Na pozdim 2006 příjde toto SUV na trh. Předtím se však ještě představí evropanům na ženevském autosalonu, který začíná za několik dní.
Subaru B9 Tribeca je již od roku 2005 na severoamerickém trhu. Evropské modely mají mimo jiné větší celkovou hmotnost přívěsu a elektricky sklopná zrcátka. Sportovní SUV je vybaven pohonem všech kol Symmetrical AWD. Vůz je 4,85 m dlouhý, 1,87 m široký, 1,68 m vysoký a disponuje rozvorem 2,74 metru.
B9 Tribeca je poháněn 245 koňovým třílitrovým boxer motorem. Tento šestiválec přináší nejvyšší výkon při 6.600 ot. a při 4.200 otáčkách je k dispozici točivý moment 297 Nm. Síla na 18 palcová kola je přenášena 5 stupňovou automatickou převodovkou. Z výroby je toto SUV vybaveno regulací jízdní dynamiky Vehicle Dynamics Control (VDC), čtyřkanálovým ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a brzdovým asistentem. Do základní výbavy patří již zmiňovaná elektricky sklopná zrcátka, přístup bez klíče, rádio s CD přehrávačem schopno přehrávat mp3 a měničem na 6 cd a 9 reproduktorů. Za příplatek můžeme dostat elekticky obsluhovatelnou solární střechu, třetí řadu sedadel, která se dá sklopit. V USA stojí pětimístné Subaru 30.695 dolarů a sedmimístné 32.395 USD (asi 750.000 a 790.000 Kč). Kolik však bude stát v Evropě není zatím jasné.
Foto: Subaru
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?