Mercedes-Benz SL AMG je známý model německé automobilky. Avšak čertvější a silnější se představí dvě vrcholové varianty tohoto roadsteru na blížícím se ženevském autosalonu.
U přepracovaného motoru 5,5 l V8 Kompressor SL 55 AMG se stará nový kompresor s více otáčkami a větší regulační klapka o optimalizované zásobení vzduchem. Spolu s výkonnou řídící jednotkou motoru se mohl zvýšit i výkon motoru AMG V8 z 500 na 517 koní. Maximální točivý moment vzrostl z 700 na 720 Nm. Ke zrychlení z nuly na 100 km/h stačí SL 55 AMG 4,5 vteřiny, u předchůdce to bylo o 0,2 sekundy více. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. SL 65 AMG skrývá pod kapotou šestilitrový biturbo motor V12, který produkuje výkon 612 koní a 1 000 Nm. Tím je stále SL 65 AMG nejrychlejším sériovým roadsterem na světě. Ke sprintu na 100 km/h potřebuje 4,2 sekundy.
Sportovní AMG podvozek na bázi aktivní regulace podvozku Active Body Control byl u obou modelů zdokonalen. Výkonné brzdící ústrojí Mercedesů SL 55 AMG a SL 65 AMG bylo nově vyvinuto. Opticky jsou AMG roadstery jen nepatrně změněny. Dynamicky vytvarovaný přední spoiler disponuje mlhovkami lemovanými chromem. Přední část SL 65 AMG je odlišena navíc bočními výstupy vzduchu. Nová mřížka chladiče, zabarvená zadní světla, 18 palcová hliníková mnohoparsková kola u SL 55 AMG a nové sportovní výfukové potrubí u SL 65 AMG jsou další znaky přepracování.
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.