Luxusní sedan Lincoln MKZ má přitáhnout novou generaci majetných zákazníků, s výkonem 250 koní, pohonem všech kol AWD a luxusní výbavou se řadí MKZ do nejvyšší ligy.
Po velkém úspěchu modelu Zephyr se Lincoln rozhodl rozšířit svou nabídku o MKZ. Elegance a design nezapře klasický styl značky Lincoln v podobě předního svisle vedeného mřížoví. 17-ti palcová litá kola jsou dostupná v chromovém provedení, stejně jako většina doplňků včetně zpětných zrcátek jsou chromová.
Interiér je v duchu nejluxusnějších materiálů, skutečné dřevo či vysoce kvalitní kůže, saténový nikl štítu přístrojů atd. Prostorný pocit v kabině byl dosažen rozšířením o 30mm a delším rozvorem o 55mm. Ve výbavě nechybí kvalitní zvuková aparatura THX II se 14-ti reproduktory a dvěmi subwoofery s 600 watty, satelitní rádio Sírius je vybaveno formátem MP3. Dalším zpestřením je nová DVD mechanika s LCD s úhlopříčkou 6,5“ a navigačním systémem.
Nový 3,5 litrový šestiválcový motor s 24 ventilovou technikou disponuje 25 koňskými silami, které jsou spjaty se samočinnou 6-ti stupňovou převodovkou. Jízdní vlastnosti jsou vyladěny na komfort a pohodlnou jízdu, ale v kritických situacích a prudkých manévrech je mimořádně stabilní, především díky víceprvkovému nezávislému zavěšení zadních kol typu Multilink a stabilizačního systému. Systém aktivně doručuje kroutivou sílu všem čtyřem kolům, ještě dříve než prokluz nastane, v případě nouze pošle sílu tam kam je třeba.
Mezi bezpečnostní prvky patří přední a zadní čelní airbagy, postranní airbagy vpředu i vzadu jsou přes celé boční okno, tak aby střepy při nehodě nezranily cestující. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech s ABS a EBD.
zdroj: Ford motor company
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?