Renault bude prezentovat svůj koncept Altica na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006. Toto sportkombi však nenabízí moc vyhlídek na sériovou produkci.
Nápadné na Altice je panoramatické přední sklo, které se táhne přes celou střechu. Boční okna jsou protažena do jakési umělecké mozaiky, která má poskytovat neopakovatelný pohled do vozu a výhled z vozu. Přední světlomety ve tvaru L mají výkonné světelné diody a šikovně zahrnují úzké a podlouhlé blinkry. Boční dveře se otevírají šikmo nahoru, což dodává této 1,36 metru vysoké studii sportovní nádech. Dynamičnost propůjčuje vozu velký rozvor a mohutná 21 palcová kola.
Interiér Renaultu Altica je také stylizován sportovně. Dominuje zde kůže, kov a kulaté tvary. Neobyčejná je volně převislá střední konsola a volně stojící sloupek řízení. Přímo za sportovním volantem se nachází malý displej, na kterém se během jízdy zobrazuje rychlost a otáčky motoru. Pasažéři mohou pohodlně cestovat na čtyřech oddělených sedadlech, zadní jsou sklápěcí díky čemuž je dosaženo až 1 300 litrů prostoru pro zavazadla. Studie je poháněna turbodieselovým dvoulitrovým motorem v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Tento vznětový agregát poskytuje výkon 177 koní a maximální točivý moment 380 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne 1,3 tuny vážící vůz za 7,5 sekundy a přes tyto sportovní výkony je průměrná spotřeba 5,3 l/100 km.
Foto: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.