Nissan představí na ženevském Motor Show rovnou šest nových vozidel a dvě koncepční vozidla určená pro Evropu.
Prvním konceptem je Nissan Terranaut 4x4. Vozidlo je určeno pro průzkumníky a ty zákazníky, kteří milují dobrodružství a cestují do extrémních růžků zeměkoule. Vhodný je zvláště pro geology, vědce a archeology. Jeho kabina je navržena pro tří-členou posádku, řidiče, pasažéra a vědce či specialistu, který je obsloužen ovládacím panelem s počítačem a špičkovou komunikací. Terénní vůz má 19-ti palcová kola s pneumatikami, které navrhl speciálně pro Terranaut Good-Year, ty se přizpůsobují silnici a terénu díky změně tlaku v pneumatikách.
Dalším extrémním konceptem je Pivo, bateriový automobil pro městský provoz, ten byl poprvé k vidění v Tokijském Motorshow v říjnu 2005, slouží pro ty zákazníky, kteří chtějí svobodu a pohyblivost v přeplněném městském provozu. Pro pohon slouží vysoce výkonná kompaktní Lithium - ion baterie a Nissanův vlastní elektrický extra motor. Zvláštní tvar malého vozu přispívá manipulaci při parkování. S délkou 2700 mm a šířkou 1600 mm tomu nemůže být jinak. Koncept Pivo je určen pro tří cestující, řidiče, který sedí v čele uprostřed a dva pasažéři sedí vedle sebe za řidičem. Snadné parkovaní tkví v jeho otočné kabině v rozmezí 360 stupňů. Dveře jsou výsuvné a elektricky poháněné. Monitor na palubní desce promítá prostor okolo auta v ptačí perspektivě, díky čtveřicí kamer umístěných v každém rohu vozu.
Na Motor Show představí Nissan ještě dalších šest novinek, které šli do prodeje od roku 2005, je jimi Murano, 350 Z Roadster, Pathfinder SUV, Navara King a Double Cab pick-up a poslední Micra C+C.
zdroj: Nissan
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?