Euro 4 pro motory Renault

Renault
Renault, foto: Renault ČR
Martin Kovalčík 10. února 2006 18:25
Sdílej:

Renault vyvinul nové technologie s ohledem na požadavky emisní normy Euro 4. Ty se týkají všech dieselových agregátů a jsou k dispozici u všech modelů Renault.

Tyto inovace v oblasti dieselových motorů přispívají ke snížení škodlivých emisí tvořených oxidem uhelnatým (CO), nespálenými uhlovodíky (HC), oxidy dusíku (NOx) a pevnými částicemi. Nová řada vznětových motorů Renault zahrnuje vše, co je spojováno s posledním technickým vývojem: turbodmychadlo s variabilní geometrií, řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) s ochlazováním, zvýšený tlak vstřikování (Common Rail 1600 barů), vícenásobný vstřik s piezoelektrickým ovládáním (až 5 vstřiků na jeden pracovní cyklus), optimalizované řešení spalovací komory a filtr pevných částic s periodickou regenerací (FAP).

Renault nabízí od konce tohoto roku renovovanou řadu pohonných jednotek, které  splňují požadavky emisní normy. Ke třem hlavním mechanickým novinkám patří:

- Nový motor 2.0 dCi využívající všech nejmodernějších technologických řešení.  Tento motor je dodávaný ve dvou výkonových variantách. Verze 175 koní (127 kW) vybavená filtrem pevných částic s periodickou regenerací dosahuje nejvyšších výkonů ve své kategorii. Tímto motorem je vybavena Nová Laguna.

- Motor 1.9 dCi ve verzi 130 koní (96 kW), opatřený filtrem pevných částic s periodickou regenerací, je k dispozici u modelů Mégane, Scénic, Grand Scénic a Nová Laguna. Tato verze je také nabízena v kombinaci s automatickou převodovkou Proactive DPO s impulsním ovládáním.

- Motor 1.5 dCi 105 koní (78 kW) spojený se šestistupňovou manuální převodovkou využívá posledních technických novinek v oblasti vznětových motorů a řadí se k nejlepším na trhu. Je k dispozici u modelů Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic a Clio III.

Filtr pevných částic s periodickou regenerací. Tento filtr umístěný na výfukovém potrubí umožňuje zachycování sazí vznikajících spalováním nafty. Při nahromadění částic ve filtru dochází k aktivaci regeneračního cyklu. Druhým dodatečným vstřikem paliva se zvýší teplota výfukových plynů. Zvýšená teplota ve filtru pevných částic vyvolá od určité hranice oxidaci sazí a tedy jejich odstranění. Filtr se vyčistí a je opět připraven plnit svou úlohu zachycovače pevných částic.

zdroj: Renault ČR

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.