O Audi Q7 bylo již napsáno několik desítek stran. Známe rozměry, jízdní výkony udávané výrobcem, nové systémy prezentované na tomto voze,... Jen už aby tu bylo!
Na počátku budou mít zákazníci na výběr ze dvou motorů. Prvním je 4,2l V8 s přímým vstřikováním FSI a výkonem 350 koní. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici při 3.500 otáčkách. Druhým agregátem je TDI V6 o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 233 koní a maximální točivý moment rovných 500 Nm, který působí již od 1.750 otáček. K těmto motorům má na podzim příbýt benzínový šestiválec FSI se zdvihovým objemem 3,6 litru. Tento agregát disponuje výkonem 280 koní a točivým momentem 360 Nm působícím konstantně od 2.500 do 5.000 otáček. Pro všechny motorové varianty bude šestistupňový Tiptronic kombinován s manuálním řazením.
Ceny jsou zatím známy pro první dva motory: 3,0 TDI 1.539.500,- Kč a 4,2 FSI 1.928.500,- Kč.
Foto: Audi Press
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.