První Mini Cooper od Johna Coopera Works (JCW) s označením GP Kit bude k dostání v červenci. Pokud máte zájem pospěšte si, téměř tři čtvrtiny z 2.000 vyrobených kusů je již objednáno.
444 kusů z celkových 2.000 je určeno pro Velkou Británii. Mini bude nabízet 218 koní díky 1,6 dopované kompresorem, která vychází z modelu S. GP oproti eSku zhubla o 40kg. Dvousedadlový vůz bude mít 18-ti palcová kola JCW, stabilizační systém, multifunkční volant, klimatizaci a sportovní sedadla Recaro.
Za posledních 5 let co se Mini vyrábí vzrostl jeho prodej natolik, že výrobní linka v Oxfordu patří mezi třetí největší v Británii. V roce 2005 se prodalo 200.119 Mini Cooperů, což představuje nárůst o 21% oproti předchozímu období. Zhruba 70 % jich je exportováno do jiných zemí.
Za skvělou prodejností stojí také servis - „Europe - wide Mini“ pohotovost a také opravný balík TLC, ten je uplatněn u prvního kupujícího a je později přenosný na další majitele. V platnosti je po dobu 5-ti let nebo 50 tis. ujetých mil. Průzkumy ukazují že po jednom roce nebo 10 tis. ujetých mil klesne cena většiny vozů zhruba na 60% původní ceny, díky servis packu TLC si Mini drží cenu na 95 procentech!
Zdroj: Bmw group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.