Filtr sazí DPF pro vznětové motory VW je nyní k dispozici pro téměř všechny modely, od Golfu až po nejluxusnější Phaeton.
Oblíbená varianta 1,9 TDI 77kw/105k je nově vybavena filtrem sazí DPF, dodává se k modelům Golf, Golf plus a Jetta. Silnější verze 2,0 TDI je filtrem vybaven již v sérii a dodává se téměř ke všem modelům Volkswagenu (Golf, Golf plus, Jetta, Touran a Sharan). Příplatek k verzím bez filtru DPF činí 575 euro, v přepočtu přes 16tis.
Volkswagen má nyní k dispozici devět modelů s filtrem DPF, od 77kw/105k až po 230kw/313k resp. od 1,9 po 5,0 litru a v počtu válců od čtyř do deseti. Nejnovější 2,0 TDI o výkonu 125kw/170k je určen pro Golf GT, Touran a Passat nebo passat variant. V roce 2006 chystá Volkswagen svou nabídku ještě rozšířit.
zdroj: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?