Nová vysokorychlostní pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier zvítězila v náročném testu silničních pneumatik pro motocykly pořádaném americkým magazínem SPORT RIDER (Los Angeles, USA).
Nová pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier se stala bezkonkurenčním vítězem testu amerického magazínu SPORT RIDER. Na druhou a třetí příčku tak odsunula své největší rivaly – pneumatiky Michelin Pilot Power a Bridgestone BT-014.
Pro větší objektivnost byly pneumatiky testovány v rozměrech 180/55-17 a 190/50-17 na motocyklech Honda CBR600RR a Suzuki GSX-F1000. Hodnotili se čtyři základní kategorie: všeobecné vlastnosti, brzdění, přilnavost a ovládání. Pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier obdržela nejvyšší celkové skóre v obou testovaných rozměrech a nejvyšší průměrné známky ve všech zmíněných kategoriích.
Testem silničních pneumatik prošlo celkem devět značek pneumatik ve dvou rozměrech. Testování probíhalo na trati o délce 180 mílí, většinou na nerovném povrchu zahrnujícím extra rychlé zatáčky i úzké hrbolaté úseky. Součástí testů byla i jízda na mokrých silnicích.
Na vítězné pneumatice Dunlop Sportmax Qualifier jezdci ocenili především její ovládací vlastnosti a přilnavost. „Jízda ve vertikální poloze na CBR byla zpočátku trochu těžší, ale jakmile se motocykl naklonil, ovládání bylo jednodušší a jízda snadnější,“ říká jezdec Trevitt a druhý jezdec Kunitsugu dodává: „Přes vyšší počáteční úsilí bylo ovládání velmi svižné a přesné bez zmínky nestability.“ Oba jezdci se shodují, že ovládání motocyklu při jízdě v zatáčkách bylo nejsnadnější právě s pneumatikami Dunlop Sportmax Qualifier.
Během testování byla také velmi dobře ohodnocena přilnavost této pneumatiky. „Celková přilnavost byla výtečná ve všech ohledech. S těmito pneumatikami se cítíte jako byste lehce našlapovali a odezva byla přepychová,“ komentuje Kunitsugu kontakt pneumatiky s povrchem silnice. Trevitt jednoduše dodává: „Hrůzu nahánějící, předvídatelná přilnavost s velmi dobrou stabilitou.“ Novinka od Dunlopu, Dunlop Sportmax Qualifier, byla nedávno představena ve Španělské Almerii a nahrazuje svého předchůdce Sportmax D208 v kategorii pneumatik pro silniční motocykly.
Výsledky testu:
Celkové pořadí
SR Rating
1.
Dunlop Qualifier
91,4
2.
Michelin Pilot Power
89,3
3.
Bridgestone BT-014
89,0
4.
Metzeler Sportec M-1
87,3
5.
Pirelli Diablo
86,0
6.
Continental Contisport Attack
80,7
Dunlop Qualifier
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
9,1
9
brzdění
8,9
9,1
přilnavost
9,1
9,6
ovládání
8,9
9,4
Michelin Pilot Power
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
9,1
9
brzdění
9
9
přilnavost
8,9
9
ovládání
8,6
8,8
Bridgestone
BT-014
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,9
8,9
brzdění
8,8
8,7
přilnavost
9
9
ovládání
8,9
9,1
Metzeler Sportec M-1
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,8
8,8
brzdění
8,6
8,7
přilnavost
8,7
9
ovládání
8,7
8,5
Pirelli Diablo
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,7
8,8
brzdění
8,4
8,3
přilnavost
8,4
8,9
ovládání
8,6
8,3
Continental Contisport Attack
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8
8
brzdění
8,2
7,9
přilnavost
8,2
7,7
ovládání
8,3
8,3
DUNLOP
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?