O Audi Q7 bylo již napsáno několik desítek stran. Známe rozměry, jízdní výkony udávané výrobcem, nové systémy prezentované na tomto voze,... Jen už aby tu bylo!
Na počátku budou mít zákazníci na výběr ze dvou motorů. Prvním je 4,2l V8 s přímým vstřikováním FSI a výkonem 350 koní. Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici při 3.500 otáčkách. Druhým agregátem je TDI V6 o objemu 3,0 litru. Produkuje výkon 233 koní a maximální točivý moment rovných 500 Nm, který působí již od 1.750 otáček. K těmto motorům má na podzim příbýt benzínový šestiválec FSI se zdvihovým objemem 3,6 litru. Tento agregát disponuje výkonem 280 koní a točivým momentem 360 Nm působícím konstantně od 2.500 do 5.000 otáček. Pro všechny motorové varianty bude šestistupňový Tiptronic kombinován s manuálním řazením.
Ceny jsou zatím známy pro první dva motory: 3,0 TDI 1.539.500,- Kč a 4,2 FSI 1.928.500,- Kč.
Foto: Audi Press
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?