Mercedes prezentuje inteligentní Light System, který přichází s novou generací adaptivních světlometů. Systém světel obsahuje variabilně nastavitelné světlomety s 5 různými funkcemi.
Mercedes-Benz bude inteligentní Light System kombinovat i s bixenonovými světlomety, které jsou pro třídu E k dostání na přání. Potkávací bixenonová světla se svým asymetrickým rozdělením svítivosti dostanou v "éčku" nové osvětlení silnice, při kterém bude levý okraj vozovky světlejší a více prosvícenější. Dosah viditelnosti bude o 10 metrů větší.
Při rychlosti vyšší jak 90 km/h se světla automaticky přepnou na nová dvoustupňová dálniční světla. V první fázi zvýší xenonové výbojky svůj výkon z 35 na 38 W a při překročení 110 km/h se dosah světlometů ještě prodlouží. Tak vzniká rovnoměrný, až 120 m dosahující kužel světla, který osvětluje vozovku po celé šířce. Díky tomuto kuželu vidí řidič asi o 50 m dále než s dosavadními potkávacími světly.
Také mlhová světla jsou lepší. Při viditelnosti menší jak 50 metrů a rychlosti nižší jak 70 km/h jsou zapojena koncová mlhová světla, levý světlomet se natočí o 8 stupňů ven a zároveň sníží kužel směrem dolů. Takto rozšířená mlhová světla zůstavají zapojená až do 100 km/h.
Aktivní světlomety (natáčejí se do zatáček) nabízí Mercedes pro třídu E již od jara 2003. Nyní je rozsah otáčení světlometů ještě rozšířen z 12 na 15 stupňů, což umožňuje lepší nasvícení zatáčky. Aktivní světlomety pracují s potkávacími a dálkovými světly a natáčí se automaticky podle natočení volantu.
K inteligentnímu Ligth Systemu patří i odbočovací světlo, ke kterému se automaticky připojí jedno mlhové světlo, když řidič stlačí blinkr. Tím se osvětlí asi 30 metrů bočně od vozu. Odbočovací světlo se zapne jen do rychlosti 40 km/h.
Foto: DaimlerChrysler
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?