Renault bude prezentovat svůj koncept Altica na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006. Toto sportkombi však nenabízí moc vyhlídek na sériovou produkci.
Nápadné na Altice je panoramatické přední sklo, které se táhne přes celou střechu. Boční okna jsou protažena do jakési umělecké mozaiky, která má poskytovat neopakovatelný pohled do vozu a výhled z vozu. Přední světlomety ve tvaru L mají výkonné světelné diody a šikovně zahrnují úzké a podlouhlé blinkry. Boční dveře se otevírají šikmo nahoru, což dodává této 1,36 metru vysoké studii sportovní nádech. Dynamičnost propůjčuje vozu velký rozvor a mohutná 21 palcová kola.
Interiér Renaultu Altica je také stylizován sportovně. Dominuje zde kůže, kov a kulaté tvary. Neobyčejná je volně převislá střední konsola a volně stojící sloupek řízení. Přímo za sportovním volantem se nachází malý displej, na kterém se během jízdy zobrazuje rychlost a otáčky motoru. Pasažéři mohou pohodlně cestovat na čtyřech oddělených sedadlech, zadní jsou sklápěcí díky čemuž je dosaženo až 1 300 litrů prostoru pro zavazadla. Studie je poháněna turbodieselovým dvoulitrovým motorem v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Tento vznětový agregát poskytuje výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne 1,3 tuny vážící vůz za 7,5 sekundy a přes tyto sportovní výkony je průměrná spotřeba 5,3 l/100 km.
Foto: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?