Podle dohody Asociace evropských výrobců automobilů ACEA musí být všechny nové automobily prodávané v Evropě od 1. července tohoto roku sériově vybavovány protiblokovacím systémem brzd ABS.
Volkswagen tuto aktivitu od počátku výrazně podporuje a již v předstihu jsou všechny jeho modely od začátku února letošního roku zdarma vybaveny tímto prvkem, který výrazně zvyšuje bezpečnost silničního provozu. „Ochrana pasažérů a bezpečnosti jízdy byly pro Volkswagen vždy absolutní prioritou. Proto jsme se rozhodli, že nebudeme čekat až na dojednaný termín a v předstihu začneme vybavovat všechny naše vozy systémy ABS,“ říká David Liška, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group, s.r.o.
Od února tedy všechny modely značky Volkswagen – od kompaktního Foxe až po mohutný užitkový model LT – mají už v sériové výbavě protiblokovací systém brzd ABS. Tento prvek, který se poprvé objevil v automobilovém průmyslu v roce 1978, zabraňuje zablokování kol při prudkém brzdění. Vůz se zablokovanými koly totiž nelze řídit – zablokované kolo nedokáže přenášet dostatečně velké boční síly - a kritické brzdění (zejména v případě méně zkušených řidičů a na kluzkém povrchu) končí často nekontrolovatelným smykem a havárií. Naopak kola vozu se systémem ABS se ani při plném brzdění nezablokují – jejich otáčení totiž neustále sledují citlivá čidla rychlosti otáčení. Na základě jejich informací dává řídicí jednotka systému ABS pokyny rychlým elektromagneticky řízeným ventilům, které upravují tlak v brzdách jednotlivých kol. Hlavní výhodou systémů ABS tedy je, že i v kritických situacích a při plném brzdění zůstává vůz ovladatelný a řidič se může překážce vyhnout. Ve většině případů dokáže také vůz vybavený ABS zastavit na kratší dráze než vůz bez tohoto systému.
VOLKSWAGEN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.