Nissan představí na ženevském Motor Show rovnou šest nových vozidel a dvě koncepční vozidla určená pro Evropu.
Prvním konceptem je Nissan Terranaut 4x4. Vozidlo je určeno pro průzkumníky a ty zákazníky, kteří milují dobrodružství a cestují do extrémních růžků zeměkoule. Vhodný je zvláště pro geology, vědce a archeology. Jeho kabina je navržena pro tří-členou posádku, řidiče, pasažéra a vědce či specialistu, který je obsloužen ovládacím panelem s počítačem a špičkovou komunikací. Terénní vůz má 19-ti palcová kola s pneumatikami, které navrhl speciálně pro Terranaut Good-Year, ty se přizpůsobují silnici a terénu díky změně tlaku v pneumatikách.
Dalším extrémním konceptem je Pivo, bateriový automobil pro městský provoz, ten byl poprvé k vidění v Tokijském Motorshow v říjnu 2005, slouží pro ty zákazníky, kteří chtějí svobodu a pohyblivost v přeplněném městském provozu. Pro pohon slouží vysoce výkonná kompaktní Lithium - ion baterie a Nissanův vlastní elektrický extra motor. Zvláštní tvar malého vozu přispívá manipulaci při parkování. S délkou 2700 mm a šířkou 1600 mm tomu nemůže být jinak. Koncept Pivo je určen pro tří cestující, řidiče, který sedí v čele uprostřed a dva pasažéři sedí vedle sebe za řidičem. Snadné parkovaní tkví v jeho otočné kabině v rozmezí 360 stupňů. Dveře jsou výsuvné a elektricky poháněné. Monitor na palubní desce promítá prostor okolo auta v ptačí perspektivě, díky čtveřicí kamer umístěných v každém rohu vozu.
Na Motor Show představí Nissan ještě dalších šest novinek, které šli do prodeje od roku 2005, je jimi Murano, 350 Z Roadster, Pathfinder SUV, Navara King a Double Cab pick-up a poslední Micra C+C.
zdroj: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.