O Audi Q7 bylo již napsáno několik desítek stran. Známe rozměry, jízdní výkony udávané výrobcem, nové systémy prezentované na tomto voze,... Jen už aby tu bylo!
Na počátku budou mít zákazníci na výběr ze dvou motorů. Prvním je 4,2l V8 s přímým vstřikováním FSI a výkonem 350 koní. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici při 3.500 otáčkách. Druhým agregátem je TDI V6 o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 233 koní a maximální točivý moment rovných 500 Nm, který působí již od 1.750 otáček. K těmto motorům má na podzim příbýt benzínový šestiválec FSI se zdvihovým objemem 3,6 litru. Tento agregát disponuje výkonem 280 koní a točivým momentem 360 Nm působícím konstantně od 2.500 do 5.000 otáček. Pro všechny motorové varianty bude šestistupňový Tiptronic kombinován s manuálním řazením.
Ceny jsou zatím známy pro první dva motory: 3,0 TDI 1.539.500,- Kč a 4,2 FSI 1.928.500,- Kč.
Foto: Audi Press
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?