4Motion pro VW Passat

Martin Kovalčík, 1. února 2006, 10:25 Google+

Model Passat od Volkswagenu se dočkal nové generace pohonu všech kol 4Motion. Nabízí více bezpečí, lepší dynamiku a schopnost utáhnout až 2 200 kg zátěže.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat

Passat | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Standartně se tento systém nachází u doposud nejvýkonnější verze 3,2 V6 FSI s 250 k pod kapotou, na přání potom u modelu 2,0 FSI (150 k)  a 2,0 TDI (140 k).

Systém 4Motion nové generace vychází z technologie Synchro, má ovšem stálý pohon všech kol. První Passat Synchro se objevil v roce 1984 s označením GT. Nyní je 4Motion nabízen u modelů Golf, Phaeton, Sharan, Multivan a také Touareg.

Pohon všech kol je spjat se spojkou Haldex, ta má za úkol poslat tolik výkonu kolik je třeba na libovolné kolo, například když proklouznou přední, požadovaná síla je okamžitě přenesena na zadní nápravu. Haldex je umístěná na zadní ose, je kompaktnější, pracuje rychleji, citlivěji a je také tišší. Velkou výhodu poskytuje vlečným přívěsům, verze Passat  3,2 FSI je schopna utáhnout až 2 200 kg užitečné hmotnosti při stoupání až 12 procent. Slabší verze potom utáhnou o 200 kg méně. U všech verzí 4Motion nechybí stabilizační systém ESP, navíc je přizpůsoben pro tažení přívěsů s vysokou hmotností.

Haldex byl vyvíjen společně se švédskými partnery několik let a je elektronicky řízená tak, aby efektivně pracovala s anti-blokovým systémem ABS, trakční regulací TCS, elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDL a stabilizací ESP.

zdroj: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: 4Motion pro VW Passat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

S80

Volvo S80 se dočkalo nástupce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud