Nissan představí na ženevském Motor Show rovnou šest nových vozidel a dvě koncepční vozidla určená pro Evropu.
Prvním konceptem je Nissan Terranaut 4x4. Vozidlo je určeno pro průzkumníky a ty zákazníky, kteří milují dobrodružství a cestují do extrémních růžků zeměkoule. Vhodný je zvláště pro geology, vědce a archeology. Jeho kabina je navržena pro tří-členou posádku, řidiče, pasažéra a vědce či specialistu, který je obsloužen ovládacím panelem s počítačem a špičkovou komunikací. Terénní vůz má 19-ti palcová kola s pneumatikami, které navrhl speciálně pro Terranaut Good-Year, ty se přizpůsobují silnici a terénu díky změně tlaku v pneumatikách.
Dalším extrémním konceptem je Pivo, bateriový automobil pro městský provoz, ten byl poprvé k vidění v Tokijském Motorshow v říjnu 2005, slouží pro ty zákazníky, kteří chtějí svobodu a pohyblivost v přeplněném městském provozu. Pro pohon slouží vysoce výkonná kompaktní Lithium - ion baterie a Nissanův vlastní elektrický extra motor. Zvláštní tvar malého vozu přispívá manipulaci při parkování. S délkou 2700 mm a šířkou 1600 mm tomu nemůže být jinak. Koncept Pivo je určen pro tří cestující, řidiče, který sedí v čele uprostřed a dva pasažéři sedí vedle sebe za řidičem. Snadné parkovaní tkví v jeho otočné kabině v rozmezí 360 stupňů. Dveře jsou výsuvné a elektricky poháněné. Monitor na palubní desce promítá prostor okolo auta v ptačí perspektivě, díky čtveřicí kamer umístěných v každém rohu vozu.
Na Motor Show představí Nissan ještě dalších šest novinek, které šli do prodeje od roku 2005, je jimi Murano, 350 Z Roadster, Pathfinder SUV, Navara King a Double Cab pick-up a poslední Micra C+C.
zdroj: Nissan
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.