Nová vysokorychlostní pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier zvítězila v náročném testu silničních pneumatik pro motocykly pořádaném americkým magazínem SPORT RIDER (Los Angeles, USA).
Nová pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier se stala bezkonkurenčním vítězem testu amerického magazínu SPORT RIDER. Na druhou a třetí příčku tak odsunula své největší rivaly – pneumatiky Michelin Pilot Power a Bridgestone BT-014.
Pro větší objektivnost byly pneumatiky testovány v rozměrech 180/55-17 a 190/50-17 na motocyklech Honda CBR600RR a Suzuki GSX-F1000. Hodnotili se čtyři základní kategorie: všeobecné vlastnosti, brzdění, přilnavost a ovládání. Pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier obdržela nejvyšší celkové skóre v obou testovaných rozměrech a nejvyšší průměrné známky ve všech zmíněných kategoriích.
Testem silničních pneumatik prošlo celkem devět značek pneumatik ve dvou rozměrech. Testování probíhalo na trati o délce 180 mílí, většinou na nerovném povrchu zahrnujícím extra rychlé zatáčky i úzké hrbolaté úseky. Součástí testů byla i jízda na mokrých silnicích.
Na vítězné pneumatice Dunlop Sportmax Qualifier jezdci ocenili především její ovládací vlastnosti a přilnavost. „Jízda ve vertikální poloze na CBR byla zpočátku trochu těžší, ale jakmile se motocykl naklonil, ovládání bylo jednodušší a jízda snadnější,“ říká jezdec Trevitt a druhý jezdec Kunitsugu dodává: „Přes vyšší počáteční úsilí bylo ovládání velmi svižné a přesné bez zmínky nestability.“ Oba jezdci se shodují, že ovládání motocyklu při jízdě v zatáčkách bylo nejsnadnější právě s pneumatikami Dunlop Sportmax Qualifier.
Během testování byla také velmi dobře ohodnocena přilnavost této pneumatiky. „Celková přilnavost byla výtečná ve všech ohledech. S těmito pneumatikami se cítíte jako byste lehce našlapovali a odezva byla přepychová,“ komentuje Kunitsugu kontakt pneumatiky s povrchem silnice. Trevitt jednoduše dodává: „Hrůzu nahánějící, předvídatelná přilnavost s velmi dobrou stabilitou.“ Novinka od Dunlopu, Dunlop Sportmax Qualifier, byla nedávno představena ve Španělské Almerii a nahrazuje svého předchůdce Sportmax D208 v kategorii pneumatik pro silniční motocykly.
Výsledky testu:
Celkové pořadí
SR Rating
1.
Dunlop Qualifier
91,4
2.
Michelin Pilot Power
89,3
3.
Bridgestone BT-014
89,0
4.
Metzeler Sportec M-1
87,3
5.
Pirelli Diablo
86,0
6.
Continental Contisport Attack
80,7
Dunlop Qualifier
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
9,1
9
brzdění
8,9
9,1
přilnavost
9,1
9,6
ovládání
8,9
9,4
Michelin Pilot Power
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
9,1
9
brzdění
9
9
přilnavost
8,9
9
ovládání
8,6
8,8
Bridgestone
BT-014
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,9
8,9
brzdění
8,8
8,7
přilnavost
9
9
ovládání
8,9
9,1
Metzeler Sportec M-1
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,8
8,8
brzdění
8,6
8,7
přilnavost
8,7
9
ovládání
8,7
8,5
Pirelli Diablo
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8,7
8,8
brzdění
8,4
8,3
přilnavost
8,4
8,9
ovládání
8,6
8,3
Continental Contisport Attack
KK/GSX-R
AT/CBR
všeobecné vlastnosti
8
8
brzdění
8,2
7,9
přilnavost
8,2
7,7
ovládání
8,3
8,3
DUNLOPMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.