosti na konci ledna 2006, je i tento typ 307 CC Hybride založen na technologii HDI FAP, stoprocentně spolehlivé, ekologické a poskytující lepší provozní charakteristiky než benzinové motory.
Tato ukázková technologie pracuje na originálním principu kombinace dieselového motoru 1,6 l HDI FAP 80 kW (přibližně 110 k) spojeného s elektromotorem, jedná se o řešení, které představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva.
Od roku 1998 značka Peugeot navýšila v celosvětovém měřítku své celkové prodeje o 54 % a s 85 % nárůstem prodejů malých vozů se stává v tomto segmentu automobilového trhu hlavním aktérem.
zdroj: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?