Na pozdim 2006 příjde toto SUV na trh. Předtím se však ještě představí evropanům na ženevském autosalonu, který začíná za několik dní.
Subaru B9 Tribeca je již od roku 2005 na severoamerickém trhu. Evropské modely mají mimo jiné větší celkovou hmotnost přívěsu a elektricky sklopná zrcátka. Sportovní SUV je vybaven pohonem všech kol Symmetrical AWD. Vůz je 4,85 m dlouhý, 1,87 m široký, 1,68 m vysoký a disponuje rozvorem 2,74 metru.
B9 Tribeca je poháněn 245 koňovým třílitrovým boxer motorem. Tento šestiválec přináší nejvyšší výkon při 6.600 ot. a při 4.200 otáčkách je k dispozici točivý moment 297 Nm. Síla na 18 palcová kola je přenášena 5 stupňovou automatickou převodovkou. Z výroby je toto SUV vybaveno regulací jízdní dynamiky Vehicle Dynamics Control (VDC), čtyřkanálovým ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a brzdovým asistentem. Do základní výbavy patří již zmiňovaná elektricky sklopná zrcátka, přístup bez klíče, rádio s CD přehrávačem schopno přehrávat mp3 a měničem na 6 cd a 9 reproduktorů. Za příplatek můžeme dostat elekticky obsluhovatelnou solární střechu, třetí řadu sedadel, která se dá sklopit. V USA stojí pětimístné Subaru 30.695 dolarů a sedmimístné 32.395 USD (asi 750.000 a 790.000 Kč). Kolik však bude stát v Evropě není zatím jasné.
Foto: Subaru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.