Nová pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier se stala bezkonkurenčním vítězem testu amerického magazínu SPORT RIDER. Na druhou a třetí příčku tak odsunula své největší rivaly – pneumatiky Michelin Pilot Power a Bridgestone BT-014.
Pro větší objektivnost byly pneumatiky testovány v rozměrech 180/55-17 a 190/50-17 na motocyklech Honda CBR600RR a Suzuki GSX-F1000. Hodnotili se čtyři základní kategorie: všeobecné vlastnosti, brzdění, přilnavost a ovládání. Pneumatika Dunlop Sportmax Qualifier obdržela nejvyšší celkové skóre v obou testovaných rozměrech a nejvyšší průměrné známky ve všech zmíněných kategoriích.
Testem silničních pneumatik prošlo celkem devět značek pneumatik ve dvou rozměrech. Testování probíhalo na trati o délce 180 mílí, většinou na nerovném povrchu zahrnujícím extra rychlé zatáčky i úzké hrbolaté úseky. Součástí testů byla i jízda na mokrých silnicích.
Na vítězné pneumatice Dunlop Sportmax Qualifier jezdci ocenili především její ovládací vlastnosti a přilnavost. „Jízda ve vertikální poloze na CBR byla zpočátku trochu těžší, ale jakmile se motocykl naklonil, ovládání bylo jednodušší a jízda snadnější,“ říká jezdec Trevitt a druhý jezdec Kunitsugu dodává: „Přes vyšší počáteční úsilí bylo ovládání velmi svižné a přesné bez zmínky nestability.“ Oba jezdci se shodují, že ovládání motocyklu při jízdě v zatáčkách bylo nejsnadnější právě s pneumatikami Dunlop Sportmax Qualifier.
Během testování byla také velmi dobře ohodnocena přilnavost této pneumatiky. „Celková přilnavost byla výtečná ve všech ohledech. S těmito pneumatikami se cítíte jako byste lehce našlapovali a odezva byla přepychová,“ komentuje Kunitsugu kontakt pneumatiky s povrchem silnice. Trevitt jednoduše dodává: „Hrůzu nahánějící, předvídatelná přilnavost s velmi dobrou stabilitou.“
Novinka od Dunlopu, Dunlop Sportmax Qualifier, byla nedávno představena ve Španělské Almerii a nahrazuje svého předchůdce Sportmax D208 v kategorii pneumatik pro silniční motocykly.
Výsledky testu:
Celkové pořadí |
|
SR Rating |
1. |
Dunlop Qualifier |
91,4 |
2. |
Michelin Pilot Power |
89,3 |
3. |
Bridgestone BT-014 |
89,0 |
4. |
Metzeler Sportec M-1 |
87,3 |
5. |
Pirelli Diablo |
86,0 |
6. |
Continental Contisport Attack |
80,7 |
Dunlop Qualifier |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
9,1 |
9 |
brzdění |
8,9 |
9,1 |
přilnavost |
9,1 |
9,6 |
ovládání |
8,9 |
9,4 |
Michelin Pilot Power |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
9,1 |
9 |
brzdění |
9 |
9 |
přilnavost |
8,9 |
9 |
ovládání |
8,6 |
8,8 |
Bridgestone BT-014 |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
8,9 |
8,9 |
brzdění |
8,8 |
8,7 |
přilnavost |
9 |
9 |
ovládání |
8,9 |
9,1 |
Metzeler Sportec M-1 |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
8,8 |
8,8 |
brzdění |
8,6 |
8,7 |
přilnavost |
8,7 |
9 |
ovládání |
8,7 |
8,5 |
Pirelli Diablo |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
8,7 |
8,8 |
brzdění |
8,4 |
8,3 |
přilnavost |
8,4 |
8,9 |
ovládání |
8,6 |
8,3 |
Continental Contisport Attack |
KK/GSX-R |
AT/CBR |
všeobecné vlastnosti |
8 |
8 |
brzdění |
8,2 |
7,9 |
přilnavost |
8,2 |
7,7 |
ovládání |
8,3 |
8,3 |
DUNLOP