Na chystaném ženevském autosaloně spatří světlo světa Alfa Romeo 159 Sportwagon. Reprezentuje směs italského stylu s výkonem a sportovním duchem, rozšířené navíc o flexibilní použití a prostor.
S celkovou délkou 4660 mm je na tom stejně jako sedan 159, prodloužená střecha s malými bočními okny a tvar vozidla ve stylu kombi dává vozu ještě více sportovního vzhledu a pocit kupéčka. Alfa 159 Sportwagon je k dispozici ve dvou či třech variantách (v závislosti na zemi), 12-ti barevných odstínů a pěti barevných provedení interiéru.
Mezi motory nechybí tři zážehové jednotky JTS s dvěmi svíčkami na válec a proměnlivým časováním ventilů, počínaje obsahem 1,9 s výkonem 160 koní, přes 2,2 se 185 koňmi a vrcholnou 3,2 JTS V6 24v s výkonem 260 koní. Mezi vznětovými agregáty se objeví 120-ti koňová 1,9 JTDM 8v nebo 16v se 150 k, nejvýkonnější je potom 2,4 JTDM 20v o síle 200 k, ty jsou navíc všechny vybaveny 6-ti stupňovou manuální převodovkou, popř. automatem či poloautomatem Selespeed s možností řazení rychlostí tlačítky na volantu.
zdroj: Fiat Group
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?