Chevrolet Epica oslaví světovou premiéru v Ženevě a do prodeje by měl přijít na přelomu června a července. Epica, jako nástupce Evandy je 4,88 m dlouhá, 1,81m vysoká a 1,45 m široká.
Epica má stoupající boční siluetu, přední část disponuje markantní mřížkou chladiče s ozdobnými pruhy. Přední úzká světla jdoucí směrem k přednímu sklu připomínají aktuální 5 řadu BMW. Zadní části dominuje mohutný nárazník.
Chevrolet Epica bude nejdříve dodáván s 6 válcovými benzínovými motory - dvoulitrovým s 144 koňmi a 2,5 l s výkonem 157 koní. Díky jejich kompaktní technologii mohou být zabudovány napříč. Přenos síly zajišťuje 5 stupňová manuální převodovka nebo nová elektronicky řízená pětistupňová automatická. Později by měl být k dostání i dieselovým motorem Common Rail. K bezpečnosti slouží ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Stabilizační systém ESP není u Chevroletu vůbec v nabídce. Zda se na seznamu objeví, či nikoli není dosud jisté.
Foto: General Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?