Na Ženevském autosalonu 2006 (28. února 2006) se za účasti vedení Automobilové obchodní jednotky Microsoft představí produkt Blue&MeTM, založený na technologii Windows Mobile for Automotive.
Jde o první krok v rámci dlouhodobého strategického obchodního partnerství, jež bylo uzavřeno v červenci 2004 s cílem spolupracovat při navrhování inovačních automobilových telematických systémů. Blue&MeTM mění paradigmata komunikace a infozábavy. Jde o nový systém, který je snadno použitelný, dostupný a konkurenceschopný a který činí veškerou jízdu pohodlnější a bezpečnější. Systém bude exkluzivně dostupný jen v nových vozech Alfa Romeo, Fiat a Lancia a užitkových vozech Fiat. Na jaře budou systémem vybaveny modely Alfa Romeo 159, 159 Sportwagon, Brera, Spider a Grande Punto za nimiž budou brzy následovat další modely.
Blue&MeTM je zárukou té nejvyšší úrovně bezpečnosti a uživatelské přívětivosti. Hlasově aktivovaný systém, dokonalé sloučení ovládacích tlačítek na volantu a informací na displeji přístrojové desky umožní uživatelům používat libovolný telefon s technologií Bluetooth ® - i když ho budou mít v kapse nebo příruční tašce -, aniž by dali ruce z volantu. Díky modernímu systému rozpoznávání hlasu není nutný žádný předchozí hlasový trénink; zobrazovány a čteny jsou dokonce i příchozí SMS.
Z audiálních funkcí je zde možnost poslouchat oblíbenou hudbu uloženou v mobilním telefonu, nejnovějších typech smartphonů a MP3 přehrávačů nebo na výměnných discích USB. To vše díky USB portu v odkládací skříňce, s nímž lze propojit kterékoliv digitální zařízení s příslušným portem. Spolupráce se společností Microsoft umožňuje Blue&MeTM založit na otevřené platformě, kompatibilní s nejširším spektrem zařízení, např. mobilními telefony, Palmy a MP3 přehrávači.
Další krátkodobý vývoj přinese velmi jednoduchý a interaktivní navigační systém a přístup k souboru služeb, mezi nimiž je osobní asistent pro kontrolu adres, předpověď počasí a dopravní situace, satelitní lokalizace v případě krádeže, tísňové volání a další služby, které se v současnosti vyvíjejí. Dodejme, že jde o naprosto integrovanou technologii s jednoznačným vztahem k zákazníkovi, což právě název Blue&MeTM podtrhuje.
zdroj: Fiat Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?