Inteligentní systém světel od Mercedesu

Jiří Krejčí, 11. února 2006, 12:39 Google+

Mercedes prezentuje inteligentní Light System, který přichází s novou generací adaptivních světlometů. Systém světel obsahuje variabilně nastavitelné světlomety s 5 různými funkcemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E

E | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Mercedes-Benz bude inteligentní Light System kombinovat i s bixenonovými světlomety, které jsou pro třídu E k dostání na přání. Potkávací bixenonová světla se svým asymetrickým rozdělením svítivosti dostanou v "éčku" nové osvětlení silnice, při kterém bude levý okraj vozovky světlejší a více prosvícenější. Dosah viditelnosti bude o 10 metrů větší.

Při rychlosti vyšší jak 90 km/h se světla automaticky přepnou na nová dvoustupňová dálniční světla. V první fázi zvýší xenonové výbojky svůj výkon z 35 na 38 W a při překročení 110 km/h se dosah světlometů ještě prodlouží. Tak vzniká rovnoměrný, až 120 m dosahující kužel světla, který osvětluje vozovku po celé šířce. Díky tomuto kuželu vidí řidič asi o 50 m dále než s dosavadními potkávacími světly.

Také mlhová světla jsou lepší. Při viditelnosti menší jak 50 metrů a rychlosti nižší jak 70 km/h jsou zapojena koncová mlhová světla, levý světlomet se natočí o 8 stupňů ven a zároveň sníží kužel směrem dolů. Takto rozšířená mlhová světla zůstavají zapojená až do 100 km/h.

Aktivní světlomety (natáčejí se do zatáček) nabízí Mercedes pro třídu E již od jara 2003. Nyní je rozsah otáčení světlometů ještě rozšířen z 12 na 15 stupňů, což umožňuje lepší nasvícení zatáčky. Aktivní světlomety pracují s potkávacími a dálkovými světly a natáčí se automaticky podle natočení volantu.

K inteligentnímu Ligth Systemu patří i odbočovací světlo, ke kterému se automaticky připojí jedno mlhové světlo, když řidič stlačí blinkr. Tím se osvětlí asi 30 metrů bočně od vozu. Odbočovací světlo se zapne jen do rychlosti 40 km/h.

Foto: DaimlerChrysler

Vytisknout

Diskuze: Inteligentní systém světel od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault

Euro 4 pro motory Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud