Mercedes prezentuje inteligentní Light System, který přichází s novou generací adaptivních světlometů. Systém světel obsahuje variabilně nastavitelné světlomety s 5 různými funkcemi.
Mercedes-Benz bude inteligentní Light System kombinovat i s bixenonovými světlomety, které jsou pro třídu E k dostání na přání. Potkávací bixenonová světla se svým asymetrickým rozdělením svítivosti dostanou v "éčku" nové osvětlení silnice, při kterém bude levý okraj vozovky světlejší a více prosvícenější. Dosah viditelnosti bude o 10 metrů větší.
Při rychlosti vyšší jak 90 km/h se světla automaticky přepnou na nová dvoustupňová dálniční světla. V první fázi zvýší xenonové výbojky svůj výkon z 35 na 38 W a při překročení 110 km/h se dosah světlometů ještě prodlouží. Tak vzniká rovnoměrný, až 120 m dosahující kužel světla, který osvětluje vozovku po celé šířce. Díky tomuto kuželu vidí řidič asi o 50 m dále než s dosavadními potkávacími světly.
Také mlhová světla jsou lepší. Při viditelnosti menší jak 50 metrů a rychlosti nižší jak 70 km/h jsou zapojena koncová mlhová světla, levý světlomet se natočí o 8 stupňů ven a zároveň sníží kužel směrem dolů. Takto rozšířená mlhová světla zůstavají zapojená až do 100 km/h.
Aktivní světlomety (natáčejí se do zatáček) nabízí Mercedes pro třídu E již od jara 2003. Nyní je rozsah otáčení světlometů ještě rozšířen z 12 na 15 stupňů, což umožňuje lepší nasvícení zatáčky. Aktivní světlomety pracují s potkávacími a dálkovými světly a natáčí se automaticky podle natočení volantu.
K inteligentnímu Ligth Systemu patří i odbočovací světlo, ke kterému se automaticky připojí jedno mlhové světlo, když řidič stlačí blinkr. Tím se osvětlí asi 30 metrů bočně od vozu. Odbočovací světlo se zapne jen do rychlosti 40 km/h.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.