Volkswagen Touareg disponuje od nynějška novou technologií přímého vstřikování paliva FSI. Dosavadní agregát byl nahrazen o 400 kubických centimetrů větším FSI motorem.
Nově nastupující motor o objemu 3,6 litru vyprodukuje výkon o velikosti 280 koňských sil a maximální točivý moment stoupne na 360 Nm. To je o 40 koní a 50 Nm více než u stávajícího motoru 3,2l V6. Nový agregát má přinést dodatečnou flexibilitu v terénu a lepší zrychlení a elasticitu na silnici. Navzdory zvýšení výkonu zůstává průměrná spotřeba paliva nezměněna. Nový Volkswagen Touareg 3,6l V6 FSI s automatickou šestistupňovou převodovkou bude stát v Německu 46.200 EUR (1.340.000,- Kč), což je o 2.000 EUR více než stávající varianta. Jedna změna se odehrála také u šestiválcového dieselu. Od nynějška bude mít Touareg V6 TDI k dispozici kromě automatické i manuální převodovku.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.