Společnost Peugeot představuje u příležitosti 76. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu ve světové premiéře model Peugeot 207, pokračovatele a zároveň i současníka úspěšného modelu 206.
206 se stala v listopadu 2005 držitelem nového historického výrobního rekordu značky. Za sedm let jeho existence bylo prodáno 5 350 000 vozů. Takovým počtem se doposud pyšnil pouze model 205 se svými 5 278 000 vyrobenými exempláři v průběhu patnácti let.
V samotném srdci expozice jsou na obdiv vystaveny všechny soukmenovci modelu 207 v segmentu B: vozy 107, 1007 a 206. Ostatní novinky značky Peugeot jsou soustředěny kolem centrálního pódia: nové motory modelů 407 a 607, verze 407 Coupé, expozice alternativních pohonů s hlavním představitelem 307 CC Hybride HDI, vozem poháněným novým motorem vyvinutým ve spolupráci se společností BMW.
A v neposlední řadě, po velkých emocích a zájmu, který vzbudil koncept 20Cup na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005, představuje Peugeot v Ženevě koncepční vůz pokřtěný 207 RCup, který v ryzí podobě zosobňuje styl a dynamiku nového modelu 207.
Peugeot 207, hlavní hvězda
Model 207 kompletuje po boku svých předchůdců 107, 1007 a samozřejmě 206 nabídku značky Peugeot v této kategorii a představuje novou odpověď na stále náročnější a různorodější potřeby zákazníků tohoto typu vozidla.
Za svůj dynamický projev vůz vděčí mimo jiné také ideálním proporcím a tuhosti nápravových skupin, jenž jsou mimořádně efektivně ovládány elektrickým posilovačem řízení zaručujícím účinnost a komfort používání ve městě i na dálnici. Nabídnout navíc může optimální zabezpečení pasivní a aktivní bezpečnosti.
Tři benzinové a tři dieselové motory jsou k dispozici ihned od uvedení na trh. V blízké budoucnosti pak bude nabídka pohonů obohacena o další motorizaci, která je výsledkem vzájemné spolupráce skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
Kvalita života na palubě modelu 207 je znásobena i velkorysostí a vysokou úrovní výbavy vnitřního prostoru, se kterou se obvykle setkáváme u vozů vyšších tříd: automatická dvouzónová klimatizace, osvěžovač vzduchu, funkce statického osvětlení zatáčky nebo akustický sound-systém Hi-fi JBL špičkové kvality.
Ukázkový 307 CC HYBRIDE HDI
V souladu s vysokou úrovní kultury značky, představuje společnost Automobiles Peugeot ukázkový model, vystavěný na bázi vozu 307 Coupé Cabriolet a poháněný hybridním motorem HDI, který je příkladnou ukázkou profesních zkušeností a znalostí Peugeotu v oblasti ekologických technologií a ochraně životního prostředí.
Po vzoru vozu 307 sedan Hybride HDI, představeného odborné tiskové veřejnosti na konci ledna 2006, je i tento typ 307 CC Hybride založen na technologii HDI FAP, stoprocentně spolehlivé, ekologické a poskytující lepší provozní charakteristiky než benzinové motory.
Tato ukázková technologie pracuje na originálním principu kombinace dieselového motoru 1,6 l HDI FAP 80 kW (přibližně 110 k) spojeného s elektromotorem, jedná se o řešení, které představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva.
Od roku 1998 značka Peugeot navýšila v celosvětovém měřítku své celkové prodeje o 54 % a s 85 % nárůstem prodejů malých vozů se stává v tomto segmentu automobilového trhu hlavním aktérem.
zdroj: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.