Filtr sazí DPF pro vznětové motory VW je nyní k dispozici pro téměř všechny modely, od Golfu až po nejluxusnější Phaeton.
Oblíbená varianta 1,9 TDI 77kw/105k je nově vybavena filtrem sazí DPF, dodává se k modelům Golf, Golf plus a Jetta. Silnější verze 2,0 TDI je filtrem vybaven již v sérii a dodává se téměř ke všem modelům Volkswagenu (Golf, Golf plus, Jetta, Touran a Sharan). Příplatek k verzím bez filtru DPF činí 575 euro, v přepočtu přes 16tis.
Volkswagen má nyní k dispozici devět modelů s filtrem DPF, od 77kw/105k až po 230kw/313k resp. od 1,9 po 5,0 litru a v počtu válců od čtyř do deseti. Nejnovější 2,0 TDI o výkonu 125kw/170k je určen pro Golf GT, Touran a Passat nebo passat variant. V roce 2006 chystá Volkswagen svou nabídku ještě rozšířit.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.