Luxusní sedan Lincoln MKZ má přitáhnout novou generaci majetných zákazníků, s výkonem 250 koní, pohonem všech kol AWD a luxusní výbavou se řadí MKZ do nejvyšší ligy.
Po velkém úspěchu modelu Zephyr se Lincoln rozhodl rozšířit svou nabídku o MKZ. Elegance a design nezapře klasický styl značky Lincoln v podobě předního svisle vedeného mřížoví. 17-ti palcová litá kola jsou dostupná v chromovém provedení, stejně jako většina doplňků včetně zpětných zrcátek jsou chromová.
Interiér je v duchu nejluxusnějších materiálů, skutečné dřevo či vysoce kvalitní kůže, saténový nikl štítu přístrojů atd. Prostorný pocit v kabině byl dosažen rozšířením o 30mm a delším rozvorem o 55mm. Ve výbavě nechybí kvalitní zvuková aparatura THX II se 14-ti reproduktory a dvěmi subwoofery s 600 watty, satelitní rádio Sírius je vybaveno formátem MP3. Dalším zpestřením je nová DVD mechanika s LCD s úhlopříčkou 6,5“ a navigačním systémem.
Nový 3,5 litrový šestiválcový motor s 24 ventilovou technikou disponuje 25 koňskými silami, které jsou spjaty se samočinnou 6-ti stupňovou převodovkou. Jízdní vlastnosti jsou vyladěny na komfort a pohodlnou jízdu, ale v kritických situacích a prudkých manévrech je mimořádně stabilní, především díky víceprvkovému nezávislému zavěšení zadních kol typu Multilink a stabilizačního systému. Systém aktivně doručuje kroutivou sílu všem čtyřem kolům, ještě dříve než prokluz nastane, v případě nouze pošle sílu tam kam je třeba.
Mezi bezpečnostní prvky patří přední a zadní čelní airbagy, postranní airbagy vpředu i vzadu jsou přes celé boční okno, tak aby střepy při nehodě nezranily cestující. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech s ABS a EBD.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.