Podle dohody Asociace evropských výrobců automobilů ACEA musí být všechny nové automobily prodávané v Evropě od 1. července tohoto roku sériově vybavovány protiblokovacím systémem brzd ABS.
Volkswagen tuto aktivitu od počátku výrazně podporuje a již v předstihu jsou všechny jeho modely od začátku února letošního roku zdarma vybaveny tímto prvkem, který výrazně zvyšuje bezpečnost silničního provozu. „Ochrana pasažérů a bezpečnosti jízdy byly pro Volkswagen vždy absolutní prioritou. Proto jsme se rozhodli, že nebudeme čekat až na dojednaný termín a v předstihu začneme vybavovat všechny naše vozy systémy ABS,“ říká David Liška, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group, s.r.o.
Od února tedy všechny modely značky Volkswagen – od kompaktního Foxe až po mohutný užitkový model LT – mají už v sériové výbavě protiblokovací systém brzd ABS. Tento prvek, který se poprvé objevil v automobilovém průmyslu v roce 1978, zabraňuje zablokování kol při prudkém brzdění. Vůz se zablokovanými koly totiž nelze řídit – zablokované kolo nedokáže přenášet dostatečně velké boční síly - a kritické brzdění (zejména v případě méně zkušených řidičů a na kluzkém povrchu) končí často nekontrolovatelným smykem a havárií. Naopak kola vozu se systémem ABS se ani při plném brzdění nezablokují – jejich otáčení totiž neustále sledují citlivá čidla rychlosti otáčení. Na základě jejich informací dává řídicí jednotka systému ABS pokyny rychlým elektromagneticky řízeným ventilům, které upravují tlak v brzdách jednotlivých kol. Hlavní výhodou systémů ABS tedy je, že i v kritických situacích a při plném brzdění zůstává vůz ovladatelný a řidič se může překážce vyhnout. Ve většině případů dokáže také vůz vybavený ABS zastavit na kratší dráze než vůz bez tohoto systému.
VOLKSWAGEN
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.