Dacia rozšíří své řady o dieselovou variantu. Doposud byl výhodný Logan nabízen s benzínovým motorem 1,4l se 75 k a 1,6 poskytující výkon 87 koní.
Nový dieselový motor 1,5 dCi disponuje v Dacii výkonem 68 koní. Maximální točivý moment 160 Nm působí již od 1 700 otáček, což umožňuje velmi ekonomickou jízdu. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem je 4,7 litru paliva na 100 kilometrů.
Od úsporného dieselu se však nedají čekat žádné jízdní zázraky. Maximální rychlost je dosažena již při 158 km/h a sprint z nuly na 100 km/h zvládne tento vůz splňující emisní normu Euro-4 za rovných 15 vteřin. Přes tyto neoslňující jízdní výkony se dá vznětová varianta Dacie Logan objednat za cenu nepřevyšující 300 000 Kč.
Foto: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?