Luxusní sedan Lincoln MKZ má přitáhnout novou generaci majetných zákazníků, s výkonem 250 koní, pohonem všech kol AWD a luxusní výbavou se řadí MKZ do nejvyšší ligy.
Po velkém úspěchu modelu Zephyr se Lincoln rozhodl rozšířit svou nabídku o MKZ. Elegance a design nezapře klasický styl značky Lincoln v podobě předního svisle vedeného mřížoví. 17-ti palcová litá kola jsou dostupná v chromovém provedení, stejně jako většina doplňků včetně zpětných zrcátek jsou chromová.
Interiér je v duchu nejluxusnějších materiálů, skutečné dřevo či vysoce kvalitní kůže, saténový nikl štítu přístrojů atd. Prostorný pocit v kabině byl dosažen rozšířením o 30mm a delším rozvorem o 55mm. Ve výbavě nechybí kvalitní zvuková aparatura THX II se 14-ti reproduktory a dvěmi subwoofery s 600 watty, satelitní rádio Sírius je vybaveno formátem MP3. Dalším zpestřením je nová DVD mechanika s LCD s úhlopříčkou 6,5“ a navigačním systémem.
Nový 3,5 litrový šestiválcový motor s 24 ventilovou technikou disponuje 25 koňskými silami, které jsou spjaty se samočinnou 6-ti stupňovou převodovkou. Jízdní vlastnosti jsou vyladěny na komfort a pohodlnou jízdu, ale v kritických situacích a prudkých manévrech je mimořádně stabilní, především díky víceprvkovému nezávislému zavěšení zadních kol typu Multilink a stabilizačního systému. Systém aktivně doručuje kroutivou sílu všem čtyřem kolům, ještě dříve než prokluz nastane, v případě nouze pošle sílu tam kam je třeba.
Mezi bezpečnostní prvky patří přední a zadní čelní airbagy, postranní airbagy vpředu i vzadu jsou přes celé boční okno, tak aby střepy při nehodě nezranily cestující. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech s ABS a EBD.
zdroj: Ford motor company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.