Standartně se tento systém nachází u doposud nejvýkonnější verze 3,2 V6 FSI s 250 k pod kapotou, na přání potom u modelu 2,0 FSI (150 k) a 2,0 TDI (140 k).
Systém 4Motion nové generace vychází z technologie Synchro, má ovšem stálý pohon všech kol. První Passat Synchro se objevil v roce 1984 s označením GT. Nyní je 4Motion nabízen u modelů Golf, Phaeton, Sharan, Multivan a také Touareg.
Pohon všech kol je spjat se spojkou Haldex, ta má za úkol poslat tolik výkonu kolik je třeba na libovolné kolo, například když proklouznou přední, požadovaná síla je okamžitě přenesena na zadní nápravu. Haldex je umístěná na zadní ose, je kompaktnější, pracuje rychleji, citlivěji a je také tišší. Velkou výhodu poskytuje vlečným přívěsům, verze Passat 3,2 FSI je schopna utáhnout až 2 200 kg užitečné hmotnosti při stoupání až 12 procent. Slabší verze potom utáhnou o 200 kg méně. U všech verzí 4Motion nechybí stabilizační systém ESP, navíc je přizpůsoben pro tažení přívěsů s vysokou hmotností.
Haldex byl vyvíjen společně se švédskými partnery několik let a je elektronicky řízená tak, aby efektivně pracovala s anti-blokovým systémem ABS, trakční regulací TCS, elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDL a stabilizací ESP.
zdroj: Volkswagen