Renault vyvinul nové technologie s ohledem na požadavky emisní normy Euro 4. Ty se týkají všech dieselových agregátů a jsou k dispozici u všech modelů Renault.
Tyto inovace v oblasti dieselových motorů přispívají ke snížení škodlivých emisí tvořených oxidem uhelnatým (CO), nespálenými uhlovodíky (HC), oxidy dusíku (NOx) a pevnými částicemi. Nová řada vznětových motorů Renault zahrnuje vše, co je spojováno s posledním technickým vývojem: turbodmychadlo s variabilní geometrií, řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) s ochlazováním, zvýšený tlak vstřikování (Common Rail 1600 barů), vícenásobný vstřik s piezoelektrickým ovládáním (až 5 vstřiků na jeden pracovní cyklus), optimalizované řešení spalovací komory a filtr pevných částic s periodickou regenerací (FAP).
Renault nabízí od konce tohoto roku renovovanou řadu pohonných jednotek, které splňují požadavky emisní normy. Ke třem hlavním mechanickým novinkám patří:
- Nový motor 2.0 dCi využívající všech nejmodernějších technologických řešení. Tento motor je dodávaný ve dvou výkonových variantách. Verze 175 koní (127 kW) vybavená filtrem pevných částic s periodickou regenerací dosahuje nejvyšších výkonů ve své kategorii. Tímto motorem je vybavena Nová Laguna.
- Motor 1.9 dCi ve verzi 130 koní (96 kW), opatřený filtrem pevných částic s periodickou regenerací, je k dispozici u modelů Mégane, Scénic, Grand Scénic a Nová Laguna. Tato verze je také nabízena v kombinaci s automatickou převodovkou Proactive DPO s impulsním ovládáním.
- Motor 1.5 dCi 105 koní (78 kW) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou využívá posledních technických novinek v oblasti vznětových motorů a řadí se k nejlepším na trhu. Je k dispozici u modelů Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic a Clio III.
Filtr pevných částic s periodickou regenerací. Tento filtr umístěný na výfukovém potrubí umožňuje zachycování sazí vznikajících spalováním nafty. Při nahromadění částic ve filtru dochází k aktivaci regeneračního cyklu. Druhým dodatečným vstřikem paliva se zvýší teplota výfukových plynů. Zvýšená teplota ve filtru pevných částic vyvolá od určité hranice oxidaci sazí a tedy jejich odstranění. Filtr se vyčistí a je opět připraven plnit svou úlohu zachycovače pevných částic.
zdroj: Renault ČR
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?