Mercedes prezentuje inteligentní Light System, který přichází s novou generací adaptivních světlometů. Systém světel obsahuje variabilně nastavitelné světlomety s 5 různými funkcemi.
Mercedes-Benz bude inteligentní Light System kombinovat i s bixenonovými světlomety, které jsou pro třídu E k dostání na přání. Potkávací bixenonová světla se svým asymetrickým rozdělením svítivosti dostanou v "éčku" nové osvětlení silnice, při kterém bude levý okraj vozovky světlejší a více prosvícenější. Dosah viditelnosti bude o 10 metrů větší.
Při rychlosti vyšší jak 90 km/h se světla automaticky přepnou na nová dvoustupňová dálniční světla. V první fázi zvýší xenonové výbojky svůj výkon z 35 na 38 W a při překročení 110 km/h se dosah světlometů ještě prodlouží. Tak vzniká rovnoměrný, až 120 m dosahující kužel světla, který osvětluje vozovku po celé šířce. Díky tomuto kuželu vidí řidič asi o 50 m dále než s dosavadními potkávacími světly.
Také mlhová světla jsou lepší. Při viditelnosti menší jak 50 metrů a rychlosti nižší jak 70 km/h jsou zapojena koncová mlhová světla, levý světlomet se natočí o 8 stupňů ven a zároveň sníží kužel směrem dolů. Takto rozšířená mlhová světla zůstavají zapojená až do 100 km/h.
Aktivní světlomety (natáčejí se do zatáček) nabízí Mercedes pro třídu E již od jara 2003. Nyní je rozsah otáčení světlometů ještě rozšířen z 12 na 15 stupňů, což umožňuje lepší nasvícení zatáčky. Aktivní světlomety pracují s potkávacími a dálkovými světly a natáčí se automaticky podle natočení volantu.
K inteligentnímu Ligth Systemu patří i odbočovací světlo, ke kterému se automaticky připojí jedno mlhové světlo, když řidič stlačí blinkr. Tím se osvětlí asi 30 metrů bočně od vozu. Odbočovací světlo se zapne jen do rychlosti 40 km/h.
Foto: DaimlerChrysler
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).