K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

4Motion pro VW Passat

Martin Kovalčík, 1. února 2006, 10:25 Google+

Model Passat od Volkswagenu se dočkal nové generace pohonu všech kol 4Motion. Nabízí více bezpečí, lepší dynamiku a schopnost utáhnout až 2 200 kg zátěže.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat

Passat | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Standartně se tento systém nachází u doposud nejvýkonnější verze 3,2 V6 FSI s 250 k pod kapotou, na přání potom u modelu 2,0 FSI (150 k)  a 2,0 TDI (140 k).

Systém 4Motion nové generace vychází z technologie Synchro, má ovšem stálý pohon všech kol. První Passat Synchro se objevil v roce 1984 s označením GT. Nyní je 4Motion nabízen u modelů Golf, Phaeton, Sharan, Multivan a také Touareg.

Pohon všech kol je spjat se spojkou Haldex, ta má za úkol poslat tolik výkonu kolik je třeba na libovolné kolo, například když proklouznou přední, požadovaná síla je okamžitě přenesena na zadní nápravu. Haldex je umístěná na zadní ose, je kompaktnější, pracuje rychleji, citlivěji a je také tišší. Velkou výhodu poskytuje vlečným přívěsům, verze Passat  3,2 FSI je schopna utáhnout až 2 200 kg užitečné hmotnosti při stoupání až 12 procent. Slabší verze potom utáhnou o 200 kg méně. U všech verzí 4Motion nechybí stabilizační systém ESP, navíc je přizpůsoben pro tažení přívěsů s vysokou hmotností.

Haldex byl vyvíjen společně se švédskými partnery několik let a je elektronicky řízená tak, aby efektivně pracovala s anti-blokovým systémem ABS, trakční regulací TCS, elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDL a stabilizací ESP.

zdroj: Volkswagen

Google+ Vytisknout

Diskuze: 4Motion pro VW Passat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

reklama
reklama

Doporučujeme

S80

Volvo S80 se dočkalo nástupce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud