Renault vyvinul nové technologie s ohledem na požadavky emisní normy Euro 4. Ty se týkají všech dieselových agregátů a jsou k dispozici u všech modelů Renault.
Tyto inovace v oblasti dieselových motorů přispívají ke snížení škodlivých emisí tvořených oxidem uhelnatým (CO), nespálenými uhlovodíky (HC), oxidy dusíku (NOx) a pevnými částicemi. Nová řada vznětových motorů Renault zahrnuje vše, co je spojováno s posledním technickým vývojem: turbodmychadlo s variabilní geometrií, řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) s ochlazováním, zvýšený tlak vstřikování (Common Rail 1600 barů), vícenásobný vstřik s piezoelektrickým ovládáním (až 5 vstřiků na jeden pracovní cyklus), optimalizované řešení spalovací komory a filtr pevných částic s periodickou regenerací (FAP).
Renault nabízí od konce tohoto roku renovovanou řadu pohonných jednotek, které splňují požadavky emisní normy. Ke třem hlavním mechanickým novinkám patří:
- Nový motor 2.0 dCi využívající všech nejmodernějších technologických řešení. Tento motor je dodávaný ve dvou výkonových variantách. Verze 175 koní (127 kW) vybavená filtrem pevných částic s periodickou regenerací dosahuje nejvyšších výkonů ve své kategorii. Tímto motorem je vybavena Nová Laguna.
- Motor 1.9 dCi ve verzi 130 koní (96 kW), opatřený filtrem pevných částic s periodickou regenerací, je k dispozici u modelů Mégane, Scénic, Grand Scénic a Nová Laguna. Tato verze je také nabízena v kombinaci s automatickou převodovkou Proactive DPO s impulsním ovládáním.
- Motor 1.5 dCi 105 koní (78 kW) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou využívá posledních technických novinek v oblasti vznětových motorů a řadí se k nejlepším na trhu. Je k dispozici u modelů Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic a Clio III.
Filtr pevných částic s periodickou regenerací. Tento filtr umístěný na výfukovém potrubí umožňuje zachycování sazí vznikajících spalováním nafty. Při nahromadění částic ve filtru dochází k aktivaci regeneračního cyklu. Druhým dodatečným vstřikem paliva se zvýší teplota výfukových plynů. Zvýšená teplota ve filtru pevných částic vyvolá od určité hranice oxidaci sazí a tedy jejich odstranění. Filtr se vyčistí a je opět připraven plnit svou úlohu zachycovače pevných částic.
zdroj: Renault ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.