Na chystaném ženevském autosaloně spatří světlo světa Alfa Romeo 159 Sportwagon. Reprezentuje směs italského stylu s výkonem a sportovním duchem, rozšířené navíc o flexibilní použití a prostor.
S celkovou délkou 4660 mm je na tom stejně jako sedan 159, prodloužená střecha s malými bočními okny a tvar vozidla ve stylu kombi dává vozu ještě více sportovního vzhledu a pocit kupéčka. Alfa 159 Sportwagon je k dispozici ve dvou či třech variantách (v závislosti na zemi), 12-ti barevných odstínů a pěti barevných provedení interiéru.
Mezi motory nechybí tři zážehové jednotky JTS s dvěmi svíčkami na válec a proměnlivým časováním ventilů, počínaje obsahem 1,9 s výkonem 160 koní, přes 2,2 se 185 koňmi a vrcholnou 3,2 JTS V6 24v s výkonem 260 koní. Mezi vznětovými agregáty se objeví 120-ti koňová 1,9 JTDM 8v nebo 16v se 150 k, nejvýkonnější je potom 2,4 JTDM 20v o síle 200 k, ty jsou navíc všechny vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou, popř. automatem či poloautomatem Selespeed s možností řazení rychlostí tlačítky na volantu.
zdroj: Fiat Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.