Na Ženevském autosalonu 2006 (28. února 2006) se za účasti vedení Automobilové obchodní jednotky Microsoft představí produkt Blue&MeTM, založený na technologii Windows Mobile for Automotive.
Jde o první krok v rámci dlouhodobého strategického obchodního partnerství, jež bylo uzavřeno v červenci 2004 s cílem spolupracovat při navrhování inovačních automobilových telematických systémů. Blue&MeTM mění paradigmata komunikace a infozábavy. Jde o nový systém, který je snadno použitelný, dostupný a konkurenceschopný a který činí veškerou jízdu pohodlnější a bezpečnější. Systém bude exkluzivně dostupný jen v nových vozech Alfa Romeo, Fiat a Lancia a užitkových vozech Fiat. Na jaře budou systémem vybaveny modely Alfa Romeo 159, 159 Sportwagon, Brera, Spider a Grande Punto za nimiž budou brzy následovat další modely.
Blue&MeTM je zárukou té nejvyšší úrovně bezpečnosti a uživatelské přívětivosti. Hlasově aktivovaný systém, dokonalé sloučení ovládacích tlačítek na volantu a informací na displeji přístrojové desky umožní uživatelům používat libovolný telefon s technologií Bluetooth ® - i když ho budou mít v kapse nebo příruční tašce -, aniž by dali ruce z volantu. Díky modernímu systému rozpoznávání hlasu není nutný žádný předchozí hlasový trénink; zobrazovány a čteny jsou dokonce i příchozí SMS.
Z audiálních funkcí je zde možnost poslouchat oblíbenou hudbu uloženou v mobilním telefonu, nejnovějších typech smartphonů a MP3 přehrávačů nebo na výměnných discích USB. To vše díky USB portu v odkládací skříňce, s nímž lze propojit kterékoliv digitální zařízení s příslušným portem. Spolupráce se společností Microsoft umožňuje Blue&MeTM založit na otevřené platformě, kompatibilní s nejširším spektrem zařízení, např. mobilními telefony, Palmy a MP3 přehrávači.
Další krátkodobý vývoj přinese velmi jednoduchý a interaktivní navigační systém a přístup k souboru služeb, mezi nimiž je osobní asistent pro kontrolu adres, předpověď počasí a dopravní situace, satelitní lokalizace v případě krádeže, tísňové volání a další služby, které se v současnosti vyvíjejí. Dodejme, že jde o naprosto integrovanou technologii s jednoznačným vztahem k zákazníkovi, což právě název Blue&MeTM podtrhuje.
zdroj: Fiat Group
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?