Volkswagen Touareg disponuje od nynějška novou technologií přímého vstřikování paliva FSI. Dosavadní agregát byl nahrazen o 400 kubických centimetrů větším FSI motorem.
Nově nastupující motor o objemu 3,6 litru vyprodukuje výkon o velikosti 280 koňských sil a maximální točivý moment stoupne na 360 Nm. To je o 40 koní a 50 Nm více než u stávajícího motoru 3,2l V6. Nový agregát má přinést dodatečnou flexibilitu v terénu a lepší zrychlení a elasticitu na silnici. Navzdory zvýšení výkonu zůstává průměrná spotřeba paliva nezměněna. Nový Volkswagen Touareg 3,6l V6 FSI s automatickou šestistupňovou převodovkou bude stát v Německu 46.200 EUR (1.340.000,- Kč), což je o 2.000 EUR více než stávající varianta. Jedna změna se odehrála také u šestiválcového dieselu. Od nynějška bude mít Touareg V6 TDI k dispozici kromě automatické i manuální převodovku.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?