Na Ženevském autosalonu 2006 (28. února 2006) se za účasti vedení Automobilové obchodní jednotky Microsoft představí produkt Blue&MeTM, založený na technologii Windows Mobile for Automotive.
Jde o první krok v rámci dlouhodobého strategického obchodního partnerství, jež bylo uzavřeno v červenci 2004 s cílem spolupracovat při navrhování inovačních automobilových telematických systémů. Blue&MeTM mění paradigmata komunikace a infozábavy. Jde o nový systém, který je snadno použitelný, dostupný a konkurenceschopný a který činí veškerou jízdu pohodlnější a bezpečnější. Systém bude exkluzivně dostupný jen v nových vozech Alfa Romeo, Fiat a Lancia a užitkových vozech Fiat. Na jaře budou systémem vybaveny modely Alfa Romeo 159, 159 Sportwagon, Brera, Spider a Grande Punto za nimiž budou brzy následovat další modely.
Blue&MeTM je zárukou té nejvyšší úrovně bezpečnosti a uživatelské přívětivosti. Hlasově aktivovaný systém, dokonalé sloučení ovládacích tlačítek na volantu a informací na displeji přístrojové desky umožní uživatelům používat libovolný telefon s technologií Bluetooth ® - i když ho budou mít v kapse nebo příruční tašce -, aniž by dali ruce z volantu. Díky modernímu systému rozpoznávání hlasu není nutný žádný předchozí hlasový trénink; zobrazovány a čteny jsou dokonce i příchozí SMS.
Z audiálních funkcí je zde možnost poslouchat oblíbenou hudbu uloženou v mobilním telefonu, nejnovějších typech smartphonů a MP3 přehrávačů nebo na výměnných discích USB. To vše díky USB portu v odkládací skříňce, s nímž lze propojit kterékoliv digitální zařízení s příslušným portem. Spolupráce se společností Microsoft umožňuje Blue&MeTM založit na otevřené platformě, kompatibilní s nejširším spektrem zařízení, např. mobilními telefony, Palmy a MP3 přehrávači.
Další krátkodobý vývoj přinese velmi jednoduchý a interaktivní navigační systém a přístup k souboru služeb, mezi nimiž je osobní asistent pro kontrolu adres, předpověď počasí a dopravní situace, satelitní lokalizace v případě krádeže, tísňové volání a další služby, které se v současnosti vyvíjejí. Dodejme, že jde o naprosto integrovanou technologii s jednoznačným vztahem k zákazníkovi, což právě název Blue&MeTM podtrhuje.
zdroj: Fiat Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.