Chevrolet Epica oslaví světovou premiéru v Ženevě a do prodeje by měl přijít na přelomu června a července. Epica, jako nástupce Evandy je 4,88 m dlouhá, 1,81m vysoká a 1,45 m široká.
Epica má stoupající boční siluetu, přední část disponuje markantní mřížkou chladiče s ozdobnými pruhy. Přední úzká světla jdoucí směrem k přednímu sklu připomínají aktuální 5 řadu BMW. Zadní části dominuje mohutný nárazník.
Chevrolet Epica bude nejdříve dodáván s 6 válcovými benzínovými motory - dvoulitrovým s 144 koňmi a 2,5 l s výkonem 157 koní. Díky jejich kompaktní technologii mohou být zabudovány napříč. Přenos síly zajišťuje 5 stupňová manuální převodovka nebo nová elektronicky řízená pětistupňová automatická. Později by měl být k dostání i dieselovým motorem Common Rail. K bezpečnosti slouží ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Stabilizační systém ESP není u Chevroletu vůbec v nabídce. Zda se na seznamu objeví, či nikoli není dosud jisté.
Foto: General Motors
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.