Renault bude prezentovat svůj koncept Altica na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006. Toto sportkombi však nenabízí moc vyhlídek na sériovou produkci.
Nápadné na Altice je panoramatické přední sklo, které se táhne přes celou střechu. Boční okna jsou protažena do jakési umělecké mozaiky, která má poskytovat neopakovatelný pohled do vozu a výhled z vozu. Přední světlomety ve tvaru L mají výkonné světelné diody a šikovně zahrnují úzké a podlouhlé blinkry. Boční dveře se otevírají šikmo nahoru, což dodává této 1,36 metru vysoké studii sportovní nádech. Dynamičnost propůjčuje vozu velký rozvor a mohutná 21 palcová kola.
Interiér Renaultu Altica je také stylizován sportovně. Dominuje zde kůže, kov a kulaté tvary. Neobyčejná je volně převislá střední konsola a volně stojící sloupek řízení. Přímo za sportovním volantem se nachází malý displej, na kterém se během jízdy zobrazuje rychlost a otáčky motoru. Pasažéři mohou pohodlně cestovat na čtyřech oddělených sedadlech, zadní jsou sklápěcí díky čemuž je dosaženo až 1 300 litrů prostoru pro zavazadla. Studie je poháněna turbodieselovým dvoulitrovým motorem v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Tento vznětový agregát poskytuje výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne 1,3 tuny vážící vůz za 7,5 sekundy a přes tyto sportovní výkony je průměrná spotřeba 5,3 l/100 km.
Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.