Volkswagen Touareg disponuje od nynějška novou technologií přímého vstřikování paliva FSI. Dosavadní agregát byl nahrazen o 400 kubických centimetrů větším FSI motorem.
Nově nastupující motor o objemu 3,6 litru vyprodukuje výkon o velikosti 280 koňských sil a maximální točivý moment stoupne na 360 Nm. To je o 40 koní a 50 Nm více než u stávajícího motoru 3,2l V6. Nový agregát má přinést dodatečnou flexibilitu v terénu a lepší zrychlení a elasticitu na silnici. Navzdory zvýšení výkonu zůstává průměrná spotřeba paliva nezměněna. Nový Volkswagen Touareg 3,6l V6 FSI s automatickou šestistupňovou převodovkou bude stát v Německu 46.200 EUR (1.340.000,- Kč), což je o 2.000 EUR více než stávající varianta. Jedna změna se odehrála také u šestiválcového dieselu. Od nynějška bude mít Touareg V6 TDI k dispozici kromě automatické i manuální převodovku.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.